پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆‍♀️🙆‍♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹

26 تیر 1399 07:15:49

3 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

23 تیر 1399 15:27:51

655 بازدید

bashgahemadaran

﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا

13 مرداد 1400 12:32:07

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

28 تیر 1399 17:55:36

55 بازدید

bashgahemadaran

یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾‍♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅‍♀️🙅‍♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی

03 دی 1400 09:31:34

7 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان

24 تیر 1399 06:17:08

3 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.... این روزها حرف از #حق_بدن و #ازادی_عمل و #حق_انتخاب زیاد شده است که در نهایت به نتایجی همچون #سقط_انتخابی و #سقط_خودخواسته می رسد. در باشگاه مادران اژ حضور کارشناس مسلط به این موضوع بهره مند شدیم و پست های بالای خلاصه ای است از این مباحث... ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سقط جنین ولو در مرحله نطفه حرام است • اسحاق بن عمار می گوید: به امام کاظم (ع) عرض کردم، زن از باردار شدن می ترسد و دارو می نوشد تا آنچه در شکم دارد، بیفتد. امام فرمود: این کار را نباید کرد. گفتم: نطفه ای بیش نیست. نخستین چیزی که آفریده می شود نطفه است. استدلال امام این است که چون نطفه منشأ خلقت انسان است، پس اسقاطش جایز نیست. • از حضرت رضا ع مرویست: اگر کسی در مشرق زمین کشته شده پس به کشته شدن او دیگری که در مغرب زمین است راضی شود هر آینه شریک کشنده است نزد خداوند عالم. (کتاب وسائل الشیعه کتاب امر به معروف ب 5 ص 410) #چهارشنبه_های_باشگاه #سقط_جنین #امار_سقط #سقط_جنایی #سقط_غیر_قانونی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.... این روزها حرف از #حق_بدن و #ازادی_عمل و #حق_انتخاب زیاد شده است که در نهایت به نتایجی همچون #سقط_انتخابی و #سقط_خودخواسته می رسد. در باشگاه مادران اژ حضور کارشناس مسلط به این موضوع بهره مند شدیم و پست های بالای خلاصه ای است از این مباحث... ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سقط جنین ولو در مرحله نطفه حرام است • اسحاق بن عمار می گوید: به امام کاظم (ع) عرض کردم، زن از باردار شدن می ترسد و دارو می نوشد تا آنچه در شکم دارد، بیفتد. امام فرمود: این کار را نباید کرد. گفتم: نطفه ای بیش نیست. نخستین چیزی که آفریده می شود نطفه است. استدلال امام این است که چون نطفه منشأ خلقت انسان است، پس اسقاطش جایز نیست. • از حضرت رضا ع مرویست: اگر کسی در مشرق زمین کشته شده پس به کشته شدن او دیگری که در مغرب زمین است راضی شود هر آینه شریک کشنده است نزد خداوند عالم. (کتاب وسائل الشیعه کتاب امر به معروف ب 5 ص 410) #چهارشنبه_های_باشگاه #سقط_جنین #امار_سقط #سقط_جنایی #سقط_غیر_قانونی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن