bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانوادهای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچهها حتی همجنسها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچهها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچهها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانیتر میشود و بچهها صبورتر میشوند. 🔅 بچههایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبودهاند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقتها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچهها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی
24 بهمن 1399 08:49:38
44 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سیسی ۲۵ میلیگرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سیسی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سیسی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سیسی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکملهای ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکههای آهن روی لباس بچهها را چگونه پاک میکنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉
20 شهریور 1400 11:31:08
52 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان
24 تیر 1399 06:17:08
3 بازدید
bashgahemadaran
برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
28 خرداد 1399 20:04:35
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- خب خب خب! اما یکی از جذاب ترین برنامههای ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلیترین وظایف یک مادر و مهمترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعهش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پستهای ما رو دنبال کنید. هفتهای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است
16 دی 1399 10:49:45
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ
22 مرداد 1399 15:10:04
24 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، میتواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعتهایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ