پست های مشابه

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩‍🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل می‌شده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊‍♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی

16 تیر 1399 05:54:12

11 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم.‌ اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی

06 آبان 1399 13:50:11

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

01 دی 1399 15:18:31

9 بازدید

bashgahemadaran

باشگاه مادران تاریخ تقدیم می کند

03 تیر 1399 07:07:53

1 بازدید

bashgahemadaran

با یک کاردستی زمستونی چطورید؟! #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #مهد_باشگاه_مادران #کاردستی #آدم_برفی #زمستان #دانه_برف #بازی #سرگرمی #بازی_نیاز_کودک

05 دی 1400 16:32:21

64 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه ان‌شاء‌الله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمی‌کردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه ان‌شاء‌الله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمی‌کردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن