پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند‌. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم

06 مرداد 1399 12:32:43

16 بازدید

bashgahemadaran

بشم الله *تدابیری جهت افزایش رزق و برکت* ❇ استفاده از نرم افزارهای مختص دخل و خرج خانواده جهت مدیریت منابع و خروجی ❇ واقع بین باشیم (شاید واقعاً درآمد کم هست و طبیعیه که نمیرسه به ارگانیک خریدن و اینجور هزینه کردها. پس بهتره فک نکنیم حتماً مال ما بی برکت ه) ❇ خارج کردن کلیشه ها از ذهن؛ وقتی آسیب زا میشن ("ما حتماً باید روغن فلان بخوریم تا سالم باشیم" ." ما حتماً باید مواد ارگانیک بخوریم تا مریض نشیم") ...... اینها درست اما ❇ *عذاب وجدان و استرس و غصه ای که بابت غیرارگانیک خوردن و فلان جور نخوردن به آدم وارد میشه هزار برابر مضر تر هست* ...... ❇*اصل سلامتی در تغذیه به اندازه* رو به پایین (مگر گروه های خاص) و *ورزش و فعالیت جسمی* به علاوه *آرامش روحی* هست نه برنج اصل فلان جا و روغن زرد فلان جا و سیب گلاب ارگانیک فلان جا) ❇ تدابیر معنوی را فراموش نکنید. اذکار و ادعیه مأثوره استغفار نماز اول وقت دوری از اسراف مهمانی زیاد دادن (غیر شرایط کرونا) انفاق و صدقه و کمک به ضعیف ترها (آیه قرآن : اگر دست تنگ شدی، انفاق کن!) بیداری بین الطلوعین دعای بچه‌ها ❇ کسب و کار خانگی توسط بانو و همراهی آقا مثلا خرید عمده یک جنس مرغوب با قیمت مناسب و فروختن به اقوام و شبکه خانگی با کمی سود این خیلی کمک کننده است چون نیازهای خودتون هم با قیمت پایین تری رفع میشه مخصوصاً تو اوضاع کرونا حتی میتونید *رسوندن بسته های نیاز خانوار به درب منزل* داشته باشید و کلی ایده خلاقانه دیگر ... 🌱🌱شما چه ایده ای برای افزایش برکت در خانواده تان دارید؟؟؟؟ #افزایش_رزق #مدیریت_مالی #تدابیر_مالی #رزق_روزی #مدیریت_هزینه_ها #چهارشنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ

11 تیر 1399 09:18:35

2 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آن‌ها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیره‌ها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمی‌توانند از کم‌خونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلی‌گرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سی‌سی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سی‌سی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲‌سی‌سی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سی‌سی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سی‌سی 7میلی‌گرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سی‌سی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندان‌ها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مکمل

20 شهریور 1400 11:25:55

51 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ----- 🍶سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد است و ما تا حد علم خود به آن پاسخ میدهیم. 🐄 شیر ها در بدو ورود به کارخانه‌های محصولات لبنی(کارخانجات معتبر و شناخته شده)، تحت یک سری آزمایش‌ها قرار میگیرند؛ از نظر آنتی بیوتیک ها، آفلاتوکسین و ... و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، وارد کارخانه نشده و مرجوع میشوند. کجا می‌روند؟ در سطح شهر، در فروشگاه های لبنیات سنتی توزیع میشوند! 🐑 از طرف دیگر، شیر در کارخانه در دمای بالا فقط طی مدت چند ثانیه، پاستوریزه یا استرلیزه میشود. مدت بسیار کوتاه حرارت دادن (برخلاف جوشاندن چندین دقیقه‌ای شیرهای سنتی) باعث حفظ پروتئین ها و ساختار مولکول های شیر میشود. به همین جهت مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های شیرهای صنعتی از شیرهای خانگی و سنتی بیشتر است. برخی شیرها هموژنیزه هم میشوند که باعث میشود چربی شیر محلول شده و خوشمزه تر گردد. 🐂 بنابراین بهترین شیرها، شیرهای استریلیزه یا پاستوریزه ی صنعتی (از کارخانه های معتبر) هستند. 🐐 آیا کارخانه ها از شیرخشک استفاده میکنند؟ خیر. این کار حتی از نظر اقتصادی بسیار غیرعاقلانه و برای سرمایه دار زیان ده است! این شیوه در سال‌های قبل از انقلاب که صنعت دامداری نداشتیم استفاده میشده است. 🐏 طعم شیر، به نژاد دام، فصل، سن دام، خوراک دام و حتی زمان شیردهی دام و همچنین به میزان چربی محلول بستگی دارد. در ضمن هیچ محصول لبنی پالم ندارد. اما در شیرهای سنتی احتمال تقلب، نامرغوب بودن و زنجیره ی انتقال آلودگی و ... زیاد است. 🐄 بنابراین به جز مواردی که دامداری و فروشگاه لبنیاتی بسیار مطمئنی برای خرید مستقیم سراغ ندارید (یا لبنیاتی شناخته شده در شهرهای کوچک) توصیه ی اکید به مصرف شیرصنعتی (از کارخانه های معتبر) هست. که در همان صورت نیز، به علت جوشاندن طولانی مدت برای رفع آلودگی احتمالی میکروبی، برخی خواص شیر از بین می‌رود. 🐑 آیا شیر پاستوریزه نیاز به جوشاندن مجدد دارد؟ خیر. فقط برای شروع شیر در بچه هایی با آلرژی نسبت به شیر و یا احتمال آلرژی، توصیه میشود که شیرهای صنعتی نیز دوباره حرارت داده شوند تا احتمال آلرژی کمتر شود. . دکتر پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه بالینی 🍶🥛🍶🥛🍶🍶🥛🍶🥛 . #باشگاه_مادران_تاریخ #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #شیر_استرلیزه #شیر_هموژنیزه #پزشکی #تغذیه #طبیبانه #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #مادر #مادرانه "نشر با ذکر منبع"

22 دی 1399 18:26:28

60 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله این روزها به دلایل مختلف ممکن است این دغدغه را از تعدادی خانم ها بشنویم؛ که همسرم را چطور همراه کنم که برای فرزند بعدی موافق شود..‌‌🤔 در ادامه خلاصه ای از بحث گروهی یکی از چهارشنبه های گروه رو باهم میخونیم..👌 👨‍👩‍👧‍👦 اقناع همسر برای فرزند آوری مجدد 🚼 باید توجه داشت نمی‌شود با عقل گرایی خشک، از زنان انتظارات مردانه و از مردان انتظارات زنانه داشت. 🚼 عدم موافقت همسران دلایل مختلف و متفاوتی داره که تو برخی عناوین کلی شاید بگنجه: 💰برخی مسائل مالی 🤕برخی حساسیت های بیش از حد خانم 🤓برخی به هم ریختن نظم زندگی 💏برخی تحت الشعاع قرار گرفتن روابط زناشویی 👫برخی محبت افراطی 🧐برخی انتظارات افراطی 💉برخی مسائل سلامتی 🛠برخی اعتماد نداشتن به مدیریت همسر 🤦‍♂️برخی اعتماد به نفس نداشتن مرد 🙍‍♀️🙍‍♂️برخی تجربیات خانوادگی ناموفق 📲برخی فضاسازی رسانه ای قدیمی 🗞برخی مسائل سیاسی و .... که هر کدوم اینها راهکارهای جداگانه ای دارد 🚼 توجه دادن همسر به نکات مثبت مثل فاصله سنی کم 🚼 توسل و چله برداشتن 🚼 اصرار به خدا بجای همسر چون دل‌ها بدست خداست.... 🚼 زن بالقوه بسیار قدرتمند هست و توان جمع کردن همزمان همسرداری و فرزندآوری و حتی بسیاری جنبه های دیگه رو داره. چنان که مثال ها و الگوهاش زیادن. حال اگر هنوز بالفعل نشده، این ضعف ماست و هدف زندگی تلاش برای بهتر شدنه. همونطور که برای جنبه های دیگه زندگیمون برای بهبود فردی مون تلاش میکنیم که نقائصمون رو برطرف کنیم، تو این مورد هم همینه. شاید نیاز داریم دوره های مدیریت زمان، یا همسرداری، یا مدیریت رفتاری خودمون و کودک رو آموزش ببینیم. 🚼 ممکنه برخی مردها اگر زیادی در جریان سختیهای مادری قرار بگیرند ظرفیت تحملش رو نداشته باشن و باید خیلی مدبرانه، عاقلانه، و بزرگوارانه در این مسائل برخورد کرد. خلاصه به نظر میرسه توسل و تدبیر شاه کلید این موضوع باشن... #چهارشنبه_های_باشگاه #حامی_جمعیتی #فرزنداوری #فرزند_بعدی #همراهی_همسر #رضایت_همسر #پدر

20 اسفند 1399 11:38:14

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... *ایده های عید غدیر در شرایط کرونا* 🔺تزئین پنجره ها و منزل 🔺هدیه برای کودکانمان 🔺هدیه برای اقوام و بچه هایشان(پست کنیم یا ببریم درب منزلشون) 🔺پخش هدایا درب منزل یا خیابان(با بسته بندی،دستکش و ماسک) 🔺اطعام(مثلا آبمیوه بسته بندی، یا غذایی که قابل گرم کردن باشه) 🔺دادن هدیه به خانه سالمندان،بهزیستی ها،خیریه های کودکان کار، روستاهای اطراف تهران 🏝🥧🥛من به ذهنم رسید که گلدون کوچولو تهیه کنم و همراه پک کیک و آبمیوه به همسایه هامون بدم و چون اطعام این روز هم سفارش شده 🏚🥖🥐یا پول بدیم به نونوایی محلمون که نون صلواتی بده (تو ایام شهادت این کارو زیاد میکنن اما اعیاد ندیدم) 📚کتاب جشن بزرگ برکه نشربهار دلها،پیکسل 😷نذر ماسک با کیفیت سبزرنگ 🎁کیسه پارچه ای با طرح غدیری 🌈تزیین خونه 🎽لباس نو پوشیدن هم توصیه شده شاید برای پسرم لباس نو بخرم و خودم و همسرم هم در حد جوراب یا... نو بخریم و بپوشیم 🔈پخش مولودی توآپارتمان تزیین آسانسور 📲💻صله رحم تصویری دانلود یه انیمیشن قشنگ واسه بچه ها مثل بنیامین،فیلشاه....یه سینمایی خونگی بسازید #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #عید_غدیر #عید_غدیر_مبارک #کرونا

16 مرداد 1399 12:02:14

9 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن