پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله... بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... مطلب ادامه دارد.... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ

25 آبان 1400 06:23:02

5 بازدید

bashgahemadaran

*☕️ #بحث_امروز* #مدیریت_فضای_بعد_از_زایمان #مدیریت_خانه ❓فضای بعد از زایمان را چطور مدیریت کنیم؟ ❓چه کارهایی در طول بارداری انجام بدیم؟ (تهیه بعضی مواد اولیه آشپزی و...) ❓چه ایده‌هایی قابل اجراست؟ (گرفتن پرستار، حضور در خانه مادر و...) ❓توقعاتی که از همسر و خانواده داریم، چیست و چطور و چه زمانی به آنها بگوییم؟ #خلاصه_نکات #تدابیر_بعد_زایمان ✅سعی کنید استرس و نگرانی نداشته باشید و با آرامش این دوره را بگذرانید. ✅از کمک و همراهی همسر حتما استفاده کنید. ✅اگر خانواده امکان همراهی نداشتند، میتوانید از کمک دوستان یا همسایه ها بهره مند شید. ✅در غیر این صورت میتوانید از کمک بک پرستار یا کمک کار استفاده کنید. ✅یک سری مواد غذایی را از قبل خرد کرده و فریز کنید مثل هویج، فلفل، پیاز سرخ شده، گوجه ریز شده، تا برای پخت غذاها کمتر زمان بگذارید. ✅لیست مواد غذایی مفید و لازم را از قبل تهیه کنید تا در ان دوران در پی مواد غذایی مفید نباشید. ✅سعی کنید در آن مدت غذاهایی را طبخ کنید که نیاز زیادی به سر کار ایستادن نداشته باشد، خورش ها، آبگوشت. ✅یه سری از کارهای بچه اول رو مدتی قبل از ورود بچه دوم به پدرش بسپارید مثل خوابیدن شبها. ✅میتوانید مواد لازم برای کاچی را از قبل آماده کنید؛ ارد تفت داده شده، نبات پودر شده ✅سبدی مخصوص تعویض نوزاد شامل پوشک، پماد، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، مشما برای پوشک کثیف، خشک کن و.. داشته باشید تا در زمان صرفه جویی شود‌. ✅اوایل زایمان ممکن است حالات مختلفی از قبیل ناراحتی، اندکی افسردگی، خستگی، بغض و گریه داشته باشید، کاملا طبیعی هست و با گذشت زمان حالتان بهتر خواهد شد. ✅کارهای منزل در اولویت کمتری نسبت به استراحت و یا رسیدگی به بچه ها دارند کمی ابن مدت بی خیال باشید. ✅در اخر از توسل به حضرت زهرا سلام علیها و ذکر مدام لا حول و لا قوه الا بالله، یا غیاث المستغیثین، ذکر تسبیحات حضرت زهراس، غافل نباشید. #یکشنبه_های_باشگاه #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ

23 تیر 1399 14:54:55

31 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- سلام به مادرهای پرانرژی و بانشاط باشگاه مادران تاریخ! 😍 قرار ورزش کردنمون رو که یادتون هست؟ در پست قبلی باشگاه ورزشی مون؟ نرمش‌های امروز به ویژه برای از بین بردن چربی‌های پهلو مناسبند. اما در کل، نرمش‌های استاندارد و مناسب برای اکثر افراد هستند. 🧘تمامی نرمش های امروز در بارداری (معمولی و بدون ریسک فاکتور) مجاز هستند. 🎯 برای انجام دادن‌شون اگر دمبل نداریداز دو بطری آب معدنی کوچک (پر) استفاده کنید؛ یا بگردید و از تو اسباب بازی بچه‌ها بالاخره یه چیزی برا این کار جور کنید😅 نرمش های گرم کردن رو ما تو کانال ورزشی مون در "بله" میذاریم. الان و اینجا فقط چند نرمش تخصصی برای چربی‌های پهلو رو میذاریم. به مرور نرمش‌های گرم کردن هم در صفحه قرار میگیره🌸 اگر در مورد هرکدوم از تصاویر سؤال دارید در نظرات بپرسید. 💡نکات مهم کلی: - حرکات رو آرام و بدون سرعت انجام بدید. - داشتن تنفس مناسب (دم و بازدم عمیق و شمرده) از مهم ترین نکات حین ورزش ه که اگر نباشه گویی اصلاً هدف ورزش محقق نمیشه. - در تمام مدت ورزش سعی کنید به طور متناوب عضلات کف لگن رو منقبض کنید و چند ثانیه نگه دارید. - در مدت ورزش صورت‌تون خندان و بدون گرفتگی و اخم باشه😊 - سرد کردن و گرم کردن قبل و بعد حرکات فراموش نشه. خیلی با هم حرف و کار داریم ها😊 با ما همراه باشید در هفته‌های آینده 🌱 . . #ورزش #سلامت #مادرسالم #مادر_سالم_خانواده_سالم #نرمش #آب_کردن_پهلو #باشگاه‌مادران‌تاریخ #باشگاه_ورزشی #باشگاه_مادران_تاریخ #باشگاه_ورزشی_مادرانه

30 دی 1399 08:18:34

11 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. آیا در خانواده های پر فرزند همیشه لزوما با همکاری پدر روبه رو هستیم؟ قطعا خیر، ولی چه کنیم تا این شرایط را مدیریت کنیم؟ ❇️اولین گام این است که اگر مادرِ پسری هستیم، به گونه ای او را تربیت کنیم که در انجام کارهای منزل احساس وظیفه داشته باشد. ❇️در شرایط آرامش با همسر صحبت، و طرح نیاز کنیم. ❇️خواسته هایمان را دقیق و با جزئیات مطرح کنیم توقع ذهن خوانی از همسر نداشته باشیم. ✳ باطن زندگی و همراهی همسرمون در خونه رو با همراهی همسر بقیه در مهمانی ها یا در کلام‌شون مقایسه نکنیم.. ✳ تصور و ذهنیت اشتباه و ایده آل سازی از شرایط نسازیم. ✳ به همسرمان بگوییم که چقدر کمک های کوچکش در زندگی، در روحیه ما موثر هست و حس فرسودگی کار خونه رو از بین می‌برد. ⁉️نظر شما چیه؟ برامون بنویسید. #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #خانواده_پرفرزند #همکاری_پدر #باشگاه_مادران_تاریخ

19 تیر 1399 10:48:52

3 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃‍♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان

20 اسفند 1399 11:47:59

52 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

30 آذر 1400 18:29:49

19 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

بسم الله #ژنتیک_یا_تربیت؟ ⁉️ ژنتیک در اخلاقیات و روحیات بچه ها چقدر تاثیر دارد؟ ⁉️ ژن چقدر می‌تواند اثر گذار باشد؟و تربیت چقدر؟ ⁉️ آیا اصلا تربیت می‌تواند به ژن غلبه کند؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در احدایث و روایات، به تاثیر ژنتیک (سرشت) بر رفتار فرد و متقابلا تاثیر تربیت بر سرشت اشاره شده است. و طبیعتا توان اثرگذاری بر محیط تربیتی، بالاتر از تاثیر ما بر رفتارهای ارثی هستند. 🔴 در مورد میزان تاثیر ژنتیک و یا تربیت بر رفتار کودک نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد، و البته گاهی رفتارهایی که در محیط تربیتی فرد وجود داشته اند به ژنتیک فرد نسبت داده می شوند. ✳ چنانچه تربیت بر مبنای مبارزه با نفس باشد، راه تغییر و اصلاح صفات (چه ارثی و چه اکتسابی از محیط) برای فرد باز هست. 🔵 درواقع، در مسیر هر انسانی داده های مختلفی، اعم از ژنتیک یا محیط تربیتی وجود دارد که در نهایت این خود فرد است که دست به انتخاب و اصلاح می زند... شما روی کدوم یکی بیشتر سرمایه گذاری کردید ؟😊 ژنتیک یا تربیت؟! #تربیت #ژنتیک #رفتارهای_ارثی #به خالش_رفته #نخیر_به_عمه_ش_رفته #دعوای_بی_پایان_ارث

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

بسم الله #ژنتیک_یا_تربیت؟ ⁉️ ژنتیک در اخلاقیات و روحیات بچه ها چقدر تاثیر دارد؟ ⁉️ ژن چقدر می‌تواند اثر گذار باشد؟و تربیت چقدر؟ ⁉️ آیا اصلا تربیت می‌تواند به ژن غلبه کند؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در احدایث و روایات، به تاثیر ژنتیک (سرشت) بر رفتار فرد و متقابلا تاثیر تربیت بر سرشت اشاره شده است. و طبیعتا توان اثرگذاری بر محیط تربیتی، بالاتر از تاثیر ما بر رفتارهای ارثی هستند. 🔴 در مورد میزان تاثیر ژنتیک و یا تربیت بر رفتار کودک نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد، و البته گاهی رفتارهایی که در محیط تربیتی فرد وجود داشته اند به ژنتیک فرد نسبت داده می شوند. ✳ چنانچه تربیت بر مبنای مبارزه با نفس باشد، راه تغییر و اصلاح صفات (چه ارثی و چه اکتسابی از محیط) برای فرد باز هست. 🔵 درواقع، در مسیر هر انسانی داده های مختلفی، اعم از ژنتیک یا محیط تربیتی وجود دارد که در نهایت این خود فرد است که دست به انتخاب و اصلاح می زند... شما روی کدوم یکی بیشتر سرمایه گذاری کردید ؟😊 ژنتیک یا تربیت؟! #تربیت #ژنتیک #رفتارهای_ارثی #به خالش_رفته #نخیر_به_عمه_ش_رفته #دعوای_بی_پایان_ارث

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن