bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد.. نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو
16 فروردین 1400 18:20:42
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله چقدر براتون مهمه که مدل تربیتی تون اسلامی باشه یا فمنیستی؟! رعایت چه نکاتی باعث میشه فرزندمون چه دختر چه پسر در آینده نگاه ضد مرد یا ضد زن نداشته باشه؟؟ چقدر به این فکر کردید که بچه هایی تربیت کنید تا در آینده فردی راضی از هویت جنسی خودش باشه؟! امروز میخواهیم با حضور خانوم منافی در مورد این مسائل صحبت کنیم... شماهم سوالات تون رو اینجا مطرح کنید تا به ایشون منتقل بشه.... #سه_شنبه_های_باشگاه #تربیت_اسلامی #تربیت_فمنیستی #نگاه_جنسیتی
31 تیر 1399 05:29:22
5 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ----- 🍶سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد است و ما تا حد علم خود به آن پاسخ میدهیم. 🐄 شیر ها در بدو ورود به کارخانههای محصولات لبنی(کارخانجات معتبر و شناخته شده)، تحت یک سری آزمایشها قرار میگیرند؛ از نظر آنتی بیوتیک ها، آفلاتوکسین و ... و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، وارد کارخانه نشده و مرجوع میشوند. کجا میروند؟ در سطح شهر، در فروشگاه های لبنیات سنتی توزیع میشوند! 🐑 از طرف دیگر، شیر در کارخانه در دمای بالا فقط طی مدت چند ثانیه، پاستوریزه یا استرلیزه میشود. مدت بسیار کوتاه حرارت دادن (برخلاف جوشاندن چندین دقیقهای شیرهای سنتی) باعث حفظ پروتئین ها و ساختار مولکول های شیر میشود. به همین جهت مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های شیرهای صنعتی از شیرهای خانگی و سنتی بیشتر است. برخی شیرها هموژنیزه هم میشوند که باعث میشود چربی شیر محلول شده و خوشمزه تر گردد. 🐂 بنابراین بهترین شیرها، شیرهای استریلیزه یا پاستوریزه ی صنعتی (از کارخانه های معتبر) هستند. 🐐 آیا کارخانه ها از شیرخشک استفاده میکنند؟ خیر. این کار حتی از نظر اقتصادی بسیار غیرعاقلانه و برای سرمایه دار زیان ده است! این شیوه در سالهای قبل از انقلاب که صنعت دامداری نداشتیم استفاده میشده است. 🐏 طعم شیر، به نژاد دام، فصل، سن دام، خوراک دام و حتی زمان شیردهی دام و همچنین به میزان چربی محلول بستگی دارد. در ضمن هیچ محصول لبنی پالم ندارد. اما در شیرهای سنتی احتمال تقلب، نامرغوب بودن و زنجیره ی انتقال آلودگی و ... زیاد است. 🐄 بنابراین به جز مواردی که دامداری و فروشگاه لبنیاتی بسیار مطمئنی برای خرید مستقیم سراغ ندارید (یا لبنیاتی شناخته شده در شهرهای کوچک) توصیه ی اکید به مصرف شیرصنعتی (از کارخانه های معتبر) هست. که در همان صورت نیز، به علت جوشاندن طولانی مدت برای رفع آلودگی احتمالی میکروبی، برخی خواص شیر از بین میرود. 🐑 آیا شیر پاستوریزه نیاز به جوشاندن مجدد دارد؟ خیر. فقط برای شروع شیر در بچه هایی با آلرژی نسبت به شیر و یا احتمال آلرژی، توصیه میشود که شیرهای صنعتی نیز دوباره حرارت داده شوند تا احتمال آلرژی کمتر شود. . دکتر پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه بالینی 🍶🥛🍶🥛🍶🍶🥛🍶🥛 . #باشگاه_مادران_تاریخ #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #شیر_استرلیزه #شیر_هموژنیزه #پزشکی #تغذیه #طبیبانه #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #مادر #مادرانه "نشر با ذکر منبع"
22 دی 1399 18:26:28
60 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .... دیابت بارداری مشکل انجام ندادن یا دیر انجام دادن غربالگری دیابت بارداری، عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام دیابت و در نتیجه، عوارض دیابت بر روی مادر و جنین هست. اما اگر دیر شده باز هم میتونید انجام بدید هرچند زمان استانداردش (برای کشف زودهنگام و جلوگیری از عوارض) هفته 24-28 بارداری است. ✅ افرادی که دارای ریسک فاکتور (چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت در بارداری قبلی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و...)هستند باید غربالگری رو زودتر انجام بدهند ✅ عوارض مادری دیابت: زایمان زودرس عوارض عفونی فشارخون افزایش مایع دور جنین و.... ✅ عوارض جنینی دیابت: اختلال رشد جنین مرده زایی اختلالات ساختمانی اختلالات متابولیک (افت قند، افت کلسیم، زردی) ✅ عوارض درازمدت: چاقی دوران کودکی نقایص عصبی و روان پزشکی ابتلا به دیابت در بزرگسالی گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #دیابت_بارداري #دیابت_و_بارداری #غربالگری_دیابت
12 آذر 1399 07:58:14
543 بازدید
bashgahemadaran
#خلاصه_نکات_بحث #همکاری_پدر چگونه زمینه های ارتباط پدر خانواده و فرزندان را فراهم کنیم؟؟ 💟اوایل خیلی بر نحوه چگونه وقت گذراندن پدر و بچه ها سخت گیر نباشیم مهم برقراری ارتباط و شکل گیری انس و محبت بینشون هست. 💟هر چقدر که بچه ها بزرگتر می شوند هر چند وقت یکبار نیاز به توجه و وقت گذراندن تنها با پدر را دارند که به راحتی می توان از زمان های موجود در طول هفته استفاده کرد. برای مثال از تعطیلات، از خرید رفتن ها،حتی کوهنوردی با بچه ها.. 💟گاهی حتی میتوان شرایط صحبت تلفنی با پدر را برای بچه ها فراهم کرد.. 💟از برنامه استقبال و بدرقه از پدر هنگام رفتن به محل کار در راستای تقویت ارتباط بچه ها با پدر میتوان حسابی بهره برد . 💟خیلی وقت ها به جای سوق دادن پدر به سمت بچه ها میتوانیم بچه ها را به سمت پدر سوق بدهیم؛ برای مثال سپردن وظیفه یک لیوان آب یا شربت برای پدر بردن، جفت کردن کفشهای پدر، حتی بعضی روان شناسها شستن جورابها توسط بچه ها را وظیفه جالبی برای بچه ها می دانند که علاوه بر فراهم کردن ارتباط بهتر به نگاه احترام امیز بچه ها به پدر هم کمک میکند. 💟مادر میتواند از قبل لیستی از بازی ها خصوصا بازی های هیجانی را فراهم کند تا در موقعیت مناسب پدر با دست پر به استقبال ارتباط با فرزندان برود. 💟بیان تاثیرات مثبت بازی با پدر به بچه ها با لحن شیرین و جذاب از طرف مادر هم بسیار کمک کننده هست؛برای مثال بچه ها وقتی با شما بازی میکنند انگار جون میگیرن، چقدر پر انرژی و شاد میشن، چقدر حس خوبی دارن.. 💟اگر پدر بتواند کمی بعد از ورود به منزل بازی های حرکتی با بچه ها انجام بدهد از عطش نیاز بچه ها به پدر و مدام پیگیر پدر شدن کم می کند. #شنبه_های_باشگاه #ارتباط_پدر_با_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت #باشگاه_مادران_تاریخ
14 تیر 1399 17:08:42
44 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمیفهمی چی میشه از بس بیتجربهای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختیهایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری
17 آذر 1400 18:41:29
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
سلام سلام ظهر قشنگ پاییزی تون به خیر🍁🍁🍁 مهد باشگاه مادران تاریخ دیروز برنامه های پاییزی برای کوچولو ها داشت😍 قصه اناری فیلم رو ببینید برای بچه ها بخونید 😍 #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_باشگاه_مادران_تاریخ #قصه #کاردستی #اریگامی #سرگرمی #مهد_کودک #بازی روایت قصه : @yas_nahid.esk 😊