پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

23 تیر 1399 15:27:51

655 بازدید

bashgahemadaran

اینم یه کلیپ دیگه از بقیه فیلم های ارسالی شرکت کننده های #پویش_ایران_دخت #روزتون_مبارک #روز_دختر_مبارک #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #من_برکت_خونمونم

03 تیر 1399 09:22:36

2 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم.‌ اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی

06 آبان 1399 13:50:11

5 بازدید

bashgahemadaran

به بهانه این ویدئو طنز کوتاه با بچه‌ها سر گفت و‌گو رو‌ باز کنید. مثلاً: اسرائیل چیه تو این سرزمين چه کار میکنه به ما چه اصلا چرا با ما دشمنه آمریکا چرا دشمنی میکنه این وسط آمریکا و اسرائیل چه ارتباطی با هم دارن تهش چی میشه پیروزی مال کیه و.... فرزندان ما، آینده ما هستند؛ باید حقایق رو بدونن. با توجه به سن و‌ فهم، باهاشون حرف بزنیم. حب ایجاد کنیم، بغض ایجاد کنیم؛ حب و بغض برای خدا. @hejrat_kon #گفت_و_گو #تربیت #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #آینده_روشن_است #پیروزی #فتح #اسرائیل_رفتنی_است #تولی #تبری #حب #بغض #لله پی‌نوشت: مادرها مایه‌ انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ اوّل به وسیله‌ مادرها منتقل میشوند. بیانات ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

30 خرداد 1404 10:40:11

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله ☕️ تو دنیای امروز زندگی در شهری دور از خانواده خیلی رایج شده! اگر هم در یک شهر باشیم برامون ممکنه سوال بشه خونمون دور از خانواده ها باشه یا نزدیک باشه و بتونیم رو کمک شون حساب کنیم!؟ یکی از بحث های شنبه های باشگاه به همین موضوع پرداخته دور بودن از خانواده (خود یا همسر) چه معایب و مزیتهایی داره؟ نکات مهم این بحث و گفت و گو رو در ادامه میتونید بخونید : 👇👇👇👇👇 1- عدم وجود کمک خانواده ها و دست تنهایی مادر که با ساختن رابطه های دوستانه جدید می توان تا حد زیادی این کمبود را جبران کرد. 2- وجود مهمانداری های طولانی مدت 3- دور شدن از جمع های خانوادگی و اقوام 4- ایجاد تربیت واحد و کاهش تاثیرگذاری اطرافیان در تربیت فرزندان 5- مستقل شدن و کسب مهارت در حل مشکلات 6- ایجاد رابطه بهتر بین زوجین به علت کاهش دخالت مستقیم اطرافیان و نبود تکیه گاهی به جز همسر 7- نبود رابطه نزدیک حضوری با پدربزرگ و مادربزرگ و عدم بهره مندی از محبت و نوازش آنها 8- کاهش و کنترل بهتر روابط با افراد و اقوامی که درگیر تجملات و مهمانی های نامتناسب با اعتقادات خانوادگی مان هستند. 9- انتخاب دوستان و ایجاد ارتباط خانوادگی با آنها از انتخاب های خودمان است ولی ارتباطات خانوادگی، چالش هایی که رخ می دهند و... باعث رشد ما و فرزندامان در تعاملات می شوند. #شنبه_های_باشگاه #دوری_ازخانواده #غربت #استقلال #تعاملات #روابط

20 بهمن 1400 19:09:43

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. دوشنبه های طبیبانه #وزن_گیری_باردار #بارداری ✴ وزن گیری ایده آل طی بارداری تک قلو براساس BMI(شاخص توده ی بدنی) قبل از بارداری بصورت زیر است: 1️⃣ باردار با BMIکمتر از 19.8باید در سه ماه اول 2/3 کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن گیری داشته باشد. 2️⃣ باردار با BMI =19.8_26 باید در سه ماه اول 1.6کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.45کیلوگرم وزن اضافه کند. 3️⃣ باردار با BMIبیشتر از 26 در سه ماه اول حدود 1کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.3 کیلوگرم باید وزن بگیرد. ✅ نکته:این اعداد و ارقام براساس آخرین ورژن رفرنس مامایی هست. ⚠️ یادآوری:BMI=وزن/قد به توان 2 ☑ اما توجه بفرمایید گاهی در عمل دیده میشه که بخاطر ویارها و مشکلات گوارشی طی سه ماه اول بارداری افزایش وزن قابل توجهی نداریم چه بسا کاهش وزن هم داریم. مهم اینه که انحراف شدید از معیار نرمال وجود نداشته باشه و این کاهش وزن جبران بشه. 🚫 هر #کاهش_وزن طی بارداری مهمه و باید #حجم_مایع_آمنیوتیک بررسی بشه. ⛔ هر #افزایش_وزن خارج از محدوده ی نرمال هم مهمه و باید از نظر #حجم_مایع_ آمنیوتیک و #دیابت_بارداری بررسی بشه. 📛 #کمی_وزن_گیری هم میتونه با #IUGR ( عقب افتادگی رشد داخل رحمی جنین ) یاLBW (تولد با وزن کم) همراه باشه. ✔ هرجایی از ویزیت های مکرر بارداری پزشک متخصص زنان با توجه به مکمل هایی که برای شما تجویز کرده تشخیص میده که چه توصیه یا داروهایی رو به رژیم شما اضافه و کم کنه. ⚠️ نکته:لطفا حین بارداری تصمیم به گرفتن رژیم چاقی یا لاغری نگیرید مگر به توصیه ی پزشک معالج. ⚠️ تاکید:در بارداری هیچ توصیه ی غیر علمی را امتحان نفرمایید. ❤ با امید به بارداریهای سالم و جان افزا برای همه ی بانوان میهنم. باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #دوشنبه_های_باشگاه #بارداری #افزایش_وزن #رژیم_بارداری

17 آبان 1399 18:03:24

584 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن