bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
#خلاصه_نکات_بحث #همکاری_پدر چگونه زمینه های ارتباط پدر خانواده و فرزندان را فراهم کنیم؟؟ 💟اوایل خیلی بر نحوه چگونه وقت گذراندن پدر و بچه ها سخت گیر نباشیم مهم برقراری ارتباط و شکل گیری انس و محبت بینشون هست. 💟هر چقدر که بچه ها بزرگتر می شوند هر چند وقت یکبار نیاز به توجه و وقت گذراندن تنها با پدر را دارند که به راحتی می توان از زمان های موجود در طول هفته استفاده کرد. برای مثال از تعطیلات، از خرید رفتن ها،حتی کوهنوردی با بچه ها.. 💟گاهی حتی میتوان شرایط صحبت تلفنی با پدر را برای بچه ها فراهم کرد.. 💟از برنامه استقبال و بدرقه از پدر هنگام رفتن به محل کار در راستای تقویت ارتباط بچه ها با پدر میتوان حسابی بهره برد . 💟خیلی وقت ها به جای سوق دادن پدر به سمت بچه ها میتوانیم بچه ها را به سمت پدر سوق بدهیم؛ برای مثال سپردن وظیفه یک لیوان آب یا شربت برای پدر بردن، جفت کردن کفشهای پدر، حتی بعضی روان شناسها شستن جورابها توسط بچه ها را وظیفه جالبی برای بچه ها می دانند که علاوه بر فراهم کردن ارتباط بهتر به نگاه احترام امیز بچه ها به پدر هم کمک میکند. 💟مادر میتواند از قبل لیستی از بازی ها خصوصا بازی های هیجانی را فراهم کند تا در موقعیت مناسب پدر با دست پر به استقبال ارتباط با فرزندان برود. 💟بیان تاثیرات مثبت بازی با پدر به بچه ها با لحن شیرین و جذاب از طرف مادر هم بسیار کمک کننده هست؛برای مثال بچه ها وقتی با شما بازی میکنند انگار جون میگیرن، چقدر پر انرژی و شاد میشن، چقدر حس خوبی دارن.. 💟اگر پدر بتواند کمی بعد از ورود به منزل بازی های حرکتی با بچه ها انجام بدهد از عطش نیاز بچه ها به پدر و مدام پیگیر پدر شدن کم می کند. #شنبه_های_باشگاه #ارتباط_پدر_با_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت #باشگاه_مادران_تاریخ
14 تیر 1399 17:08:42
44 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد
28 تیر 1399 17:55:36
55 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #ژنتیک_یا_تربیت؟ ⁉️ ژنتیک در اخلاقیات و روحیات بچه ها چقدر تاثیر دارد؟ ⁉️ ژن چقدر میتواند اثر گذار باشد؟و تربیت چقدر؟ ⁉️ آیا اصلا تربیت میتواند به ژن غلبه کند؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در احدایث و روایات، به تاثیر ژنتیک (سرشت) بر رفتار فرد و متقابلا تاثیر تربیت بر سرشت اشاره شده است. و طبیعتا توان اثرگذاری بر محیط تربیتی، بالاتر از تاثیر ما بر رفتارهای ارثی هستند. 🔴 در مورد میزان تاثیر ژنتیک و یا تربیت بر رفتار کودک نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد، و البته گاهی رفتارهایی که در محیط تربیتی فرد وجود داشته اند به ژنتیک فرد نسبت داده می شوند. ✳ چنانچه تربیت بر مبنای مبارزه با نفس باشد، راه تغییر و اصلاح صفات (چه ارثی و چه اکتسابی از محیط) برای فرد باز هست. 🔵 درواقع، در مسیر هر انسانی داده های مختلفی، اعم از ژنتیک یا محیط تربیتی وجود دارد که در نهایت این خود فرد است که دست به انتخاب و اصلاح می زند... شما روی کدوم یکی بیشتر سرمایه گذاری کردید ؟😊 ژنتیک یا تربیت؟! #تربیت #ژنتیک #رفتارهای_ارثی #به خالش_رفته #نخیر_به_عمه_ش_رفته #دعوای_بی_پایان_ارث
30 شهریور 1400 10:16:26
32 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانوادهای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچهها حتی همجنسها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچهها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچهها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانیتر میشود و بچهها صبورتر میشوند. 🔅 بچههایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبودهاند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقتها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچهها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی
24 بهمن 1399 08:49:38
44 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم
01 دی 1399 15:05:39
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفهی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیبهای روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...
27 شهریور 1400 06:16:10
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... یک خبر خوب و جذاب 😍 حدود دو سه هفته هست که یک برنامه خوب و مفید و کاربردی به برنامهها ی باشگاه مادران تاریخ اضافه شده🥰🥰 اگر حدس زدید چه برنامه ای؟🤔 ای بابا عکس ها انگار لو دادن قضیه رو😉😊 بله درسته برنامه #کتابخوانی جمعی و گروهی هست که اضافه شده به برنامهها مون برای شروع هم از کتاب پر بار پر مغز و مفید طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری استفاده کردیم 😎 همش که نمیشه فقط تربیت فرزند و همسرداری؟!😅 ورق بزنید تا با کلیات کتاب آشنا بشید انشالله.. سعی میکنیم خلاصه مباحث کتاب رو اینجا براتون قرار بدیم💪📖 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی #بیانات_رهبری #کتابخوانی_باشگاه #عقب_نمونی_از_کتاب