bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی
22 مرداد 1399 15:18:16
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... #چاقی_کودک ❓برای بچههای چاق (باتوجه به نمودار. BMI بیش از صدک ۹۵) چه آزمایش هایی باید انجام شود؟ ✅ قند ناشتا، هموگلوبین A1C، کبدی، تیروئید، کلسترول، تری گلیسیرید، LDL, HDL ✅ فشار خون، تعیین نحوه توزیع چربی (چاقی مرکزی یا منتشر)، پرمویی هورمونی (هیرسوتیسم)، بررسی بزرگی کبد، آکانتوزیس نیگریکانس (تیرگی مخملی پوست گردن) ✅ علاوه بر این وضعیت تغذيه کودک و فعالیت جسمانی وی باید به دقت بررسی شود. #عوارض_چاقی_کودک - روحی : افسردگی، جداماندن از اجتماع و گروه های دوستی - رشد: قاعدگی زودرس - تنفس: سندروم آپنه خواب - قلب و عروق : فشارخون بالا، بزرگی قلب، بیماری های قلبی و سکته در بزرگسالی، مرگ ناگهانی (در بزرگسالی) - ارتوپدی : لغزش استخوان ران در لگن - متابولیک : دیابت (قندخون) ، چربی خون از دو نوع تری گلیسیرید و کلسترول، نقرس (بزرگسالی)، تنبلی تخمدان یا PCOS، سنگ های صفراوی *چاقی کودکان را جدی بگیریم* گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #چاقی_کودکان
30 دی 1399 10:46:25
31 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم
06 مرداد 1399 12:32:43
16 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ----- 🍶سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد است و ما تا حد علم خود به آن پاسخ میدهیم. 🐄 شیر ها در بدو ورود به کارخانههای محصولات لبنی(کارخانجات معتبر و شناخته شده)، تحت یک سری آزمایشها قرار میگیرند؛ از نظر آنتی بیوتیک ها، آفلاتوکسین و ... و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، وارد کارخانه نشده و مرجوع میشوند. کجا میروند؟ در سطح شهر، در فروشگاه های لبنیات سنتی توزیع میشوند! 🐑 از طرف دیگر، شیر در کارخانه در دمای بالا فقط طی مدت چند ثانیه، پاستوریزه یا استرلیزه میشود. مدت بسیار کوتاه حرارت دادن (برخلاف جوشاندن چندین دقیقهای شیرهای سنتی) باعث حفظ پروتئین ها و ساختار مولکول های شیر میشود. به همین جهت مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های شیرهای صنعتی از شیرهای خانگی و سنتی بیشتر است. برخی شیرها هموژنیزه هم میشوند که باعث میشود چربی شیر محلول شده و خوشمزه تر گردد. 🐂 بنابراین بهترین شیرها، شیرهای استریلیزه یا پاستوریزه ی صنعتی (از کارخانه های معتبر) هستند. 🐐 آیا کارخانه ها از شیرخشک استفاده میکنند؟ خیر. این کار حتی از نظر اقتصادی بسیار غیرعاقلانه و برای سرمایه دار زیان ده است! این شیوه در سالهای قبل از انقلاب که صنعت دامداری نداشتیم استفاده میشده است. 🐏 طعم شیر، به نژاد دام، فصل، سن دام، خوراک دام و حتی زمان شیردهی دام و همچنین به میزان چربی محلول بستگی دارد. در ضمن هیچ محصول لبنی پالم ندارد. اما در شیرهای سنتی احتمال تقلب، نامرغوب بودن و زنجیره ی انتقال آلودگی و ... زیاد است. 🐄 بنابراین به جز مواردی که دامداری و فروشگاه لبنیاتی بسیار مطمئنی برای خرید مستقیم سراغ ندارید (یا لبنیاتی شناخته شده در شهرهای کوچک) توصیه ی اکید به مصرف شیرصنعتی (از کارخانه های معتبر) هست. که در همان صورت نیز، به علت جوشاندن طولانی مدت برای رفع آلودگی احتمالی میکروبی، برخی خواص شیر از بین میرود. 🐑 آیا شیر پاستوریزه نیاز به جوشاندن مجدد دارد؟ خیر. فقط برای شروع شیر در بچه هایی با آلرژی نسبت به شیر و یا احتمال آلرژی، توصیه میشود که شیرهای صنعتی نیز دوباره حرارت داده شوند تا احتمال آلرژی کمتر شود. . دکتر پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه بالینی 🍶🥛🍶🥛🍶🍶🥛🍶🥛 . #باشگاه_مادران_تاریخ #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #شیر_استرلیزه #شیر_هموژنیزه #پزشکی #تغذیه #طبیبانه #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #مادر #مادرانه "نشر با ذکر منبع"
22 دی 1399 18:26:28
60 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بیشمار بارداری و شیردهی بهرهمند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردیجات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمیها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردیجات برای مادر میمونه ✅ بعد از قطع خونریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهمترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیهی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بینظیر است! هم برای خودتان هم نینی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامشبخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خونریزی و...)، برطرفکننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به اندارهی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 15:27:51
655 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله مهدکودک باشگاه مادران تاریخ همزمان با شروع مدارس برای مهارت دست ورزی بچه ها آموزش در نظر گرفته...😊 همینطور دو تا کاربر برای هفته دفاع مقدس تا کوچولو ها رنگ آمیزی کنن ..☺️ شروع سال تحصیلی جدید چطور میگذره؟! #سال_تحصیلی #دست_ورزی #رنگ_آمیزی #دفاع_مقدس #مهدکودک
06 مهر 1400 05:50:33
56 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
3
پیشگیری و درمان نفخ
بسم الله.. #نفخ علت اصلی ایجاد نفخ، بد خوردن و خوردن غذا و میوه های نفاخ هست. مخصوصاً در این فصل که اکثر میوه ها نفاخ هستند. لذا اولین توصیه به شما تقلیل مواد نفاخ هست دومین توصیه خوب جویدن غذا و پرهیز از پرخوری سوءمزاج های خاص معده هم میتونن عامل ایجاد نفخ بشن (از بلغم تا سودا و صفرا) بستگی به علائم داره اما میشه با رعایت تدابیری، بدون دردسرهای مربوط به مزاج، نفخ رو کاهش داد تصاویر رو ببینید. در ضمن مراقب باشید که از هر دارویی برای کاهش نفخ استفاده نکنید. در اکثر فرآورده های گیاهی بازار، رازیانه وجود داره کمی نبات داغ (آب جوش با نبات غلیظ که میذاریم کمی خنک بشه) کمک کننده است در موارد شدید تر جوشانده یک ق چ زیره سبز با نبات در یک لیوان آب. نصف استکان صبح و شب برای کولیک نوزادان هم خوب جواب میده. یک ق م عصرها یا غروب ها گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #نفخ #تدابیر_نفخ #کولیک