bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار میدهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمیشود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی میکنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول میکشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب
12 اردیبهشت 1400 15:32:39
39 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آنها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیرهها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمیتوانند از کمخونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلیگرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سیسی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سیسی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲سیسی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سیسی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سیسی 7میلیگرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سیسی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندانها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ #مکمل
20 شهریور 1400 11:25:55
51 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سیسی ۲۵ میلیگرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سیسی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سیسی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سیسی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکملهای ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکههای آهن روی لباس بچهها را چگونه پاک میکنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉
20 شهریور 1400 11:31:08
52 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر
01 شهریور 1399 07:28:50
18 بازدید
bashgahemadaran
خبر دارید امروز باشگاه مادران تاریخی ها برنامشون چی بوده؟؟؟🤔🤔 خب زرنگ ترها رفتن و برنامه یکشنبه رو نگاه کردن👏👏👏👏 درسته امروز #بحث_گروهی داشتیم.. اما اگر گفتید موضوع بحث امروز چی بوده؟😊😊 برنامه امروز هم به درد #پویش_ایران_دخت ی ها میخوره هم بقیه...🙂🙂 موضوع گفت و گوی امروز ما روز دختره ✅نظرتون راجع به روز دختر چیه ✅دختر منظور چه نقشی از یک زن هست؟ ✅چه برنامه ای برای روز دختر دارید برای دخترهای خودتون یا اقوام ✅یا برای خودتون به عنوان دختر خانواده تون ✅چه فاکتورهایی رو در این بزرگداشت مدنظر قرار میدید ✅و دوست دارید به دخترتون چه پیامی منتقل کنید؟ ✅چه برنامه ای برای پسرهای خونه دارید؟ اونها باید چه چیزی راجع به روز دختر و دخترانگی ها بدونن؟؟ ✅برنامه ای دارید که مردان خونه رو سهیم کنید در این بزرگداشت؟؟ خلاصه که یک بحث دخترانه محور تو گروه داریم😍😍😍 #باشگاه_مادران_تاریخ #روز_دختر #پویش_ایران_دخت #نقش_دختران #جایگاه_دختران #ایده #انگیزه
01 تیر 1399 12:42:11
1 بازدید
bashgahemadaran
به پویش #ایران_دخت می پیوندم. #دختر_گرمای_خونه #دختر_شادی_خونه #گرمای_خونمونم #شادی_خونمونم #برکت_خونمونم #رحمت_خونمونم #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
30 خرداد 1399 12:45:32
1 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... امروز میخوایم در مورد یک تغییر برنامه صحبت کنیم.. اگر دنبال کننده #سه_شنبه_های_باشگاه بوده باشید قصدمون بررسی شبهات حوزه زن و خانواده بود... اما تجربه حدود ۷ ماهه نشان داد که روند کار بهتره تغییراتی داشته باشه.. اگر ما ایجابی کار کنیم و به آگاهی افزایی مون تو این زمینه کمک کنیم چه بسا خیلی بهتر بتونیم از پس شبهات بربیایم تا اینکه سر هر شبهه کلی بحث بعضا بی نتیجه داشته باشیم... نظر شما چیه؟! قرار شده برای سه شنبه ها تو سه محور به این آگاهی افزایی پر و بال بدیم.. این هفته به معرفی تیم #تحلیل_و_ارائه_از_زنان_تمدن_ساز پرداختیم... همین طور به شخصیت #حضرت_حواس اشاراتی کردیم. ورق بزنید... #سه_شنبه_های_باشگاه #اگاهی_بخشی #زن_و_خانواده #زن_در_اسلام #حوا س