پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله... همان طور که می دونید یکشنبه ها باشگاه مهد داره مهد کودکان تاریخ ساز... مربی مهربان مهد برای بچه ها قصه میگه براشون بازی میذاره باهاشون ارتباط میگیره باهم ورزش میکنن و خلاصه کلی به بچه ها خوش میگذره..‌ #مهد_باشگاه_مادران #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #بازی_جنبشی #بازی_حرکتی #شعر_قصه #داستان

14 شهریور 1400 08:13:52

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد..‌ نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

16 فروردین 1400 18:20:42

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سوال خیلی مامان ها؟؟ کی ازمایش اهن ببرم؟ کی ببینم چربی خون نداشته باشه؟ ویتامین د کم نباشه؟؟ ❓اولین بررسی از نظر کم‌خونی فقر آهن رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ یک سالگی همه کودکان در یکسالگی باید آزمایش خون بدهند ❓اولین بررسی از نظر فشارخون رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم؟ ✅ سه سالگی ❓اولین بررسی از نظر چربی خون (کلسترول) رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ نُه تا یازده سالگی 📍مگر اینکه کودک چاق باشه، دیابت داشته باشه، فشارخون ش بالا باشه یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا چربی خون بالا داشته باشه. در این موارد از چه سنی کودکم باید بررسی بشه؟ در ۲،۴،۶،۸ و ۱۰ سالگی و بعد از اون، سالانه. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #چکاپ #ازمایش_سلامت #ویتامینها #اهن#کلسیم#کلسترول#ویتامین_د

24 بهمن 1399 08:58:07

32 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

28 تیر 1399 17:55:36

55 بازدید

bashgahemadaran

*فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است* بیانات رهبری 🦋سلام به همه اعضای عزیز و دوست داشتنی گروه 💡گفته بودیم که برای سه شنبه ها برنامه جدید در نظر داریم همه این روزها خوب میدونیم که حضور در *فضای مجازی* به صورت *فعال ، سازنده و اثر گذار* خودش یک جور *جهاد و فعالیت اجتماعی* مهم محسوب میشه خیلی هامون احتمالا صفحه *اینستاگرام* داریم، یا تو *توئیتر* فعال هستیم هیچ کدوم اینها هم نباشه تو *کانالها و گروههای دوستانه و فامیل* حضور داریم. احتمالاً هممون بارها *شبهات* مختلفی رو تو عرصه های مختلف دینی دیدیم که گاهی دست و پا شکسته دفاع کردیم و گاهی هم با اینکه دلمون می سوخت به خاطر این شبهه ها، اما نمیدونستیم چی باید بگیم؟!😔 ضربه و اثرسوء شبهات موجود در *حوزه زن و خانواده* بر نگاه افراد، به خاطر اهمیت جایگاه و شدت تأثیرگذاری ش بر کسی پوشیده نیست. ✅ و اما قصد داریم اینجا، در گروه *باشگاه مادران تاریخ* ، همه در کنار هم، تک تک ۲۰۰۰ نفرمان تمرین کنیم... *تمرین توانمندی نقد و بررسی شبهات* این حوزه 💡 در قدم اول حل شدن سوالات ذهنی خودمان 💡 و در قدم بعدی *توانایی جواب دادن و حل شبهات* برای دیگران بنابراین انشالله هر سه شنبه یک شبهه رو بررسی میکنیم که بنا بر موضوع شبهه ممکنه گاهی بیشتر از یک هفته طول بکشه.. اگر شماهم جایی مسئله ای رو دیدید که تو این قالب میگنجه حتما با ما درمیان بگذارید. انشالله همه باهم میتونیم تو این *جبهه جنگ نرم سایبری* موفق و اثرگذار باشیم. *آرایش دشمن در فضای مجازی، آرایش جنگی است؛ ملت ایران باید در مقابل این آرایش مناسب بگیرد* بیانات رهبری #شبهات_زنان #شبهات #زنان #حقوق_زنان #مسائل_زنان #فمنیسم #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران

27 خرداد 1399 22:18:47

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

01 دی 1399 15:18:31

9 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن