پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بی‌نقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علی‌القاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیان‌بار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی ‌‌طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهش‌های علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمش‌های ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمان‌های عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیست‌های رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستن‌های طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچه‌ها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایه‌گذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکی‌های مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #نشربامنبع

23 آبان 1400 10:03:02

194 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

23 تیر 1399 15:27:51

655 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

03 آذر 1399 12:19:12

41 بازدید

bashgahemadaran

🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرف‌های ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرف‌های ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیام‌های کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگی‌مان، از کلمات پسندیده و بی‌حاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت می‌کنیم. 💞 از قضاوت نابجا می‌پرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:02:10

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

30 آذر 1400 18:29:49

19 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک و‌شیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محله‌ای هم‌مسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن و‌تقویت روح و روان با توسل و‌توکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمه‌ی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب می‌کنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلی‌ها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته

12 آذر 1399 07:52:05

6 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦‍♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩‍👧‍👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦‍♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩‍👧‍👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن