پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه ان‌شاء‌الله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمی‌کردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡

29 بهمن 1399 15:41:38

10 بازدید

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

01 دی 1399 15:18:31

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک و‌شیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محله‌ای هم‌مسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن و‌تقویت روح و روان با توسل و‌توکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمه‌ی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب می‌کنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلی‌ها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته

12 آذر 1399 07:52:05

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

24 بهمن 1399 08:49:38

44 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان

24 تیر 1399 06:17:08

3 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... شروع مطالب این پست را می توانید در آخرین پست سه شنبه ها ببینید.🌹 نظر شما در مورد حیا چیه؟ برای جایگاه حیا در نگاه دختر و پسرتون چه کردید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... شروع مطالب این پست را می توانید در آخرین پست سه شنبه ها ببینید.🌹 نظر شما در مورد حیا چیه؟ برای جایگاه حیا در نگاه دختر و پسرتون چه کردید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن