bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگشده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچهها میگیریم در دورانهای مختلف زندگیشون همچنین رسد شخصی مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بیحساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت میکند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب میشود. ⏺ بچهها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفهشان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط میدهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بیجا را منتج میشود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع
09 بهمن 1399 16:18:57
9 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱
17 بهمن 1399 18:53:57
317 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ
22 مرداد 1399 15:10:04
24 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ
21 تیر 1399 18:51:28
50 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... *ایده های عید غدیر در شرایط کرونا* 🔺تزئین پنجره ها و منزل 🔺هدیه برای کودکانمان 🔺هدیه برای اقوام و بچه هایشان(پست کنیم یا ببریم درب منزلشون) 🔺پخش هدایا درب منزل یا خیابان(با بسته بندی،دستکش و ماسک) 🔺اطعام(مثلا آبمیوه بسته بندی، یا غذایی که قابل گرم کردن باشه) 🔺دادن هدیه به خانه سالمندان،بهزیستی ها،خیریه های کودکان کار، روستاهای اطراف تهران 🏝🥧🥛من به ذهنم رسید که گلدون کوچولو تهیه کنم و همراه پک کیک و آبمیوه به همسایه هامون بدم و چون اطعام این روز هم سفارش شده 🏚🥖🥐یا پول بدیم به نونوایی محلمون که نون صلواتی بده (تو ایام شهادت این کارو زیاد میکنن اما اعیاد ندیدم) 📚کتاب جشن بزرگ برکه نشربهار دلها،پیکسل 😷نذر ماسک با کیفیت سبزرنگ 🎁کیسه پارچه ای با طرح غدیری 🌈تزیین خونه 🎽لباس نو پوشیدن هم توصیه شده شاید برای پسرم لباس نو بخرم و خودم و همسرم هم در حد جوراب یا... نو بخریم و بپوشیم 🔈پخش مولودی توآپارتمان تزیین آسانسور 📲💻صله رحم تصویری دانلود یه انیمیشن قشنگ واسه بچه ها مثل بنیامین،فیلشاه....یه سینمایی خونگی بسازید #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #عید_غدیر #عید_غدیر_مبارک #کرونا
16 مرداد 1399 12:02:14
9 بازدید
bashgahemadaran
پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ
27 خرداد 1399 22:45:56
1 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله چقدر براتون مهمه که مدل تربیتی تون اسلامی باشه یا فمنیستی؟! رعایت چه نکاتی باعث میشه فرزندمون چه دختر چه پسر در آینده نگاه ضد مرد یا ضد زن نداشته باشه؟؟ چقدر به این فکر کردید که بچه هایی تربیت کنید تا در آینده فردی راضی از هویت جنسی خودش باشه؟! امروز میخواهیم با حضور خانوم منافی در مورد این مسائل صحبت کنیم... شماهم سوالات تون رو اینجا مطرح کنید تا به ایشون منتقل بشه.... #سه_شنبه_های_باشگاه #تربیت_اسلامی #تربیت_فمنیستی #نگاه_جنسیتی