پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

03 آذر 1399 12:19:12

41 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله رکورد پایین ترین «نرخ رشد جمعیت» در تاریخ #ایران . سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو #رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. mehrnews.com/xRQrL #جمعیت #نرخ_رشد_جمعیت #چهارشنبه_های_باشگاه #مباحث_فرزنداوری #باشگاه_مادران_تاریخ

05 تیر 1399 07:11:40

1 بازدید

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... اعضای گروه باشگاه حتما میدونن یه برنامه جدید به باشگاه اضافه شده🥰 صبح‌های یکشنبه دست بچه‌هامونو میگیریم و دسته جمعی میریم به #مهد_مجازی باشگاه مادران تاریخ، #مهدِ_کودکانِ_تاریخ ساز ! 😍 کلیات مطالب مهد، در گروه اصلی باشگاه (سالن اصلی باشگاه 😊) ارائه میشه شامل شعر، قصه، کاردستی، کتاب‌خوانی، نرمش صبحگاهی، قرآن و توسل، فعالیت های مناسبتی و... اما یک #گروه_اقماری هم داریم برای ارتباط دلبندان شما با مربی های عزیز و سایر همکلاسی ها (ارسال عکس نقاشی ها، صوت داستان و شعر، عکس کاردستی ها و...).. تو هفته گذشته به مناسبت #ایام_محرم بچه ها #کاردستی #پرچم #یاحسین را با وسایل موجود در خانه داشتن، ورق بزنید تا کارهای قشنگ و دوست داشتنی این فسقلی ها رو ببینید. #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #کودکان_اینده_ساز

11 شهریور 1399 13:21:44

4 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سی‌سی ۲۵ میلی‌گرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سی‌سی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سی‌سی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سی‌سی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکمل‌های ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکه‌های آهن روی لباس بچه‌ها را چگونه پاک می‌کنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉

20 شهریور 1400 11:31:08

52 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

24 بهمن 1399 08:49:38

44 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

11

معجون های تقویتی

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

11

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن