bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آنها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیرهها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمیتوانند از کمخونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلیگرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سیسی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سیسی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲سیسی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سیسی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سیسی 7میلیگرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سیسی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندانها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ #مکمل
20 شهریور 1400 11:25:55
51 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همهی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال میشویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعهای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری میکند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهانبینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف میکند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواستهی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب میخوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان
10 تیر 1399 10:15:26
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. دوشنبه های طبیبانه #وزن_گیری_باردار #بارداری ✴ وزن گیری ایده آل طی بارداری تک قلو براساس BMI(شاخص توده ی بدنی) قبل از بارداری بصورت زیر است: 1️⃣ باردار با BMIکمتر از 19.8باید در سه ماه اول 2/3 کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن گیری داشته باشد. 2️⃣ باردار با BMI =19.8_26 باید در سه ماه اول 1.6کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.45کیلوگرم وزن اضافه کند. 3️⃣ باردار با BMIبیشتر از 26 در سه ماه اول حدود 1کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.3 کیلوگرم باید وزن بگیرد. ✅ نکته:این اعداد و ارقام براساس آخرین ورژن رفرنس مامایی هست. ⚠️ یادآوری:BMI=وزن/قد به توان 2 ☑ اما توجه بفرمایید گاهی در عمل دیده میشه که بخاطر ویارها و مشکلات گوارشی طی سه ماه اول بارداری افزایش وزن قابل توجهی نداریم چه بسا کاهش وزن هم داریم. مهم اینه که انحراف شدید از معیار نرمال وجود نداشته باشه و این کاهش وزن جبران بشه. 🚫 هر #کاهش_وزن طی بارداری مهمه و باید #حجم_مایع_آمنیوتیک بررسی بشه. ⛔ هر #افزایش_وزن خارج از محدوده ی نرمال هم مهمه و باید از نظر #حجم_مایع_ آمنیوتیک و #دیابت_بارداری بررسی بشه. 📛 #کمی_وزن_گیری هم میتونه با #IUGR ( عقب افتادگی رشد داخل رحمی جنین ) یاLBW (تولد با وزن کم) همراه باشه. ✔ هرجایی از ویزیت های مکرر بارداری پزشک متخصص زنان با توجه به مکمل هایی که برای شما تجویز کرده تشخیص میده که چه توصیه یا داروهایی رو به رژیم شما اضافه و کم کنه. ⚠️ نکته:لطفا حین بارداری تصمیم به گرفتن رژیم چاقی یا لاغری نگیرید مگر به توصیه ی پزشک معالج. ⚠️ تاکید:در بارداری هیچ توصیه ی غیر علمی را امتحان نفرمایید. ❤ با امید به بارداریهای سالم و جان افزا برای همه ی بانوان میهنم. باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #دوشنبه_های_باشگاه #بارداری #افزایش_وزن #رژیم_بارداری
17 آبان 1399 18:03:24
584 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- این روزها با پیک پنجم کرونا، و جهش و افزایش خطر این ویروس منحوس موذی، فکرها دوباره مشغول شده و نگرانیها شعلهور. باشگاه مادران تاریخ در دو پست در کنار شماست با جدیدترین توصیهها برای مقابله با این بلای ناشناخته: ✳️پیشگیری در صورت تماس با فرد مشکوک یا مبتلا و یا جهت پیشگیری میتونید از موارد زیر جهت افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش احتمال شروع علائم بهره ببرید: مصرف مقدار کافی میوه (۳ واحد) و سبزیجات(۳ تا ۵ واحد) عدم مصرف مواد غذایی پرکالری و چرب/از نظر طب ایرانی غلیظ و دیرهضم (ماکارونی، پیتزا، الویه، حلیم، کله پاچه،…)/ترشیجات/فست فود/شیرینی جات/کنسروها/کاهش مصرف لبنیات مصرف مایعات کافی داشتن آرامش و دور بودن از خبرهای بد تماس مکرر تلفنی و مجازی با دوستان و اقوام و بهبود روحیه خواب کافی و در ابتدای شب عبادت، دعا، توسل انجام ورزش های سبک در مکان های خلوت و یا خانه و پرهیز از کم تحرکی مصرف مکمل ویتامین دی روزی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد مصرف کافی انواع گوشت ها آب سیب، هویج، کرفس، گوجه آب پرتقال با پوسته ی سفید آب هندوانه با قسمت های سفید آب گوشت، آب مرغ، انواع سوپ و آش جو و سبزیجات عسل، شربت عسل آب، شربت عسل و گلاب زردچوبه ترکیب هلیله و مصطکی (اگر اصل و غیرآلوده آن را پیداکردید!!) دمنوش بادرنجبویه(ممنوع در بارداری و کمکاری تیروئید)، به، سیب و دارچین، نعنا و لیمو، به لیمو، هل و دارچین، بهارنارنج، گل سرخ، چای کمرنگ تازه دم ✳️ نکته: وزن بالا و کم بودن تحرک اثر مهمی در افزایش احتمال بدحال شدن بیمار کرونایی دارد. افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا باید به شدت قند و فشار خون خودشون رو در دوران همه گیری کرونا و در دوران ابتلا کنترل کنند. در کرونای دلتا کودکان بیشتر از قبل درمعرض و یا ناقل میشوند لطفا از تماس کودکان با سایر کودکان و بزرگسالان به جد پرهیز کنید. ✳️ ابتلا این روزها علامت های زیر حتما کرونا درنظر گرفته میشه. پس بلافاصله قرنطینه بشید و به همه افرادی که تا پنج شش روز قبل باهاشون در ارتباط بودید خبر بدید تا قرنطینه بشن. سردرد آبریزش بینی، سوزش یا درد گلو خارش و قرمزی چشم درد عضلانی درد کمر و مفاصل و بدن درد احساس خستگی بی اشتهایی تب یا لزر و یا هر دو اسهال، استفراغ و درد شکمی سرفه، عطسه و تنگی نفس نکته: مصرف شیره ها در اسلاید دوم توصیه عمومی نیست چون قند بسیار بالایی دارند ادامه دارد🔸🔹🔸🔹🔸 #نشردهید گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah #باشگاهمادرانتاریخ #کرونا #پیشگیری #طب_سنتی #طب_ایرانی
10 مرداد 1400 13:32:23
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. سلام دوستان همراه باشگاه مادران تاریخ موضوع بحث تربیتی یکی از شنبه های باشگاه ترس در کودکان بود. شما تا به حال چه مواجهه ای با ترس کودکتون داشتید؟ آیا شده ترس های خودتون رو به بچه ها منتقل کنید؟ مثلا ترس از حشرات و مارمولک و... 🦎🐛🐜🐝🦗🕷🦟 🌺🌺🌺🌺 ✅ ترس، یک واکنش احساسی به تهدید، خطر و یا احساس خطر است. ترس، در بعضی مواقع کاملا طبیعی و ضامن بقاست و به قولی میوه ترس، امنیت است. و در بعضی موارد غیر طبیعی. به طور کلی، ترس به سه دسته تقسیم می شود: 1️⃣ طبیعی (ترس از حیوانات درنده یا تاریکی مطلق)، 2️⃣ ترس تقلیدی (ترس از زلزله یا سوسک که کودک از واکنش والدین متوجه ترس و خطر آن شده است)، 3️⃣ ترس غیرطبیعی (بیمارگونه) ☑ به طور معمول، در سنین مختلف ترس های متفاوتی در فرد بروز می کند؛ 🔴 ترس از غریبه ها در زیر یکسال، 🔴 ترس از صداهای بلند و ناهنجار زیر سه سال، 🔴 ترس از حیوانات، تنهایی و تاریکی زیر پنج سال، 🔴 ترس از محیطهای آموزشی، از دست رفتن عزیزان، امور ماورایی و... زیر 7سال و... ✅ مسیله مهم در مواجه با ترس کودکان، احترام گذاشتن به احساس کودک است (با به زبان نیاوردن جملاتی مثل اینکه ترس نداره و...)؛ و کمک به کودک برای شناخت و آشنایی با مسیله تا آن ترس در سن خود، گذر و رفع شود و با تشدید به دوره های بعدی منتقل نشود. ✔ به طور مثال : 🔵 ترس از صدای بلند در خردسالان که می توان فواید آن وسیله را با بازی و شبیه سازی توضیح داد. 🔵 یا رفع ترس از دستشویی رفتن مادر در خردسالان با آشنا کردن کودک با دستشویی به عنوان محیطی امن و دلچسب (بازی و...)، باز گذاشتن لای درب و صحبت با کودک، اطمینان و در آغوش گرفتن کودک قبل از رفتن به دستشویی، سرگرم کردن کودک با بازی جذاب و... ✳ نکته مهم در رابطه با ترس های افراطی این است که گاهی این نوع از ترس ها ریشه در مسایل طبی دارند. کم خونی، کمبود ویتامین، ضعف قوای کلی و قلب از جمله عوامل جسمانی منجر به ایجاد ترس در فرد هستند. در طب سنتی برای علاج ترس کودکان، استفاده از طلاتاب (قرار دادن طلای تمیز گداخته در آب) و چند مرتبه نوشاندن آن به کودک و بادام (خیسانده و پوشت کنده) توصیه می شود. #ترس #کودک #کودکان #ترس_کودکان #ترسیدن_کودک #ترس_طبیعی #ترس_بیمارگونه #ترس_تقلیدی #شنبه_های_باشگاه
11 شهریور 1400 05:49:24
21 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک وشیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محلهای هممسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن وتقویت روح و روان با توسل وتوکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمهی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب میکنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلیها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته
12 آذر 1399 07:52:05
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم