bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله همیشه یکی از مسائل مورد بحث در فرزنداوری بحث اقتصاد هست! مشکلات اقتصادی در یک جامعه، علاوه بر مدیریت اقتصادی حاکم، ریشه در نگاه افراد جامعه دارد. برای مثال؛ با وجود معضلات و دغدغه های اقتصادی در گذشته، تعداد فرزندان در خانواده ها بیش از اکنون بوده است! یکی از مسائل تاثیرگذار؛ تغییر نگرش خانواده ها ( بعضا غلبه ناامیدی نسبت به شرایط، مصرف گرایی و...)، که جا داره بیشتر در موردش تامل بشه... از طرفی مسائل اقتصادی در خانواده تا حد زیادی به سبک زندگی وابسته است. مصرف گرایی، چشم و هم چشمی و... باعث افزایش توجه خانواده به لوازم غیر ضرور زندگی و کاهش رضایت آنها از وضع موجودشان می شود. از سویی دیگر، افراد یک جامعه در کنار حاکمیت با تولید، کارآفرینی و عدم مصرف گرایی می توانند در ثبات اقتصادی موثر واقع شوند. البته که نمیتوان منکر وضعیت سخت اقتصادی در جامعه شد... اما در نگاه و باور ما راهی برای غلبه بر سختی ها وجود دارد؛ رزق هر کودک (مادی، معنوی) در خانواده است و درواقع ماندگاری رفاه در خانواده بدون حضور کودکان قطعی نیست... شما چطور در این روزها، مشکلات اقتصادی را دور زده اید؟! یاتصمیم دارید دور بزنید؟🤔😉 #چهارشنبه_های_باشگاه #چهارشنبه_های_جمعیتی #فرزند_آوری #مشکلات_اقتصادی #رزاقیت #رزق
01 بهمن 1400 17:40:53
8 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک وشیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محلهای هممسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن وتقویت روح و روان با توسل وتوکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمهی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب میکنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلیها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته
12 آذر 1399 07:52:05
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد.. نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو
16 فروردین 1400 18:20:42
5 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- خب خب خب! اما یکی از جذاب ترین برنامههای ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلیترین وظایف یک مادر و مهمترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعهش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پستهای ما رو دنبال کنید. هفتهای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است
16 دی 1399 10:49:45
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله 🌱 به عنوان یک مادر چقدر از جایگاه دختر در خانواده و اجتماع می دانیم؟؟؟ 🌱 و چقدر به این دانسته ها عمل می کنیم؟؟ امروز و این روزها فضای مجازی پر شده است از متن هایی با ویترین های زیبا و دلربا برای دختران ایران زمین اما با محتواهایی گره افکن و شبهه آمیز که به خوبی می تواند ذهن دختران مان را به بازی بگیرد... ... پس معطل نکنیم و همین حالا بیشتر و بیشتر در مورد جایگاه دختران عزیزمان در نگاه بزرگان دین و کشور بخوانیم... *روز دختر رو به همه دخترهای عزیز تبریک میگیم* #دختر #روز_دختر_مبارک #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #باشگاه_مادران_تاریخ
03 تیر 1399 00:04:06
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. سلام دوستان همراه باشگاه مادران تاریخ موضوع بحث تربیتی یکی از شنبه های باشگاه ترس در کودکان بود. شما تا به حال چه مواجهه ای با ترس کودکتون داشتید؟ آیا شده ترس های خودتون رو به بچه ها منتقل کنید؟ مثلا ترس از حشرات و مارمولک و... 🦎🐛🐜🐝🦗🕷🦟 🌺🌺🌺🌺 ✅ ترس، یک واکنش احساسی به تهدید، خطر و یا احساس خطر است. ترس، در بعضی مواقع کاملا طبیعی و ضامن بقاست و به قولی میوه ترس، امنیت است. و در بعضی موارد غیر طبیعی. به طور کلی، ترس به سه دسته تقسیم می شود: 1️⃣ طبیعی (ترس از حیوانات درنده یا تاریکی مطلق)، 2️⃣ ترس تقلیدی (ترس از زلزله یا سوسک که کودک از واکنش والدین متوجه ترس و خطر آن شده است)، 3️⃣ ترس غیرطبیعی (بیمارگونه) ☑ به طور معمول، در سنین مختلف ترس های متفاوتی در فرد بروز می کند؛ 🔴 ترس از غریبه ها در زیر یکسال، 🔴 ترس از صداهای بلند و ناهنجار زیر سه سال، 🔴 ترس از حیوانات، تنهایی و تاریکی زیر پنج سال، 🔴 ترس از محیطهای آموزشی، از دست رفتن عزیزان، امور ماورایی و... زیر 7سال و... ✅ مسیله مهم در مواجه با ترس کودکان، احترام گذاشتن به احساس کودک است (با به زبان نیاوردن جملاتی مثل اینکه ترس نداره و...)؛ و کمک به کودک برای شناخت و آشنایی با مسیله تا آن ترس در سن خود، گذر و رفع شود و با تشدید به دوره های بعدی منتقل نشود. ✔ به طور مثال : 🔵 ترس از صدای بلند در خردسالان که می توان فواید آن وسیله را با بازی و شبیه سازی توضیح داد. 🔵 یا رفع ترس از دستشویی رفتن مادر در خردسالان با آشنا کردن کودک با دستشویی به عنوان محیطی امن و دلچسب (بازی و...)، باز گذاشتن لای درب و صحبت با کودک، اطمینان و در آغوش گرفتن کودک قبل از رفتن به دستشویی، سرگرم کردن کودک با بازی جذاب و... ✳ نکته مهم در رابطه با ترس های افراطی این است که گاهی این نوع از ترس ها ریشه در مسایل طبی دارند. کم خونی، کمبود ویتامین، ضعف قوای کلی و قلب از جمله عوامل جسمانی منجر به ایجاد ترس در فرد هستند. در طب سنتی برای علاج ترس کودکان، استفاده از طلاتاب (قرار دادن طلای تمیز گداخته در آب) و چند مرتبه نوشاندن آن به کودک و بادام (خیسانده و پوشت کنده) توصیه می شود. #ترس #کودک #کودکان #ترس_کودکان #ترسیدن_کودک #ترس_طبیعی #ترس_بیمارگونه #ترس_تقلیدی #شنبه_های_باشگاه
11 شهریور 1400 05:49:24
21 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبهها و یکشنبهها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرفهای ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرفهای ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیامهای کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگیمان، از کلمات پسندیده و بیحاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت میکنیم. 💞 از قضاوت نابجا میپرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری