بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همونطور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog
13 آذر 1400 06:43:02
420 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻🤱🏻🤱🏻 چهارتای اول رو که اصلی ترین هستن رو توضیح دادم، البته راجع به دردها باید بگم که دردهایی درد واقعی زایمان هستن که با خوردن مسکن از بین نرن و حداقل توی ده دقیقه دو بار براتون اتفاق بیافته، دوش آب گرم تو این زمان خیلی میتونه بهتون کمک کنه. راجع به کیسه آب، در زمان عادی رنگش شفافه مثل آب لوله ولی گاهی اوقات ممکنه زرد یا سبز مایل به قهوه ای باشه که این نشونه مدفوع کردن جنین تو رحم شماست. در هر صورت بعد از پارگی کیسه آب یه پد بذارید و به اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. بقیه علائم ممکنه زیاد شایع نباشن که شامل: اسهال احساس سستی در مفاصل کمتر شدن حرکات جنین به دلیل کم بودن فضا و نزول در لگن. #علائم_زایمان #دردهای_زایمانی #انقباضات_رحمی انقباضات_زایمانی #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #نزدیک_شدن_زایمان #بارداریگرام
06 فروردین 1399 15:24:46
508 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...
07 فروردین 1399 13:02:00
23 بازدید
بارداریگرام
علائم خطری که خدمتتون عرض کردم، میتونن خیلی خطرناک باشن، در عین حال اگر زود تشخیص داده بشن و اقدامات مناسب براشون انجام بشه میتونن کاملا مهار بشن و نوزاد وضعیت سلامتی خودش رو بدت بیاره. به نوزادتون دقت کنید، نیاز نیست وسواس به خرج بدید، ولی حواستون هم جمع باشه. خصوصا مادر اولی ها! راجع به این مواردی که ذکر کردم هر کدوم جداگانه در آینده توضیح خواهم داد اگر خدا بخواهد! پس همراه من باشید که کلی براتون پست های خفن آماده کردم😃👌 راستی، یادتون نره پیج منو به مامانای گلی که میشناسید معرفی کنید و امیدوارم براتون مفید واقع بشه☺️ مواظب خودتون باشید و سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، همه رو میخونم و جواب میدم👌 راستی تو اسلایدهای آخر کلی ایده برای عکاسی بهتون دادم☺️ سیو کنید، حتما لازمتون میشه😍 . . . . #نوزاد #علائم_خطر_نوزاد #علائم_خطر #نوزادی #تنفس_نوزاد #زری #اسهال #استفراغ #گریه_نوزاد #نوزادسالم #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #ماما #اطفال #مامایی #نوزادان #نلسون #دانشجومامایی #بندناف #infant #postpartum #bardarigram #afterbirth
11 فروردین 1400 19:11:50
56 بازدید
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
539 بازدید
بارداریگرام
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei
02 دی 1399 09:45:50
520 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
علائم بارداری
🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب اولین پست بارداریمون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei