پست های مشابه

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...

07 فروردین 1399 13:02:00

23 بازدید

بارداریگرام

🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد.   🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.   هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند.   اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس  .   @moshavere.zanan.va.mamaei

02 دی 1399 09:45:50

520 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️ . . . در طول روز سه دسته پست گذاشته میشه، دسته اول راجع به بارداری، پست دوم اختصاص به زایمان داره و پست سوم برای جریانات پس از زایمان😊 . . . #بارداریگرام #بارداری #مراقبت_های_بارداری #زایمان_طبیعی #زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان . . . . پیج دوم😊👌 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

06 فروردین 1399 13:33:44

15 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب یکی از مشکلات خانم های باردار خصوصا تو سه ماهه آخر اینه که تفاوت درد های کاذب که به براکستون هیکس معروف هستن و درد های حقیقی رو متوجه نمیشن. خصوصا تو خانم های شکم اول این موضوع خیلی رایج هست. دردهای کاذب دردهایی هستن که تاثیر چندانی تو روند پیشبرنده زایمان و باز شدن دهانه رحم یا پاره شدن کیسه آب ندارن، و برعکسش دردهای حقیقی باعث نرم و نازک و باز شدن دهانه رحم میشن. دردهای کاذب با استراحت کردن، مسکن خوردن، یه دوش آب گرم گرفتن و آروم شدن بدن از بین میرن ولی دردهای حقیقی به مسکن های ساده جواب نمیدن و با دوش آب گرم منظم تر و موثر تر میشن. نکته مهم مخصوص خانم های سزارین قبلی و خانم های زیر ۳۶ هفته، اگر احساس کردید دردهای زایمانی دارید و ویژگی هایی که ذکر کردم رو داشت خودتون رو به اورژانس مامایی بیمارستان برای بررسی وضعیتتون برسونید. . . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . #دردهای_زایمانی #درهای_کاذب_زایمان #زایمان #زایمان_بارداریگرام

08 فروردین 1399 12:17:19

632 بازدید

بارداریگرام

داشتن نمونه از بندناف نوزاد چیزی هست که هنوز به اون صورت ترند نشده و مثل فریز کردن تخمک به ذهن خیلیا نرسیده ولی یکی از بزرگترین آینده نگری هایی هست که پدر مادر میتونن برای بچه هاشون داشته باشن. ⁉️ چرا؟ ‼️ چون ما از آینده خبر نداریم. متاسفانه از شایع ترین سرطان های دوران کودکی سرطان خون هست. داشتن نمونه خوب از سلول های بنیادی کودک تاثیر فوق‌العاده زیادی به روی درمان کودک داره و در واقع می‌تونه برگ برنده ای در سیر درمان کودک باشه. یا نارسایی های خون و مغز و استخوان و در کل هر مشکلی که سلول های بنیادی فرد راه چاره درمان باشن این نمونه به کمک فرزند شما میاد. حتی خیلی از بیماری ها مثل دیابت و تالاسمی هم با این روش درمان پذیر و قابل کنترل هستن. ☑️ این نمونه نه تنها برای خود فرد بلکه برای سایر افراد خانواده هم قابلیت استفاده داره! ⁉️ آیا همه باید این کارو انجام بدن؟ ‼️ ببینید در کل اقدامات به این شکل بیشتر بستگی به وضعیت فرد داره. اگر مشکل مالی ندارید و امکاناتش براتون موجود هست انجام بدید. عزیزانی که ممکنه شرایط براشون فراهم نباشه فقط در صورت داشتن ریسک فاکتور ها مثلا سابقه سرطان در افراد درجه یک یا در فرزندان قبلی یا بیماری های ارثی مثل تالاسمی یا دیابت نوع یک بهتره انجام بدن. ⁉️ چطوری انجام میشه؟ ☑️ اگر در شهرتون کلینیک های ژنتیک وجود داره براتون کارشناس مخصوص این کار معرفی میکنن اگر هم توی شهری زندگی میکنید کلینیک های ژنتیک ندارید از متخصص زنان و یا مامایی که تحت نظرش هستید بخواید افرادی که این کار رو انجام میدن بهتون معرفی کنن. . . . . #بندناف #نمونه_گیری_از_بندناف #سلول_های_بنیادی #بیماری_ارثی #بارداریگرام #دیابت_نوع۱ #درمان_سرطان #سرطان_خون #سرطان #لوسمی #زایمان_بارداریگرام #ژنتیک #زایمان_طبیعی

18 اردیبهشت 1400 06:36:24

715 بازدید

بارداریگرام

خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم می‌خوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو می‌خواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوق‌العاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول

24 فروردین 1400 11:08:03

923 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین می‌ره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمی‌ذاره ولی گرفتن کرونا ولی می‌تونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

0

بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین می‌ره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمی‌ذاره ولی گرفتن کرونا ولی می‌تونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن