پست های مشابه

بارداریگرام

#عوارض_زایمان_طبیعی مطمئنا تا حالا از عوارض و آسیب هایی که در طول زایمان طبیعی ممکنه برای نوزاد اتفاق بیافته شنیدید. این آسیب ها به صورت سطحی و گذرا برای خیلی از نوزادان ممکنه اتفاق بیافته. برای مثال نوزاد دچار کبودی و خونمردگی هایی تو ناحیه سر و صورت ممکنه بشه که البته اگر بعد از معاینه اولیه به شما گفتن همه چیز خوب هست نگران نباشید و نیاز به اقدام خاصی هم نیست. اما گاهی اوقات در تعداد کمی از نوزادان این آسیب ها جدی تر میشه و ممکنه دچار عارضه هایی هم بشه. برای مثال زمانی که توی نوزادان درشت و وزن بالای ۴ کیلوگرم شانه های بچه گیر میکنه، ماما یا پزشک برای اینکه زمان رو از دست نده و بچه هرچه سریعتر به دنیا بیاد مجبور میشه مانورهایی رو انجام بده که باعث شکستن ترقوه، در رفتن مفصل و یا کشیدگی اعصاب نوزاد بشه. که البته تمام اینها قابل درمان هستند. گاهی اوقات ممکنه زایمان به راحتی انجام نشه و پزشک مجبور بشه از ابزاری برای زایمان استفاده کنه. که البته در خیلی از بیمارستان ها منسوخ شده و این هم احتمالش فوق‌العاده پایین اومده. زایمان ابزاری هم ممکنه آسیب هایی تو ناحیه سر و صورت نوزاد ایجاد کنه که ممکنه درجات مختلفی داشته باشه. البته این روهم بهتون بگم همه زایمان های ابزاری باعث ایجاد آسیب نمیشن و بزرگترین هدفشون اینه که زایمان بیش از حد طول نکشه و خدایی نکرده نوزاد دچار مرگ یا آسیب مغزی نشه. ☑️ دوستان عزیز اینها همه احتمالات پایین هستن و دلیل عمده ترس از زایمان طبیعی برای خیلی از خانم ها. من این قول رو بهتون میدم که شما اگر دوران بارداری تحت مراقبت و نظر باشید و برای زایمان آمادگی داشته باشید، احتمال این آسیب‌ها برای شما به صفر میرسه و خیلی راحت با یک خاطره خوب بدون هیچ آسیبی زایمان میکنید. همینطور که سالها پیش تمام مادر مادربزرگ های ما بچه هارو تو خونه به دنیا می‌آوردن و خیلی خیلی خیلی کم دچار مشکل و عارضه میشدن. دلیلش هم این بود که اون مادران تو دوران بارداری کاملا پویا بودن و فعالیت داشتن و با آغوش باز و پذیرش کامل به سمت زایمان طبیعی میرفتن و میذاشتن بدن خودش کارشو انجام بده. در کنارشون هم یک قابله ماهر و همه فن حریف بود 😃 در هر صورت اگر قصد زایمان دارید اصلا نگران نباشید فقط قبلش راجع بهش آگاهی پیدا کنید و آمادگی داشته باشید. . . . . . . تجربه شما از زایمان چی هست؟!. . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان_ابزاری #وکیوم #فورسپس #ماما #مامای_همراه #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان

01 خرداد 1400 06:24:33

302 بازدید

بارداریگرام

علائم خطری که خدمتتون عرض کردم، میتونن خیلی خطرناک باشن، در عین حال اگر زود تشخیص داده بشن و اقدامات مناسب براشون انجام بشه میتونن کاملا مهار بشن و نوزاد وضعیت سلامتی خودش رو بدت بیاره. به نوزادتون دقت کنید، نیاز نیست وسواس به خرج بدید، ولی حواستون هم جمع باشه. خصوصا مادر اولی ها! راجع به این مواردی که ذکر کردم هر کدوم جداگانه در آینده توضیح خواهم داد اگر خدا بخواهد! پس همراه من باشید که کلی براتون پست های خفن آماده کردم😃👌 راستی، یادتون نره پیج منو به مامانای گلی که میشناسید معرفی کنید و امیدوارم براتون مفید واقع بشه⁦☺️⁩ مواظب خودتون باشید و سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، همه رو میخونم و جواب میدم👌 راستی تو اسلایدهای آخر کلی ایده برای عکاسی بهتون دادم⁦☺️⁩ سیو کنید، حتما لازمتون میشه😍 . . . . #نوزاد #علائم_خطر_نوزاد #علائم_خطر #نوزادی #تنفس_نوزاد #زری #اسهال #استفراغ #گریه_نوزاد #نوزادسالم #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #ماما #اطفال #مامایی #نوزادان #نلسون #دانشجومامایی #بندناف #infant #postpartum #bardarigram #afterbirth

11 فروردین 1400 19:11:50

56 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام

23 آبان 1400 08:45:14

263 بازدید

بارداریگرام

خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه

06 شهریور 1400 08:36:22

486 بازدید

بارداریگرام

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

19 فروردین 1400 07:03:41

785 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوه‌ای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوق‌العاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانه‌تون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمی‌تونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک

06 تیر 1401 04:40:07

1558 بازدید

نعیمه انصاری

1

1

خب بچه ها یکی از دغدغه های مامانای عزیز ریزش مو بعد از زایمان هست. خب تو دوران بارداری دوره تکامل مو طوری هست که اگر دقت کرده باشید موهای شما ریزش کمتر، استحکام و درخشش بیشتری دارن. این حالت تو کل دوران بارداری حفظ میشه و تو دوران پس از زایمان موها از خجالتمون در میان حسابی 😃 این حالت متاسفانه اجتناب ناپذیره و حداقل چهار ماه طول می‌کشه... و اینم بهتون بگم ارتباط زیادی با شیردهی نداره، پس شیردهی تون رو بخاطر این مسأله قطع نکنید. ☑️ راستی اگر میخواید مکملی شروع کنید حتما قبلش با پزشکتون مشورت کنید👌 ⁉️ شما تا حالا تجربه ریزش مو تو دوران شیردهی رو داشتید؟ اگه آره، براش چه کارایی کردید؟! . . . . . #شیردهی_صحیح #ریزش_مو #راهکار_ریزش_مو #پس_از_زایمان #ریزش_مو_پس_از_زایمان #زیباسازی #زیبایی #ترفند_زیبایی #بارداریگرام

12 فروردین 1403 16:18:34

این مکمل‌ها توی شیردهی مشکلی ندارن؟ من به دکتر مراجعه کردم گفتن تا پایان شیردهی دارویی نمیتونم استفاده کنم برای ریزش موها

Maryam

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

1

خب بچه ها یکی از دغدغه های مامانای عزیز ریزش مو بعد از زایمان هست. خب تو دوران بارداری دوره تکامل مو طوری هست که اگر دقت کرده باشید موهای شما ریزش کمتر، استحکام و درخشش بیشتری دارن. این حالت تو کل دوران بارداری حفظ میشه و تو دوران پس از زایمان موها از خجالتمون در میان حسابی 😃 این حالت متاسفانه اجتناب ناپذیره و حداقل چهار ماه طول می‌کشه... و اینم بهتون بگم ارتباط زیادی با شیردهی نداره، پس شیردهی تون رو بخاطر این مسأله قطع نکنید. ☑️ راستی اگر میخواید مکملی شروع کنید حتما قبلش با پزشکتون مشورت کنید👌 ⁉️ شما تا حالا تجربه ریزش مو تو دوران شیردهی رو داشتید؟ اگه آره، براش چه کارایی کردید؟! . . . . . #شیردهی_صحیح #ریزش_مو #راهکار_ریزش_مو #پس_از_زایمان #ریزش_مو_پس_از_زایمان #زیباسازی #زیبایی #ترفند_زیبایی #بارداریگرام

این مکمل‌ها توی شیردهی مشکلی ندارن؟ من به دکتر مراجعه کردم گفتن تا پایان شیردهی دارویی نمیتونم استفاده کنم برای ریزش موها Maryam

12 فروردین 1403 16:18:34

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن