بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همونطور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog
13 آذر 1400 06:43:02
420 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی
12 فروردین 1399 10:03:34
256 بازدید
بارداریگرام
چند وقت پیش مراجعه کنندهای داشتم که اولین ویزیت بارداریش بود، یک خانم جوان ۲۲ ساله، بارداری اول و ۹ هفته. سونو تشکیل قلب و آزمایشات روتین بارداری رو داده بود و خداراشکر همه چیز اوکی بود ولی یه استرس و نگرانی خاصی تو نگاهش بود! وقتی دلیلش رو ازش پرسیدم بهم گفت که نمیدونسته باردار هست و چندین بار مصرف نوشیدنیهای الکلی رو داشته و حالا نگران بود. موضوعی که وجود داره اینه که بهتره زمانی که شما قصد بارداری دارید و یا جلوگیری مطمئنی ندارید، از نوشیدنیهای الکلی استفاده نکنید. ☑️ نکته دیگه اینکه اگر نمیدونستید باردار هستید و نوشیدنی الکی استفاده کردید حتما پزشکشون رو در جریان بذارید و آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که براتون نوشته میشه رو به درستی پیگیری کنید و حتما تحت مراقبت باشید. ☑️ البته نگران نباشید ممکن هم هست که هیچ کدوم از عوارضی که گفتم رو جنین پیدا نکنه، ولی بازهم شما جانب احتیاط رو رعایت کنید. ☑️ نکته بعد اینکه مصرف الکل پدران هم قبل از بارداری میتونه روی جنین تاثیر بذاره و بهتره زمانی که قصد اقدام برای بارداری دارید آقایون از شش ماه قبل و خانم ها از یک سال قبل از نوشیدنیهای الکلی خودداری کنید تا بارداری ایمنی داشته باشید. یادتون باشه بارداری و بچه دار شدن هم یک قدم بسیار بزرگ تو زندگی محسوب میشه و باید از قبل براش برنامه ریزی و آمادگی لازم رو داشته باشید. 📚 رفرنس معتبر این پست هم رفرنس آپ تو دیت هست که یکی از معتبرترین منابع موجود برای پزشکی و پیراپزشکی در سطح جهان محسوب میشه پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 @bardarigram . . . . . #الکل #الکل_در_بارداری #نوشیدنیهای_الکلی #عوارض_الکل_دربارداری #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبهای_دوران_بارداری #سندرم_جنین_الکلی #آپ_تو_دیت #مامایی #ماما
02 آذر 1400 06:52:33
663 بازدید
بارداریگرام
نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین
22 فروردین 1400 06:04:07
608 بازدید
بارداریگرام
همون طور که قبلاً اشاره کردم تمام دستگاه های بدن توی دوران بارداری دچار تغییراتی میشن، دستگاه گردش خون هم از این قضیه مستثنی نیست! تغییراتی که بهتون گفتم طبیعی هستن ولی چه تغییراتی غیر طبیعی محسوب میشن؟! پاسخ:⬇️⬇️⬇️ - تنگی نفس در هر حالتی - فشار خون بیشتر از ۱۴۰ به ۸۰ - ورم کل بدن - دفع پروتئین بیشتر از حد طبیعی در آزمایش ادرار ۲۴ ساعته . . . هر کدوم از علائم زیر رو داشتید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. . . . . #قلب #سیستم_قلبی_عروقی #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #باردار #فشارخون #تپش_قلب #بیماری_قلبی #تنگی_نفس #تغییرات_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_دوران_بارداری #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #ماماهمراه #midwife #midwifery #cardiovascularsystem #prenatalcare #pregnancy #pregnant
07 فروردین 1400 09:36:09
187 بازدید
بارداریگرام
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان
15 خرداد 1400 18:26:36
175 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
هفته به هفته بارداری (هفته 11 تا 15)
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب تا اونجا رسیدیم که شما آزمایشات خودتون و سونوگرافی تشکیل قلب رو انجام دادید، قرص اسیدفولیک هم که دارید میخورید. هفته ۱۱ هفته ای هست که شما زمان غربالگری نوبت اولتون شروع میشه، تا ۱۳ هفته و ۶ روز هم فرصت دارید انجام بدید، یه آزمایش خون داره و یه سونوگرافی ... هفته ۱۲ هم رحم دیگه از لگن اومده بیرون، و کم کم صدای قلبش رو با این دستگاههای سونیکید میشه شنید. کم کم انتظار میره تا پایان این مدت تهوع و استفراغتون کمتر بشه و میل به غذا خوردنتون بیشتر میشه. تو این دوران با توجه به موقعیت دهانه رحم و جفتتون که تو سونو مشخص میشه میتونید نزدیکی داشته باشید. حتما قبلش از پزشک یا ماماتون بپرسید. . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare