پست های مشابه

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

06 اردیبهشت 1399 15:22:17

214 بازدید

بارداریگرام

خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری

21 آذر 1399 12:10:19

729 بازدید

بارداریگرام

‍ 💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ،‌ مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد مي‌كند، به طور مطلوبي كاهش مي‌دهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب

07 دی 1399 05:13:14

102 بازدید

بارداریگرام

بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک می‌کنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش

08 فروردین 1400 09:35:27

765 بازدید

بارداریگرام

به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند

11 دی 1399 13:10:47

238 بازدید

نعیمه انصاری

0

5

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

5

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن