بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
دوران پس از زایمان هم مثل دوران زایمان تغییرات طبیعی خاص خودش رو داره! بیشتر این تغییرات هم در راستای آماده کردن بدن برای شیردهی و بازگشت بدن به حالت قبل از بارداری هستند! حداقل باید شش ماه به خودتون فرصت بدید تا به شکل قبل از بارداری برسید. تغییرات از فرق سر تا نوک پا همچنان در جریانه ولی در حالت برگشت به تنظیمات کارخانه!😃 یه سری چیزا همون اول به حالت قبل برمیگردن مثلاً حجم مایعات در جریان بدن که در طول دوران بارداری افزایش پیدا کرده بود، بعد از زایمان شروع میکنه به برگشت، و طولی نمیکشه که به حالت قبل برمیگرده، به همین خاطر شما ممکنه بعد از زایمان چه طبیعی چه سزارین احساس سوزش ادرار کنید که اشکالی نداره، ولی اگر بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگار شد حتما با پزشکتون مشورت کنید. از حمام کردن غافل نشید، خودم اون زمان که تو بیمارستان زایمان میگرفتم، مادرا رو از تخت زایمان که پایین میاوردم بهشون کمک میکردم که بلافاصله یه دوش بگیرن و خودشون رو تمییز بشورن، هم سرحال میشدن هم تمییز و هم من مطمئن میشدم حالشون خوبه☺️ بچه ها، هیچ چیزی مثل ورزش های پس از زایمان به شما کمک نمیکنه که بدن و عضلاتتون به حالت قبل از بارداری برگردن، همینطور بهتون کمک میکنه افتادگی و شل شدن عضلات کف لگن هم سراغتون نیاد، حتما حتما براتون یه پست جداگونه میذارم و ورزش هارو توضیح میدم👌 راجع به بقیه موارد هم هر سوالی داشتید تو کامنت ها بپرسید من درخدمتتون هستم♥️ . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #ورزش #تغذیه #بهداشت #بهداشت_جنسی #بهداشت_پس_از_زایمان #زایمان_طبیعی #یبوست #نزدیکی_پس_از_زایمان #تغییرات_پس_از_زایمان #زایمان #بارداریگرام #باردار #حاملگی #ماما #ماماهمراه #postpartum #midwifery #midwife #bardarigram
06 فروردین 1400 13:58:58
338 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام
23 آبان 1400 08:45:14
263 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻🤱🏻🤱🏻 چهارتای اول رو که اصلی ترین هستن رو توضیح دادم، البته راجع به دردها باید بگم که دردهایی درد واقعی زایمان هستن که با خوردن مسکن از بین نرن و حداقل توی ده دقیقه دو بار براتون اتفاق بیافته، دوش آب گرم تو این زمان خیلی میتونه بهتون کمک کنه. راجع به کیسه آب، در زمان عادی رنگش شفافه مثل آب لوله ولی گاهی اوقات ممکنه زرد یا سبز مایل به قهوه ای باشه که این نشونه مدفوع کردن جنین تو رحم شماست. در هر صورت بعد از پارگی کیسه آب یه پد بذارید و به اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. بقیه علائم ممکنه زیاد شایع نباشن که شامل: اسهال احساس سستی در مفاصل کمتر شدن حرکات جنین به دلیل کم بودن فضا و نزول در لگن. #علائم_زایمان #دردهای_زایمانی #انقباضات_رحمی انقباضات_زایمانی #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #نزدیک_شدن_زایمان #بارداریگرام
06 فروردین 1399 15:24:46
508 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram
12 فروردین 1399 04:21:27
384 بازدید
بارداریگرام
😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل
09 مرداد 1399 11:02:07
53 بازدید
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
نعیمه انصاری
0
2
آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام