بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
تعیین سن بارداری فوقالعاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی
05 دی 1399 16:12:34
1104 بازدید
بارداریگرام
توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوقالعاده به شما کمک میکنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ☑️ کمتر شدن کمر درد ☑️ آماده شدن دهانه رحم ☑️ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ☑️ منحرف کردن ذهن از درد ☑️ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball
10 فروردین 1400 10:28:40
479 بازدید
بارداریگرام
توی این سری پست های مربوط به سونوگرافی، تفسیر سونوگرافی های دوران بارداری رو به طور کامل و زبان ساده براتون توضیح میدم. پس این پست ها هم به درد مادران باردار عزیز میخوره هم به درد دانشجویان و همکاران گرامی. پس این سری پست هارو از دست ندین 👌 سونوگرافی تشکیل قلب رو هیچ وقت از دست ندین و سعی کنید بعد از هفت هفته اینو انجام بدید مگر اینکه مشکلاتی مثل خونریزی یا درد شدید یا عجله داشته باشید که در این صورت هم سعی کنید واژینال انجام بشه. ☑️ یک نکته مهم راجع به سن بارداری در سونو ها اینه که آیتم های سن بارداری معمولا بیشتر از یکی هست، از طرفی ما یک سن بارداری بر اساس تاریخ پریودی هم داریم، البته اگر منظم بوده باشه! خب طبیعیه که معمولا اینها یک عدد ثابت نخواهند شد، خب این اختلاف اشکالی هم نداره مگر اینکه بیشتر از دو هفته اختلاف وجود داسته، در غیر این صورت باید بررسی های بیشتر انجام بشه. ☑️ توی سونوگرافی تشکیل قلب یا اولیه بارداری ممکنه صحبت زیادی راجع به جفت نشه، اهمیت زیادی هم نداره و کاری هم بهش نداریم مگر اینکه خدایی نکرده لخته ای چیزی پشتش تشکیل شده باشه، که اونم توصیه های خاص خودش رو داره. ☑️ راجع به مایع دور جنین هم ممکنه اشاره ای نشه، با فقط در این حد بگن که آب دورش خوبه. فعلا کاری به این قضیه هم نداریم. ☑️ راستی از دیدن کیست های لوتئال هم نگران نشید، اینها در واقع نشون دهنده این هستن که همه چیز داره خوب پیش میره و تخمدان وظیفه خودش رو در راستای حفظ حاملگی داره انجام میده. بقیه آیتم های سونوگرافی هم در پست توضیح دادم، اگر سوالی راجع به سونوی تشکیل قلب دارین، زیر همین پست بپرسید. . . . #سونوگرافی #سونوی_تشکیل_قلب #بارداری_بارداریگرام #کیست_لوتئال #کورپوس_لوتئوم #قلب_جنین #جنین #جفت #مایع_آمنیون #کیسه_زرده #بارداری #حاملگی #تفسیرسونوگرافی #سونو #بارداریگرام #باردار #آموزش_مامایی #دانشجومامایی #ماما #مراقبت_دوران_بارداری
10 فروردین 1400 05:56:08
388 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی
13 فروردین 1399 10:59:33
451 بازدید
بارداریگرام
من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد میکنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا
19 فروردین 1400 07:03:41
785 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram
12 فروردین 1399 04:21:27
384 بازدید
نعیمه انصاری
0
1
خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و میافته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد میره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت