بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خب اینم یک پست کاملا کاربردی برای مادرهای عزیزی که نمیدونن چنتا #سونو توی بارداری باید انجام بدن. اول کار بگم که هر کدوم از این سونو هایی که توی پست معرفی کردم اهمیت خاص و ویژه خودشون رو دارن و واقعا گاهی اوقات نمیشه ازشون چشم پوشی کرد. ⬅️ سونوی ان تی یا #غربالگری_مرحله_اول رو بجز اهمیتی که در بررسی #سلامت_جنین داره، از نظر مرجع #سن_بارداری هم خیلی مهمه. و تا آخر بارداری هرچی سونو انجام بشه بهتره سن بارداریشون با ان تی مقایسه بشه، اختلاف تا زیر دو هفته اشکالی نداره. ولی اگر اختلاف به دو هفته یا بیشتر رسید میتونه زنگ خطر باشه و حتما #جنین باید از نظر محدودیت رشد یا همون IUGR# بررسی بشه. بررسی #محدودیت_رشد_جنین با سونو رنگی انجام میشه که توی اون عروق جفت و خونرسانی اونها بررسی میشه. ادامه یا ختم بارداری به میزان خیلی خیلی زیادی به نتیجه این سونو بستگی داره. ⬅️ سونوی #آنومالی رو زودتر از 18 هفته انجام ندید، اشتباهی که خیلی از مادرا میکنن و باعث میشه مجددا بعد توی 22 تا 24 هفتگی تکرارش کنن. ⬅️ سونوی آخر که همون سونو 37 هفته هست برای خیلیا ممکنه فاکتور گرفته بشه و انجام نشه. به شرطی که رشد جنین از نظر اندازه گیری از روی شکم مناسب باشه. با معاینه قرار جنین تشخیص داده بشه، #وزن_جنین بالا بنظر نیاد، مادر کاملا سالم باشه و سونو های قبلی هیچ مشکلی نداشته باشن. ⬅️ خیلی ها هم اصلا کارشون به سونوی #بیوفیزیکال پروفایل یا همون BPP کشیده نمیشه. چون این سونو هم اصلا روتین نیست و در مواقع خاص انجام میشه. ⏪ دوستای عزیز توجه داشته باشید با توجه به وضعیت #جسمی و #بارداری شما ممکنه تعداد سونو ها کمتر یا بیشتر بشه. مثلا مادران #دیابتیک باید از 32 هفته، هر هفته #سونوگرافی انجام بدن. یا مثلا اگر توی سونوی رشد آب دور جنین بیش از حد گزارش بشه، تکرار سونو با فاصله دو هفته بعد لازمه. یا ممکنه توی سونو #تشکیل_قلب، ضربان قلب دیده نشه و درخواست سونو مجدد بعد از دو هفته داده بشه. ✔️ در کل وضعیت شما نقش اصلی در درخواست سونوگرافی داره. . . . . . #سونوهای_روتین_بارداری #بارداریگرام #حاملگی #مامایی #مطب_زنان #ویزیت_بارداری #دوران_بارداری #مطب_آنلاین #متخصص_زنان #دانشجومامایی #midwife #midwifery #anomally #NTsono #NB #pregnancy
07 آذر 1399 17:26:52
653 بازدید
بارداریگرام
همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین میره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان
31 فروردین 1400 07:17:38
366 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ کار مهمی که تو این چند هفته باید انجام بدید انجام سونوگرافی آنومالی اسکن هستش، البته از شروع هفته ۱۸ تا ۲۲ هفته و ۶ روز بهترین تایمش هست، سعی کنید زودتر یا دیرتر نرید. تا آخر این دوره شما کم کم حرکات جنین رو شروع میکنید به حس کردن، البته خانم های شکم اول یه کم دیرتر ممکنه حس کنن که اشکال نداره، جنسیت جنین رو با ورود به این هفته ها دیگه دقیق میشه فهمید، وضعیت قرار گیری جفت کم کم دیگه تکلیفش مشخص میشه و در کل تا پایان ۲۰ هفته تکلیف خیلی چیزا مشخص میشه. خوردن روزانه یه دونه آهن و مولتی ویتامین رو هم با مشورت پزشک و ماماتون از هفته ۱۶ میتونید شروع کنید. سوالی داشتید حتما بپرسید. 😊🌹 . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
20 فروردین 1399 06:51:37
52 بازدید
بارداریگرام
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری
28 آذر 1399 10:43:56
473 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری
14 فروردین 1399 11:03:07
421 بازدید
بارداریگرام
😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل
09 مرداد 1399 11:02:07
53 بازدید
نعیمه انصاری
2
3
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام