پست های مشابه
مدرسه مامان ها
🔹 به جای جر و بحث های بی نتیجه با کودک از حس جاندارپنداریِ او استفاده کنید، زندگی گلستان میشود! 😏 👈 موقعیتی را در نظر بگیرید که مادر بعد از یک روز پر کار با اتاق نامرتب کودک مواجه می شود این موضوع را به دو صورت با هم دنبال میکنیم... 📌 برخورد اول: - این اسباب بازی ها رو جمع کن - نمیخوام - مگه قرار نبود بعد از بازی جمع کنی؟ - آخه من خسته ام - خودت قول دادی که بعد از بازی جمعشون میکنم! - نه مامان، خودت جمع کن - اسباب بازی های شماست سریع جمع کن میخوایم شام بخوریم - نمی خوام اصلا شام نمیخورم و خودتون این بحث بی نتیجه رو همینطور ادامه بدید! 📌 برخورد دوم : مادر با تغییر صدایش از زبان اسباب بازی ها می گوید: - کاش یکی پیدا می شد ما رو بذاره سر جامون - اووووم، خب من میتونم بذارم! - واقعا؟ - بله - ممنوووون، ما خیلی خوشحال میشیم اگه این کار رو بکنی - باشه، دوست ندارید کسی پا روی شما بذاره؟ - نه آخه دردمون میاد و میشکنیم - نگران نباشید من کمکتون میکنم - آخ جووون دستت درد نکنه - خواهش میکنم! و حالا این گفتگوی شیرین و اثربخش رو همینطور ادامه بدید 😊 شما کدوم نوع برخورد رو با بچه هاتون دارید؟ 🤔 #حس_جاندارپنداری #نظم #مادرِ_خلاق
28 خرداد 1400 10:25:27
192 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 من از امروز به خودم قول میدم که مامان صبوری باشم... 👈 ما خیلی وقت ها با خودمون عهد می بندیم که من امروز میخوام صبور باشم و اتفاقا اون روز بچه ها تا می تونن شیطنت میکنن و ما به خاطر قولی که به خودمون دادیم مثلا هی صبوری میکنیم و صبوری میکنیم و چیزی نمیگیم و ناگهان آخر شب دیگه تحملمون تموم میشه و عین یک زودپز سوپاپ مغزمون میزنه بالا و بچه و همسر و خونه رو با خاک یکسان میکنیم!😒 به نظر میاد این کار ما بیشتر تحمل کردن هست یعنی ما فکر میکنیم صبر کردن یعنی نباید هیچی بگیم برای همین همه چیز رو می ریزیم توی خودمون و سکوت می کنیم اما ناگهان ظرفیتمون تموم میشه و منفجر میشیم! اما واقعا راهش اینه؟ صبوری و صبور بودن یعنی این؟... اصلا صبر کردن چه فرقی با تحمل کردن داره؟ 🤔 👈 نکته اینجاس که احساس درونی شما در اون موقعیت هایی که براتون پیش میاد و در تلاش هستید صبر داشته باشید خیلی مهمه اگه شما به تصور خودتون دارید بر یک مشکل صبر می کنید اما تمام مدت در غم و ناراحتی حاصل از اون وضعیت به سر می برید اسم کار شما صبر کردن نیست. شما فقط دارید تحمل می کنید! ویژگی بارز صبر کردن اینه که شما امیدوار باشید، حالتون خوب باشه و مرکز توجه و تمرکزتون به جای خود مشکل بر خوبی های زندگی تون باشه. و چه زیبا مادربزرگ هامون دو کلمه ی صبر و شکر رو در کنار هم استفاده میکردن... 📌 شما فقط در این صورت می تونید به صبر و تلاش خودتون دل خوش کنید که در هر لحظه و هر شرایطی خوبی ها و نعمت هاتون رو ببینید و شکرگزار باشید اما اگر هر لحظه لعنت می فرستید به زمین و زمان و حرف دل شما اینه که این اوضاع لعنتی کی تموم میشه این کار تحمل کردن هست و نتیجه اش را هم دیگه خودتون میتونید حدس بزنید... #صبر_و_تحمل #شکرگزاری #مادر_عصبانی
20 خرداد 1400 21:38:46
486 بازدید
مدرسه مامان ها
اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!
15 خرداد 1400 05:53:08
43 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 تو بزرگتری، کوتاه بیا.... - مال خودمه نمیدم - منم میخوام - نه نمیشه لازمش دارم - مامااااان داداش قلم مو رو بهم نمیده نقاشی بکشم - ای بابا! بهش بده دیگه بچه اس، تو بزرگتری کوتاه بیا! 👈 هر روز با بچه ها، پر از اتفاقاتی میشه که میتونه کاسه ی صبر ما رو لبریز کنه و ما رو از کوره در بره اگه به اون ها به چشم یک بحران نگاه کنیم! 🤔 استاد بزرگواری گفتند: هر بحرانی یک فرصت است برای خلاقیتی جدید و تازه 👈 هیچ فکرش رو کردید اگه بتونیم این نوع نگاه رو تمرین کنیم زندگی چقدر هیجان انگیز میشه؟ 😁 📌 سعی کنیم به جای بی حوصلگی و از کوره در رفتن همراه بچه ها طرح مساله کنیم و حل مساله در زندگی رو تمرین کنیم تا وقتی بزرگ شدن به جای از کوره در رفتن به دنبال راه حل باشن👌 - چی شده؟ قلم مو میخوای نقاشی بکشی؟ - بله😭 - داداش هم الان قلمو رو لازم داره؟ - بله به من نمیده😢 - به نظرت چطوری میتونیم یه قلم مو بسازیم؟😃 بیا ببینیم با کاموا یا پنبه میشه؟🤔 بدو بریم یه چوب بستنی و چسب بیاریم.😏 👈 به بحران ها به چشم فرصت نگاه کنیم و سعی کنیم راهکارهای خلاقانه داشته باشیم و اون ها رو اینجا با هم به اشتراک بذاریم #بحران_یا_فرصت #دعوای_بچه_ها #خلاقیت_مادرانه #از_کوره_در_رفتن
24 خرداد 1400 10:22:43
185 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 * گاهی فرزندتون از شما چیزی می خواد که ندارید مثلا یه خوراکی که الان توی خونه ندارید!... * 👈 اگه مستقیم بهش بگید الان نداریم احتمالا با گریه و اصرار او روبرو میشید که من میخوام، الان میخوام، زود باش بریم بخریم و.... که در نهایت ممکنه از گریه هاش خسته و عصبانی بشید!🙄 📌 سوال: خب وقتی نداریم چیکار کنیم؟ 🤔 👈 شما باید کمی خلاقیت به خرج بدید و به جای اینکه روی اون چیزی که ندارید تمرکز کنید؛ به اون چیزهایی که دارید توجه کنید بدون اینکه درباره ی نداشته ها صحبت کنید مثلا: - مامان من شکلات میخوام - شکلات؟ هووووم بیا بریم سراغ کابینت خوراکی ها ببینیم هست؟ خب اینجا بیسکوئیت هست، لواشک هست، نخودچی کشمش هم داریم، پاستیل میگم نظرت چیه یه ظرف بیارم از هر کدوم اینا یه کم برداریم مهمونی بازی کنیم و بخوریم؟ - باشه مامان موافقم 😋 📌 یادمون باشه همیشه داشتنِ کمی خلاقیت میتونه زندگی رو خیلی شیرین تر کنه 👌
18 خرداد 1400 16:31:05
158 بازدید
مدرسه مامان ها
🔹 تا حالا به این فکر کردید که چقدر در زمانِ حال زندگی میکنید؟... 🤔 👈 وقتی با کسی حرف میزنید که حواسش به شما نیست چه حسی بهتون دست میده؟ حس در خلا صحبت کردن؟ ادامه ندادن؟ بی اهمیت بودن؟ 👈 اگه همه ی حواسش به شما باشه چی؟ مهم بودن؟ مفید بودن؟ فهمیده شدن؟ دوست داشتنی بودن؟ فکر کردن به گذشته و آینده به مراتب ساده تر از زندگی کردن در زمانِ حال است. با رفتن به زمانی غیر از زمانِ حال اغلب مانند یک خلبانِ خودکار عمل می کنیم! حرف میزنیم، رانندگی می کنیم، کار می کنیم، راه می رویم، غذا میخوریم کمی هم دقت میکنیم که دچار دردسر نشویم! تنها زمانی به حال برمیگردیم که چیزی مثل درد، لذت یا شگفتی ما را به خودمان بیاورد... اما اگر در زمانِ حال سر حال و هوشیار باشیم همه چیز متفاوت خواهد بود صداها و رنگ ها زنده تر، شفاف تر و صحیح تر به نظر می رسند. دیگران فقط سایه نیستند بلکه آدم های حقیقی هستند!... 📌 بچه ها ما را به زمانِ حال می آورند. هنرِ در زمانِ حال زندگی کردن را از آن ها یاد بگیریم... #تا_حالا_به_این_فکر_کردید؟ #بچه_هایمان_به_ما_چه_می_آموزند؟ #در_زمان_حال_زندگی_کنیم #توجه
20 تیر 1400 06:50:30
221 بازدید
نیره بیدگلی
11
30
- به چاقو دست نزن - روی مبل نپر - کاغذ شکلاتت رو روی زمین ننداز - با دست کثیف به اینجا دست نزن و... 👈 واقعا چرا در رابطه با بچه ها بیشتر از جملات منفی استفاده میکنیم؟!... شاید فکر میکنیم اینطوری داریم تربیتشون میکنیم🤔 چه خوب میشه اگه عادت کنیم جملات منفی مون رو کمتر کنیم و همون حرف ها رو با جملات مثبت بگیم. 👈 مطمئن باشید اینطوری هم خودمون هم بچه ها حس بهتری خواهیم داشت و ارتباط بهتری بینمون شکل خواهد گرفت - عزیزم چاقو خیلی تیز و خطرناکه ها - بیا از روی این بالشت بپریم روی اون یکی - اگه گفتی کاغذ شکلات رو باید کجا بندازیم؟ - میدونستی الان دست هات خیلی دوست دارن تمیز باشن؟ 📌 این دفعه که خواستیم یه جمله ی منفی بگیم قبلش کمی فکر کنیم ببینیم میشه یه جور دیگه اون جمله رو گفت؟...😊 #نه_گفتن #مثبت_یا_منفی #گفتگو_با_کودک
شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید
برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید
19 خرداد 1401 01:11:30
مهدیس سرابی
-0 پاسخ