پست های مشابه

مدرسه مامان ها

🔹 * گاهی فرزندتون از شما چیزی می خواد که ندارید مثلا یه خوراکی که الان توی خونه ندارید!... * 👈 اگه مستقیم بهش بگید الان نداریم احتمالا با گریه و اصرار او روبرو میشید که من میخوام، الان میخوام، زود باش بریم بخریم و.... که در نهایت ممکنه از گریه هاش خسته و عصبانی بشید!🙄 📌 سوال: خب وقتی نداریم چیکار کنیم؟ 🤔 👈 شما باید کمی خلاقیت به خرج بدید و به جای اینکه روی اون چیزی که ندارید تمرکز کنید؛ به اون چیزهایی که دارید توجه کنید بدون اینکه درباره ی نداشته ها صحبت کنید مثلا: - مامان من شکلات میخوام - شکلات؟ هووووم بیا بریم سراغ کابینت خوراکی ها ببینیم هست؟ خب اینجا بیسکوئیت هست، لواشک هست، نخودچی کشمش هم داریم، پاستیل میگم نظرت چیه یه ظرف بیارم از هر کدوم اینا یه کم برداریم مهمونی بازی کنیم و بخوریم؟ - باشه مامان موافقم 😋 📌 یادمون باشه همیشه داشتنِ کمی خلاقیت میتونه زندگی رو خیلی شیرین تر کنه 👌

18 خرداد 1400 16:31:05

158 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 روز اول بعد از برگشتن از پارک! دختر سه ساله حسابی بازی کرده خسته شده و در مسیر برگشت از پارک راضی نمیشه راه بیاد - مامان بغلم کن - بغل؟ باید راه بریم😐 - آخه من خسته ام - خب منم خسته ام😕 - بغل! - شما دیگه بزرگ شدی😒 - ببببببغل😭 - بیا روی این پله استراحت کنیم خستگی مون در بره بعد بریم - نه بغلم کن😭 و بالاخره مادر با عصبانیت و ناراحتی درماندگی تسلیم میشه و با وجود خستگیش و سنگینی دخترش اون رو بغل میکنه به این امید که کمی راه میرن و دخترش رو میذاره زمین و دوباره به مسیرشون ادامه میدن... 👈 اما دخترک به هیچ زبونی از بغل مامان پایین نمیاد و کل مسیر به غرغر مامان و گریه ی دخترک سپری میشه! روز دوم در مسیر رفت و برگشت پارک: روز دوم مادر روش دیگه ای رو پیش میگیره و دخترک در مسیر رفت و برگشت خودش کل مسیر رو پیاده طی میکنه و تازه یه عالمه با هم میخندن به نظرتون این مادر چیکار میکنه؟ 🤔 بله روز دوم مادر فقط سعی میکنه از همون ابتدای مسیر و قبل از رسیدن به مرحله ای که دخترش بگه بغلم کن و از خواسته اش کوتاه نیاد به روش های مختلف طول مسیر رو کوتاه کنه و دخترش رو سرگرم کنه تا متوجه طولانی بودن مسیر نشه و اصلا نفهمه کی رسیدن!😁 - اگه گفتی سنگفرش های پیاده رو، شکل چی هستن؟ -دایره -آفففففرین -کی میتونه مربع پیدا کنه؟ - اونجاس پنجره ای اون خونه - آففففرین - کی میتونه اتوبوس پیدا کنه؟ - کی میتونه ماشین قرمز پیدا کنه؟ - اگه گفتی اون برگی که روی زمین افتاده چه رنگیه؟ - برگ های بالای درخت چه رنگی هستن؟ - اونجا رو ببین اون ردیف سنگفرش های زردرنگ رو میبینی مثلا ریل قطار هستن ما هم قطاریم حالا قطار میخواد یواش بره هوهو چی چی هوهو چی چی قطار میخواد تند بره هوهو چی چی هوهو چی چی و به این ترتیب کل مسیر با شادی و خنده طی میشه و حسابی به هر دوشون خوش میگذره😏👌 📌 همیشه سعی کنید قبل از اینکه سوپاپ صبر و حوصله ی بچه ها بزنه بالا و خودتون به مرز انفجار برسید با تمهیداتی خیلی ساده و کمی خلاقیت به هدفتون برسید 👌 #یک_تجربه #مادرانه_نوشت #پای_پیاده #در_مسیر_پارک #مامان_بغلم_کن

25 تیر 1400 18:17:11

247 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 تا حالا به این فکر کردید که چقدر در زمانِ حال زندگی میکنید؟... 🤔 👈 وقتی با کسی حرف میزنید که حواسش به شما نیست چه حسی بهتون دست میده؟ حس در خلا صحبت کردن؟ ادامه ندادن؟ بی اهمیت بودن؟ 👈 اگه همه ی حواسش به شما باشه چی؟ مهم بودن؟ مفید بودن؟ فهمیده شدن؟ دوست داشتنی بودن؟ فکر کردن به گذشته و آینده به مراتب ساده تر از زندگی کردن در زمانِ حال است. با رفتن به زمانی غیر از زمانِ حال اغلب مانند یک خلبانِ خودکار عمل می کنیم! حرف میزنیم، رانندگی می کنیم، کار می کنیم، راه می رویم، غذا میخوریم کمی هم دقت میکنیم که دچار دردسر نشویم! تنها زمانی به حال برمیگردیم که چیزی مثل درد، لذت یا شگفتی ما را به خودمان بیاورد... اما اگر در زمانِ حال سر حال و هوشیار باشیم همه چیز متفاوت خواهد بود صداها و رنگ ها زنده تر، شفاف تر و صحیح تر به نظر می رسند. دیگران فقط سایه نیستند بلکه آدم های حقیقی هستند!... 📌 بچه ها ما را به زمانِ حال می آورند. هنرِ در زمانِ حال زندگی کردن را از آن ها یاد بگیریم... #تا_حالا_به_این_فکر_کردید؟ #بچه_هایمان_به_ما_چه_می_آموزند؟ #در_زمان_حال_زندگی_کنیم #توجه

20 تیر 1400 06:50:30

221 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازگردیم و از مؤمنان باشیم! (شعرا/۱۰۲) هر روز صبح که چشم باز می کنیم و بیدار می شویم فرصت دوباره ایست برای ما که خدا به ما عطا کرده برای نفس کشیدن برای محبت کردن برای عشق ورزیدن برای بخشیدن برای جُبران برای دستگیری از یکدیگر برای زیبا دیدن زیبا شنیدن زیبا زندگی کردن و زیباتر مادری کردن... برای یک تشکر از خدا یک ذکر صلوات برای یک سلامِ دیگر به امام زمانمان... پس بسم الله بگو و این برگ جدید از دفتر زندگی ات را از نو و با خطی خوش بنویس... با همان حسِ آرزوی بازگشت به زندگیِ دنیا بعد از مرگ... #تلنگر #فرصت_دوباره_زندگی

27 خرداد 1400 16:20:53

507 بازدید

مدرسه مامان ها

سعی کنید به روش های مختلف فرزندتون رو تشویق کنید تا همراه شما به دستشویی بیاد به عنوان مثال: 👈 بیا بریم دستشویی ببینیم بعدش چی برات میاد توی جعبه ی طلایی؟🍬🍦🍰 👈با یک حس هیجان انگیز بگید: مسابقه اس! بدو ببینیم کی زودتر میرسه به دستشویی یک، دو، سه... 🏃‍♂🏃‍♂ 👈 حالا میخوایم بریم با ماژیک دستشویی یا رنگ انگشتی روی دیوار دستشویی نقاشی بکشیم 🖍🖍🖍 👈 به نظرت کدوم یک از عروسک هات دستشویی دارن که با خودمون ببریمش؟🐰🐶 👈 بیب بیب! ماشین دستشویی اومده دنبال یه مسافر میگرده بدو بدو سوار شو... 🚗🚙🚕 👈 ساعت داره زنگ میزنه، زنگ دستشوییه بدو بریم که دستشویی ها میخوان از دلت بیان بیرون! ⏰ #آموزش_دستشویی_رفتن #روش_های_تشویقی

24 خرداد 1400 14:30:32

83 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 به نظرت این شکل چیه؟... 🤔 👈 به نظرت اون ابری که توی آسمونه شبیه چیه؟ وای اونجا رو نگاه کن به نظرم اون یکی شکل یه نهنگ گُنده اس که میخواد ماهی بخوره 👈 این میوه شکل چیه؟ چی میتونیم باهاش بسازیم و بخوریمش؟ بذار اینجاش رو با چاقو برش بزنم ببینیم شبیه چی میشه 👈 این کوکویی که گاز زدی شکل خرگوش شده اون طرفش رو هم گاز بزن ببینیم شبیه چی میشه! 📌 همصحبتی با کودک کار سختی نیست از هر فرصتی برای همصحبتی استفاده کنید و با پرسش هایی ساده ذهن آن ها را به تفکر وادار کنید #همصحبتی_با_کودک #خلاقیت #کودک_خلاق

25 خرداد 1400 11:52:00

107 بازدید

نیره بیدگلی

10

33

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

19 خرداد 1401 01:10:29

پست های مفید آموزنده و کاربردی🌹 مرسی بامانو

سارا امیری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:09:30

لذت بردم از توضیحاتتون 🌹

مرضیه اشتری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:08:30

تشکر 🌺

نرگس مرادی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:07:29

عالی بود ممنون

سمیه یوسفی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:07:29

این مطلب برای چند سال بود؟

فاطمه اسدی

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:05:30

محیا فرزان

-0 پاسخ

مدرسه مامان ها

نیره بیدگلی

10

33

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

پست های مفید آموزنده و کاربردی🌹 مرسی بامانو سارا امیری

19 خرداد 1401 01:10:29

-0 پاسخ

لذت بردم از توضیحاتتون 🌹 مرضیه اشتری

19 خرداد 1401 01:09:30

-0 پاسخ

تشکر 🌺 نرگس مرادی

19 خرداد 1401 01:08:30

-0 پاسخ

عالی بود ممنون سمیه یوسفی

19 خرداد 1401 01:07:29

-0 پاسخ

این مطلب برای چند سال بود؟ فاطمه اسدی

19 خرداد 1401 01:07:29

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن