پست های مشابه

مدرسه مامان ها

🔷️ در بازی با بچه های کوچک از کلمات ساده و قابل فهم استفاده کنید تا منظور شما رو به راحتی متوجه بشن👌 👈 مثلا اگه میخواید مفهوم دسته بندی اشیا رو بهشون یاد بدید بگید بیا هر کدوم از اینا رو بذاریم پیش دوستشون قرمز ها با قرمزها دوستن، سبزها با سبزها، حالا اگه گفتی دوست این زرده کو؟ آفرین زردها رو اینجا پیش هم میذاریم... 👈 یا در مورد بازی های پازلی؛ به نظرت خونه ی این کجاست؟ بذار ببینم بله درست گفتی شکل همینه #زبان_کودکی #گفتگو_با_کودک #دسته_بندی_اشیا

25 خرداد 1400 08:31:41

78 بازدید

مدرسه مامان ها

🔷 چگونه می توانید زمان خود را به فرزندتان اختصاص بدهید ؟ 👈 با گوش دادن به آنچه می گویند 👈 صحبت کردن با آن ها 👈 برقراری ارتباط چشمی هنگام گفتگو 👈 بازی کردن با آن ها 👈 انجام کارها با یکدیگر 👈 گاهی نوازششان کنید با هم یک کتاب بخوانید یا به پارک بروید این ها باعث تفاوت زیادی در زندگیشان می شود. #والدین_حاضر

02 تیر 1400 15:29:59

150 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹️ آشتی با چسب زخم!... 👈 شاید برای شما هم پیش اومده باشه که انگشت خودتون یا فرزندتون زخم شده باشه و مجبور باشید چسب زخم استفاده کنید؛ اما کودکتون مدام بگه این چسب رو باز کن نمی خوامش و مثل ابر بهاری گریه کنه🙄😕 🔸 یک راه حل ساده!... 😏 👈 کافیه دو تا چشم و یه لب خندون روی چسب بکشید و بهش جان بدید و از طرف اون با کودکتون حرف بزنید تا بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه😁 📌 پ.ن: به قول استاد بزرگواری همیشه یک راه حلی وجود داره فقط باید کمی خلاقیت داشته باشید، فکر کنید و پیداش کنید 👌 #چسب_زخم #حس_جاندار_پنداری #تجربه_موفق

30 خرداد 1400 20:31:45

257 بازدید

مدرسه مامان ها

سعی کنید به روش های مختلف فرزندتون رو تشویق کنید تا همراه شما به دستشویی بیاد به عنوان مثال: 👈 بیا بریم دستشویی ببینیم بعدش چی برات میاد توی جعبه ی طلایی؟🍬🍦🍰 👈با یک حس هیجان انگیز بگید: مسابقه اس! بدو ببینیم کی زودتر میرسه به دستشویی یک، دو، سه... 🏃‍♂🏃‍♂ 👈 حالا میخوایم بریم با ماژیک دستشویی یا رنگ انگشتی روی دیوار دستشویی نقاشی بکشیم 🖍🖍🖍 👈 به نظرت کدوم یک از عروسک هات دستشویی دارن که با خودمون ببریمش؟🐰🐶 👈 بیب بیب! ماشین دستشویی اومده دنبال یه مسافر میگرده بدو بدو سوار شو... 🚗🚙🚕 👈 ساعت داره زنگ میزنه، زنگ دستشوییه بدو بریم که دستشویی ها میخوان از دلت بیان بیرون! ⏰ #آموزش_دستشویی_رفتن #روش_های_تشویقی

24 خرداد 1400 14:30:32

83 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 یک یادآ‌وریِ کوچکِ یک کلمه ای!... وقتی کار یا مسئولیتی رو به کودک میدید یادتون باشه ممکنه کودک فراموش کنه که اون کار رو انجام بده پس یکدفعه عصبانی نشید و غر نزنید اول با یه یادآوری کوچیک یک کلمه ای به کودک بگید تا کودک یادش بیاد چه کاری رو باید انجام بده... #مسئولیت_پذیری #عصبانیت

23 خرداد 1400 08:10:39

149 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 در گفتگو با کودک مشکل اینجاست که معمولا والدین عواطف و احساسات کودک خود را نمی پذیرند!...   👈 به مثال های زیر توجه کنید: 📌 مثال شماره ۱: کودک: مامان من خسته ام مادر: تو خسته نیستی الان از خواب بیدار شدی کودک: (بلندتر) اما من خسته هستم مادر: نه تو خسته نیستی فقط کمی خواب آلودی، بیا لباست رو بپوش کودک: (با شیون) نه من خسته هستم. 📌 مثال شماره ۲: کودک: اینجا خیلی گرمه مادر: هوا سرده، گرمکنت رو در نیار کودک: نه من گرممه مادر: گفتم که گرمکنت رو در نیار کودک: نه من گرممه... و... متوجه شدید چه اتفاقی افتاد؟ 🤔🙄 👈 نه تنها گفتگوهای بالا منجر به بحث و کشمکش شد بلکه مادر به کودک یاد داد که به جای اعتماد به احساسِ خود، به او تکیه کند! 📌 اگر شما هم از این روش در گفتگو با فرزند خود استفاده می کنید لازم است تصمیم بگیرید که روش خود را عوض کنید! #گفتگو_با_کودک #درک_احساسات

29 خرداد 1400 16:10:05

74 بازدید

نیره بیدگلی

10

35

🔹 من از امروز به خودم قول میدم که مامان صبوری باشم... 👈 ما خیلی وقت ها با خودمون عهد می بندیم که من امروز میخوام صبور باشم و اتفاقا اون روز بچه ها تا می تونن شیطنت میکنن و ما به خاطر قولی که به خودمون دادیم مثلا هی صبوری میکنیم و صبوری میکنیم و چیزی نمیگیم و ناگهان آخر شب دیگه تحملمون تموم میشه و عین یک زودپز سوپاپ مغزمون میزنه بالا و بچه و همسر و خونه رو با خاک یکسان میکنیم!😒 به نظر میاد این کار ما بیشتر تحمل کردن هست یعنی ما فکر میکنیم صبر کردن یعنی نباید هیچی بگیم برای همین همه چیز رو می ریزیم توی خودمون و سکوت می کنیم اما ناگهان ظرفیتمون تموم میشه و منفجر میشیم! اما واقعا راهش اینه؟ صبوری و صبور بودن یعنی این؟... اصلا صبر کردن چه فرقی با تحمل کردن داره؟ 🤔 👈 نکته اینجاس که احساس درونی شما در اون موقعیت هایی که براتون پیش میاد و در تلاش هستید صبر داشته باشید خیلی مهمه اگه شما به تصور خودتون دارید بر یک مشکل صبر می کنید اما تمام مدت در غم و ناراحتی حاصل از اون وضعیت به سر می برید اسم کار شما صبر کردن نیست. شما فقط دارید تحمل می کنید! ویژگی بارز صبر کردن اینه که شما امیدوار باشید، حالتون خوب باشه و مرکز توجه و تمرکزتون به جای خود مشکل بر خوبی های زندگی تون باشه. و چه زیبا مادربزرگ هامون دو کلمه ی صبر و شکر رو در کنار هم استفاده میکردن... 📌 شما فقط در این صورت می تونید به صبر و تلاش خودتون دل خوش کنید که در هر لحظه و هر شرایطی خوبی ها و نعمت هاتون رو ببینید و شکرگزار باشید اما اگر هر لحظه لعنت می فرستید به زمین و زمان و حرف دل شما اینه که این اوضاع لعنتی کی تموم میشه این کار تحمل کردن هست و نتیجه اش را هم دیگه خودتون میتونید حدس بزنید... #صبر_و_تحمل #شکرگزاری #مادر_عصبانی

19 خرداد 1401 01:17:30

جالب و جامع!😊

نرگس مرادی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:15:30

😍👏🧡🌹

سمیرا عبدی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:14:33

این مطلب برای چند سال بود؟

سارا علیزاده

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:14:33

تشکر خیلی به دردم خورد ممنونم 🌹🌹🌹🌹

مهدیس سرابی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:13:30

عالی عالی 😉

ندا خانی زاده

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:12:30

مرضیه اشتری

-0 پاسخ

مدرسه مامان ها

نیره بیدگلی

10

35

🔹 من از امروز به خودم قول میدم که مامان صبوری باشم... 👈 ما خیلی وقت ها با خودمون عهد می بندیم که من امروز میخوام صبور باشم و اتفاقا اون روز بچه ها تا می تونن شیطنت میکنن و ما به خاطر قولی که به خودمون دادیم مثلا هی صبوری میکنیم و صبوری میکنیم و چیزی نمیگیم و ناگهان آخر شب دیگه تحملمون تموم میشه و عین یک زودپز سوپاپ مغزمون میزنه بالا و بچه و همسر و خونه رو با خاک یکسان میکنیم!😒 به نظر میاد این کار ما بیشتر تحمل کردن هست یعنی ما فکر میکنیم صبر کردن یعنی نباید هیچی بگیم برای همین همه چیز رو می ریزیم توی خودمون و سکوت می کنیم اما ناگهان ظرفیتمون تموم میشه و منفجر میشیم! اما واقعا راهش اینه؟ صبوری و صبور بودن یعنی این؟... اصلا صبر کردن چه فرقی با تحمل کردن داره؟ 🤔 👈 نکته اینجاس که احساس درونی شما در اون موقعیت هایی که براتون پیش میاد و در تلاش هستید صبر داشته باشید خیلی مهمه اگه شما به تصور خودتون دارید بر یک مشکل صبر می کنید اما تمام مدت در غم و ناراحتی حاصل از اون وضعیت به سر می برید اسم کار شما صبر کردن نیست. شما فقط دارید تحمل می کنید! ویژگی بارز صبر کردن اینه که شما امیدوار باشید، حالتون خوب باشه و مرکز توجه و تمرکزتون به جای خود مشکل بر خوبی های زندگی تون باشه. و چه زیبا مادربزرگ هامون دو کلمه ی صبر و شکر رو در کنار هم استفاده میکردن... 📌 شما فقط در این صورت می تونید به صبر و تلاش خودتون دل خوش کنید که در هر لحظه و هر شرایطی خوبی ها و نعمت هاتون رو ببینید و شکرگزار باشید اما اگر هر لحظه لعنت می فرستید به زمین و زمان و حرف دل شما اینه که این اوضاع لعنتی کی تموم میشه این کار تحمل کردن هست و نتیجه اش را هم دیگه خودتون میتونید حدس بزنید... #صبر_و_تحمل #شکرگزاری #مادر_عصبانی

جالب و جامع!😊 نرگس مرادی

19 خرداد 1401 01:17:30

-0 پاسخ

😍👏🧡🌹 سمیرا عبدی

19 خرداد 1401 01:15:30

-0 پاسخ

این مطلب برای چند سال بود؟ سارا علیزاده

19 خرداد 1401 01:14:33

-0 پاسخ

تشکر خیلی به دردم خورد ممنونم 🌹🌹🌹🌹 مهدیس سرابی

19 خرداد 1401 01:14:33

-0 پاسخ

عالی عالی 😉 ندا خانی زاده

19 خرداد 1401 01:13:30

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن