پست های مشابه

مدرسه مامان ها

سعی کنید به روش های مختلف فرزندتون رو تشویق کنید تا همراه شما به دستشویی بیاد به عنوان مثال: 👈 بیا بریم دستشویی ببینیم بعدش چی برات میاد توی جعبه ی طلایی؟🍬🍦🍰 👈با یک حس هیجان انگیز بگید: مسابقه اس! بدو ببینیم کی زودتر میرسه به دستشویی یک، دو، سه... 🏃‍♂🏃‍♂ 👈 حالا میخوایم بریم با ماژیک دستشویی یا رنگ انگشتی روی دیوار دستشویی نقاشی بکشیم 🖍🖍🖍 👈 به نظرت کدوم یک از عروسک هات دستشویی دارن که با خودمون ببریمش؟🐰🐶 👈 بیب بیب! ماشین دستشویی اومده دنبال یه مسافر میگرده بدو بدو سوار شو... 🚗🚙🚕 👈 ساعت داره زنگ میزنه، زنگ دستشوییه بدو بریم که دستشویی ها میخوان از دلت بیان بیرون! ⏰ #آموزش_دستشویی_رفتن #روش_های_تشویقی

24 خرداد 1400 14:30:32

83 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 تجربه ی پخت نان: مدتی هست که قدر خیلی چیزها رو بیشتر میدونم مثل سلامتی، مثل دورهمی ها، مثل دیدن رویِ ماهِ مادر و پدر و مثل هزاران چیز دیگه... 👈 حالا یکی از اون هزاران نعمت برای ما چیه؟ - نون! بله نون، من بیشتر قدر نون رو میدونم چون به لطف قرنطینه بارها توی خونه نون پختم و فهمیدم برای اینکه آرد نون بشه چه عرق ها ریخته میشه چه برسه به وقتی که گندم هم بخواد آرد بشه! حالا دیگه از اون قسمت دونه و کاشت و برداشت صرف نظر میکنیم😁 این روزها بارها توفیق پیدا کردم توی خونه نون بپزم، نون هایی که داغ و داغ با لذت خورده میشدن و باز هم سفارش جدید می اومد که: - ماماااان بازم نون بده، بازم میخوام - برا من شکل ماهی بپز - من نون خرگوشی میخوام - میشه من خمیرش رو صاف کنم؟ - میشه من یه نون برای خودم بپزم؟ - من نونی میخوام که نرم باشه - من نونی میخوام که خشک باشه وقتی میخورم صدای خرچ خرچ بده! - حالا چرا گفتم توفیق؟... 🤔 چون از قدیم شنیده بودم در روایات هست که نون رو توی خونه بپزید اما هیچ وقت این کار رو انجام نداده بودم!... امروز گفتم به شکرانه ی این نعمت، تجربه اش رو با شما به اشتراک بگذارم😊 👈 اول بگم که برای پخت نان نه به تنور احتیاج دارید نه به فر یا هر وسیله ی پیشرفته ای! ما نون ها رو توی یک ماهی تابه روی گاز درست میکنیم و گاهی بعد از صاف کردن خمیر با چاقو شکل های مختلف برش میزنیم و نون های شکلی میپزیم👌 دستورهای مختلفی برای خمیر نان توی اینترنت هست که میتونید جستجو کنید من دو مدل خمیر رو تست کردم یک مدلش با خمیرمایه بود و مدل دیگر که راحت تر بود بدون خمیر مایه، این دستوری که براتون میذارم رو در کانال هیئت کودکانه قطره دیدم؛ اولین نونی که درست کردیم با همین دستور بود: 👈 مواد لازم: آرد ۳ لیوان نمک یک قاشق مربا خوری روغن مایع ۴ قاشق غذا خوری پکینگ پودر یک قاشق غذاخوری آب یک لیوان 👈 دستور پخت: آرد و نمک و پکینگ پودر و روغن را با هم مخلوط میکنیم بعد آب را اضافه میکنیم و هم می زنیم. بعد دستها را چرب می کنیم و خمیر را ورز می دهیم. نکته مهم همینه که به جای آرد از روغن روی دستمان استفاده می کنیم. به خوبی خمیر را ورز میدهیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم استراحت کند. سپس چونه می گیریم، تخته را آرد پاشی می کنیم و خمیر را پهن می کنیم. ماهی تابه را بدون روغن روی گاز گرم می کنیم و خمیر را درون آن می اندازیم. یک طرف که پخت و روی نان حباب حباب شد بر می گردانیم تا طرف دیگر هم بپزد. به همین سادگی، به همین خوشمزگی 😊 📌 ‌شما هم سعی کنید این روزها حتما پخت نون رو توی خونه با بچه ها تجربه کنید و قدر این نعمت رو بیشتر بدونید #تجربه_موفق #پخت_نان

12 مرداد 1400 17:46:39

124 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 وقتی باصداي بلند می گید انقدر داااااد نزن سرم رفت، سااااااكت!... 👈 پیامی که فرزند شما دریافت می کنه اینه: داد زدن كار بديه تو نبايد داد بزني، اما من می تونم داد بزنم چون زورم از تو بيشتره!!! 👈 فرزندان ما در آینده، شخصیتی خواهند داشت شبیه خود ما؛ پس اگه رفتاری رو در فرزندمون نمی پسندیم، بهتره به رفتار خودمون دقت و توجه بیشتری داشته باشیم داد زدن سر کودک شاید توجهش رو جلب کنه اما کار درست رو بهش یاد نمیده بلکه اینطوری یاد میگیره با داد زدن به اهدافش برسه 📌 ضمن اینکه اگه ما بخوایم مدام داد بزنیم، کم کم حرف هامون هم برای کودک بی اثر خواهد شد و روز به روز مجبوریم بلندتر داد بزنیم و خدایی نکرده یک روز کار به جایی میرسه که به جرم حرف گوش نکردن، دست روش بلند کنیم... 😔 👈 پس سعی کنیم تا کار به اون جاهای باریک نکشیده همین اول خودمون رو کنترل کنیم و حداقل داد نزنیم!... #داد_زدن #مادر_عصبانی #بچه_حرف_گوش_کن

09 تیر 1400 08:31:04

125 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

21 خرداد 1400 15:27:43

152 بازدید

مدرسه مامان ها

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

15 خرداد 1400 05:53:08

43 بازدید

مدرسه مامان ها

تصویر اول ، چیزی که بزرگترها میبینند تصویر دوم ، چیزی که بچه‌ها میبینند 💓نظم و نظافت از دید کودک شما کاملا متفاوت است، انتظارات خود را متعادل کنید. #تربیت_فرزند #نظم

14 تیر 1400 13:02:09

345 بازدید

نیره بیدگلی

10

40

🔹 فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازگردیم و از مؤمنان باشیم! (شعرا/۱۰۲) هر روز صبح که چشم باز می کنیم و بیدار می شویم فرصت دوباره ایست برای ما که خدا به ما عطا کرده برای نفس کشیدن برای محبت کردن برای عشق ورزیدن برای بخشیدن برای جُبران برای دستگیری از یکدیگر برای زیبا دیدن زیبا شنیدن زیبا زندگی کردن و زیباتر مادری کردن... برای یک تشکر از خدا یک ذکر صلوات برای یک سلامِ دیگر به امام زمانمان... پس بسم الله بگو و این برگ جدید از دفتر زندگی ات را از نو و با خطی خوش بنویس... با همان حسِ آرزوی بازگشت به زندگیِ دنیا بعد از مرگ... #تلنگر #فرصت_دوباره_زندگی

19 خرداد 1401 01:17:28

از این مطالب باز هم بذارین خیلی ممنون تشکر

زهرا غلامی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:16:29

وای چقد سخت

سمیرا عبدی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:14:31

چقدر مادری کردن سخته

زهرا غلامی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:12:28

من این مطلبو برای دوستانم فرستادم ممنون ازتون

الهه محمدی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:10:28

عالی هستین 👏😍

ندا خانی زاده

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:09:30

آریانا تقی زاده

-0 پاسخ

مدرسه مامان ها

نیره بیدگلی

10

40

🔹 فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازگردیم و از مؤمنان باشیم! (شعرا/۱۰۲) هر روز صبح که چشم باز می کنیم و بیدار می شویم فرصت دوباره ایست برای ما که خدا به ما عطا کرده برای نفس کشیدن برای محبت کردن برای عشق ورزیدن برای بخشیدن برای جُبران برای دستگیری از یکدیگر برای زیبا دیدن زیبا شنیدن زیبا زندگی کردن و زیباتر مادری کردن... برای یک تشکر از خدا یک ذکر صلوات برای یک سلامِ دیگر به امام زمانمان... پس بسم الله بگو و این برگ جدید از دفتر زندگی ات را از نو و با خطی خوش بنویس... با همان حسِ آرزوی بازگشت به زندگیِ دنیا بعد از مرگ... #تلنگر #فرصت_دوباره_زندگی

از این مطالب باز هم بذارین خیلی ممنون تشکر زهرا غلامی

19 خرداد 1401 01:17:28

-0 پاسخ

وای چقد سخت سمیرا عبدی

19 خرداد 1401 01:16:29

-0 پاسخ

چقدر مادری کردن سخته زهرا غلامی

19 خرداد 1401 01:14:31

-0 پاسخ

من این مطلبو برای دوستانم فرستادم ممنون ازتون الهه محمدی

19 خرداد 1401 01:12:28

-0 پاسخ

عالی هستین 👏😍 ندا خانی زاده

19 خرداد 1401 01:10:28

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن