n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— چهاردهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامان عزیز! بابای گرامی! کودکت رو با کسی مقایسه نکن قسمت آخر: تهدید نکن! 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید دایرکت بدید یا به واتس اپ پیام بدید ۰۹۱۰۷۸۹۴۸۴۵ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
07 تیر 1399 17:24:41
23 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که با یه کودک سر و کار دارن اما مادر اون کودک نیستند. ———/////———/////———/////———/////——— میدونستید خیلی از نکاتی که با دیدن یه بچه به ذهنمون میرسه و میخوایم به مادرش بگیم، قبل از ما میدونن؟ مادرها بیشترین زمان رو با کوچولوهاشون میگذرونن و زودتر از بقیه متوجه میشن که چه اتفاقی افتاده. ویدئو کاملا گویا هست. ورق بزنید و ببینید 😇 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و تجربه و دانشم در زمینه تغذیه کودک رو در اختیار شما قرار میدم. #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
28 تیر 1399 18:45:27
8 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ
08 دی 1400 17:30:17
108 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که گوشت نمیخورن! 🥩🍗 ———/////———/////———/////———/////——— . .خیلی از بچهها از گوشت فراریان. به چند دلیل: 1️⃣ به نظرشون بو میده 2️⃣ با قسمتهای لزج گوشت حال نمیکنن! 3️⃣ ریشهای گوشت لای دندونشون گیر میکنه و اذیت میشن. اول یه سوال دارم. کی گفته وحی منزله که گوشت فقط باید گوشت خورشتی باشه؟ 🧐 والا به خدا گوشت در هر حالتی منبع پروتئینی حساب میشه. گوشتهای خورشتی.. کوبیده.. چرخ کرده.. کتلت مرغ و گوشت.. همشون ☺️ خوب حالا بریم سراغ راه حلهای پیچوندن بچهها 😎 🥩🍗 قسمتهای غضروفی و پوست گوشت و مرغ رو کاااملا جدا کنید. کوچکترین قطعاتی که به چشم شما نمیاد برای بچهها ممکنه آزار دهنده باشن. 🥩🍗 گوشت و مرغ رو یا چرخ کنید یا کاملا ریز خورد کنید. 🥩🍗 از ادویههایی مثل زیره، زنجبیل، میخک، هل، پودر جعفری، پودر ریحان و زردچوبه حتما برای بوزدایی استفاده کنید. 🥩 موقع پخت از برگ بو استفاده کنید و بعد بیرون بندازینش. 🥩🍗 موقع پخت یک تکه ساقه کرفس، یک تکه فلفل دلمه و یک عدد پیاز نصف شده بریزید کنار گوشت یا مرغ. 🥩 اگر روی گوشت حلقههای کیوی بچنید و چند ساعت بذارید بمونه. هم باعث ترد شدنش میشه هم مزهشو بهتر میکنه. 🥩🍗 داخل سوپ یا آش از گوشت و مرغ ریش شده یا چرخ کرده استفاده کنید 🥩🍗 استفاده از هر چیزی در قالب ساندویچ عالیه. البته حواستون باشه باگت کربوهیدرات ساده به حساب میاد و زیادیش خوب نیست. میشه از باگت سبوس دار به جاش استفاده کرد. 🥩🍗 داخل کوکو یا ته چین هم میتونید از گوشت و مرغ استفاده کنید. شما از چه ترفندی برای جذاب کردن گوشت استفاده میکنید؟ #تغذیه_کودک #گوشتچرخکرده #گوشت_قرمز #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #گوشت_چرخ_کرده #غذای_راحت #تغذیه_کودک
14 خرداد 1399 16:30:17
88 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در خصوص شروع تغذیه تکمیلی دغدغه دارند. بالاخره تونستیم مطالب به روز رو در خصوص تغذیه تکمیلی جمع بندی و در قالب یک کارگاه ارائه کنم. توی این کارگاه چه چیزهایی مطرح میشه؟ 🔅 غذای کمکی رو از کی شروع کنیم؟ 🔅 غذای کمکی رو با چی شروع کنیم؟ 🔅 چه چیزهایی به بچهها بدیم که نیازشون تامین بشه و خوب رشد کنن؟ 🔅 بافت مناسب غذا برای هر سن چیه؟ 🔅 چطور از بدغذا شدن بچهها پیشگیری کنیم؟ 🔅 تعداد وعده شیر و غذای برای هر ماه چقدره؟ 🔅 روش نگهداری غذای کمکی چیه؟ 👥 ظرفیت: در این کارگاه میتونیم فقط میزبان ده نفر باشیم. 🌸🙏🏻 📆 زمان: یکشنبه. ۲۶ دی ماه ⏰ ساعت: ۱۷۳۰-۱۹:۳۰ 💎 هزینه کارگاه: ۱۲۰ تومان کارگاه در فضای اسکای روم برگزار میشه. برای ثبت نام میتونید از طریق دایرکت اقدام کنید. 🙏🏻 هر سوالی در خصوص این کارگاه دارید بپرسید. #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای__سالم_کودک #تغذیه_تکمیلی #تغذیه #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #رشد_کودک #رشد_قد
23 دی 1400 16:36:10
31 بازدید
ندا کلکته چی
0
5
. ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباها و نوجوانهای در سن رشد. ———/////———/////———/////———/////——— تو پستهای قبلی در مورد تاثیر ژنتیک و محیط روی قد بچهها گفتیم. حالا بریم سراغ مواد غذایی موثر: ♦️ همون طور که میدونید لبنیات بهترین منبع کلسیم به حساب میاد. «منبع» یعنی ماده غذایی که بالاترین میزان یه ویتامین یا ماده معدنی رو در حجم کم تامین کنه و بالاترین مقدار جذب رو داشته باشه. 🥛 خیلی مواد غذایی دیگه هم هستند که کلسیم خوبی دارند. اما منبعش حساب نمیشن. فقط «حاوی» کلسیم هستن. ♦️ مثلا باید کلی کلم بخوریم تا میزان مورد نیاز تامین بشه. 🥦 ♦️ یا مثلا ۱۰۰ گرم از دارچین، زیره یا پونه کوهی کلسیم فوووق العاده بالایی داره. اما میشه هر روز اینقدر ادویه مصرف کرد؟ به علاوه اینکه تمام اینها منابع گیاهی هستند و در مقایسه با منابع حیوانی کمتر جذب میشن. پس بهترین انتخاب در نهایت همون لبنیات خواهند بود. ♦️ بهتره شیر رو با بادام ترکیب کنید. چون ترکیب مفیدی ایجاد میکنه و اثر بیشتری روی رشد قدی داره. مثل حریره بادام. فرنی با بادام. یا پودر بادام داخل شیر و ماست. 🍶 ♦️کنجد هم منبع خوبیه. میشه اون رو به صورت کنجد آسیاب شده، ارده یا حلوا شکری استفاده کرد. ♦️از سبزیجات سبز رنگ هم غافل نشید. مثل ریحان. شوید. نعناع. ترخون. جعفری و گشنیز تو پستهای بعدی در مورد مقدار مورد نیاز بچهها و مواد غذایی که مانع جذب میشن میگیم. 🤗 بچههای شما کدوم یکی از لبنیات رو بهتر میخورن؟ #منابع_کلسیم #کلسیم رشد_قدی #تغذیه_کودک #غذای_کودک