n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
چه کنیم تا بچه هایمان صبحانه خور شوند. این یکی از سوال هاییه که همیشه مامانا از من می پرسن!! ازشون میپرسم خودتون صبحانه میخورین؟ میگن نه، اما همه چی جلوشون می ذاریم. میگم بچه ها به رفتارهای ما نگاه میکنن. نه به حرفهامون! 🙆🏻♀️ واقعیت اینه که ذاتا و اساسا خوردنصبحانه بستگی به شرایط محیطی و حس و حال آدم داره. نهار و شام رو همه تو هر شرایطی میخورن. اما صبحانه داستانش فرق میکنه. باید صبح زود نباشه. تاریک نباشه. دور و برمون شلوغ باشه. نون تازه باشه. حسش باشه.... تا ذائقه مون رضایت بده به خوردنش!!! اما اگر کسی خودش رو عادت بده به این وعده خوشمزه دیگه نمیتونه بی صبحانه از خونه بیاد بیرون. حتا اگر چهار صبح باشه. ☺️ دیدم که میگم. 😉 خوب حالا چیکار کنیم؟ ۱. بین بیدار شدن و صبحانه فاصله بدیم. اجازه بدیم یه کم بدن بیدار بشه و سوخت و سازش به راه بیفته. یه کم ورزش و چند تا نفس عمیق به این کار کمک میکنه. 🤸🏻♂️ ۲. من به شدت به اصل تنوع تو صبحانه معتقدم. حتا اگر شکلات صبحانه و کره و خامه باشه!!! یقینا نون لواش یخ زده و چایی شیرین و پنیر بیشتر از چند روز جواب نمی ده.🍳🧀🥨 ۳. بوی نون گرم معجزه میکنه. لازم نیست هر روز نون بخریم. میتونیم اونو رو هر وسیله گرمایشی که تو خونه داریم گرم کنیم و از خوردنش لذت ببریم. 😋🥖🍞 ۴. شام رو سبک و کم چرب درست کنیم و زود بخوریم. غذای سنگین به خصوص تو خواب به کندی هضم میشه و اشتها رو کاهش میده. ۵. بذاریم بچه ها هر چیزی رو به عنوان صبحانه امتحان کنن. حتا اگر تو چارچوبای ذهنی ما صبحانه به حساب نمیان. مهم نفس کاره. 🥪 ۶. و در نهایت بچه ها رو تو آماده کردن صبحانه بازی بدیم. اونا وقتی تو تهیه غذا مشارکت میکنن خوش غذا تر میشن. 👦🏻👧🏻 شما برای صبحانه خور شدن چه پیشنهادایی دارین؟ 🧇
29 بهمن 1398 14:28:36
75 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: همه اعضای خانواده 💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎 همین اول کار بگم هيچ ماده معجزه آسایی وجود نداره كه از سرماخوردگي و آنفولانزا به طور کامل پيشگيري يا اون رو درمان كنه. اما چیزهایی وجود داره که سيستم ايمني رو تقويت و دوره بيماري رو كوتاهتر میکنه. مثل چی؟ 1️⃣ خواب با کیفیت اگر بچه هاتون خواب به موقع (قبل ۹)، منظم و عمیق ندارن جدا يه فكري به حالشون بكنيد. 2️⃣ ماست حاوي باكتري هاي مفيد پروبيوتيكه. اين باكتري ها به طور طبيعي در دستگاه گوارش وجود دارند و به هضم بهتر غذا كمك مي كنند. بچه هايي كه ماست استفاده ميكنند 19 % كمتر به سرماخوردگي، عفونت گوش و گلودرد مبتلا ميشن. 3️⃣ كفير حتما اسم اين نوشيدني رو شنیدید. شبيه دوغه. اما مواد مغذيش خيلي بيشتر از اونه و مواد مفيدي داره كه به سلامتي كمك ميكنه. 4️⃣ گردو و بادام این مغزها چربي مفيد امگا 3 دارن که به كاهش عفونتهاي تنفسي كمك ميكنن. 5️⃣ سبزيها اول اينكه سعي كنيد از رنگ هاي مختلف استفاده كنيد. موقع انتخاب ميوه و سبزي در طول روز حواستون باشه از رنگ سبزي، قرمز، نارنجي، بنفش، زرد، سفيد و... استفاده كنيد. 6️⃣ منابع ويتامين سی به جز مركبات، كيوي، گوجه خام، توت فرنگي، بروكلي و فلفل دلمهاي هم ويتامين سي دارن. سعي كنيد از خود ميوه به جاي آبش استفاده كنيد. 7️⃣ گوشتها اول اينكه پروتئين داره كه باعث تقويت بدن ميشه. دوم حاوي زينك یا روی هست كه ايمني رو بالا مي بره. 8️⃣ به جاي نان تافتون، لواش و باگت از نان سنگك و بربري و به جاي برنج سفيد ساده از برنج هاي قاطی استفاده كنيد. 9️⃣ ادويه ها: به اندازه متعادل در برنامه غذايي از دارچين، زنجبيل، سير و زردچوبه استفاده كنيد. 🔟 نداشتن استرس نمیشه استرس نداشت. اما میشه با تمرین تنفس عمیق و انجام ورزش های منظم اون رو مدیریت کرد. 🔴 در آخر حواستون باشه در مصرف هيچ ماده غذايي افراط نكنيد. اگر مركبات خوبه دليل نمي شه خودكشي كنيد باهاش. چون بدن به اندازه نيازش از اون ماده رو برميداره و بقيه اش دفع مي شه. . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و میتونم در تنظیم برنامه غذایی بچه ها کمکتون کنم. . برای اطلاع از هزینه مشاوره دایرکت بدید. . . #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_مقوی #ایمنی_بدن #ویتامین_سی #سرماخوردگی #تغذیه_تکمیلی #غذای_سالم #غذای_کمکی #غذای_خوشمزه #افزایش_ایمنی_بدن #تقویت_سیستم_ایمنی_بدن #ندا_کلکته_چی
23 مهر 1399 16:05:19
543 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: کسانی که دنبال یه غذای امرژیزا و کم حجم برای تجدید قوا و افزایش انرژی برنامه کودک میگردن. . . 🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑 . . تو پستهای قبلی گفتیم برای اینکه غذا رو مقوی کنید باید از ترکیبات کربوهیدراتی، چربی و مغزدانه استفاده کنیم. این ماده غذایی همه رو داره و در واقع بمب امرژی محسوب میشه😉 . . فقط در مصرفش رعایت اعتدال بکنید چون سنگینه و اشتها رو برای وعدههای بعدی میگیره. . . برای بچههای کم غذا بهتره همه رو با هم قاطی نکنید. نهایت ترکیب دو یا سه ماده باشه که سنگین نشه 😌 . . تا حالا از این ترکیب استفاده کردید؟ تجربهتون رو بنویسید. . . ❤️🧡💛💚💙💜🤍🤎💖 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید به لینک بیو مراجعه کنید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #توپک_خرمایی #خرما #غذای_انرژی_زا #غذای #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #کودک #تغذیه #رشد #کودکانه
13 آذر 1399 19:18:35
135 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که با یه کودک سر و کار دارن اما مادر اون کودک نیستند. ———/////———/////———/////———/////——— میدونستید خیلی از نکاتی که با دیدن یه بچه به ذهنمون میرسه و میخوایم به مادرش بگیم، قبل از ما میدونن؟ مادرها بیشترین زمان رو با کوچولوهاشون میگذرونن و زودتر از بقیه متوجه میشن که چه اتفاقی افتاده. ویدئو کاملا گویا هست. ورق بزنید و ببینید 😇 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و تجربه و دانشم در زمینه تغذیه کودک رو در اختیار شما قرار میدم. #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
28 تیر 1399 18:45:27
8 بازدید
n.kalkatehchi
. . مخاطب این پست پدر و مادر❇️ کودکان زیر ۶ سال 🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗 . .تا حالا به دست اندازهای رشدی کوچولوتون فکر کردید؟ . . توی این پست به شما میگم این دست اندازها چیه 😎 به مواردی که گفتم بی اشتهایی فیزیولوژیک بچه ها از دو سالگی رو هم اضافه کنید. . .راستی بچه ها بعد از یک سالگی و واکسن هم یه کم بی اشتها میشن. چون هم واکسن سختیه. و هم شیطون تر و کنجکاو تر میشن و دلشون میخواد همه جای خونه رو کشف کنن. به همین خاطر نمیشینن 🤗🥰 . . از بحران هجده ماهگی و اوج اضطراب جدایی و دندونای آسیا هم که نگم براتون 😟 . .ولی همه اینا با صبوری و ممارست حل میشه. 🥳 . .📍📌📍📌📍📌📍📌 . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و به شما کمک میکنم مشکلات غذایی کودکتون رو بشناسید و اون رو رفع کنید. . . برای اطلاع از هزینه و روال مشاوره آنلاین دایرکت بدید. ☺️ .🌺 . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_مقوی #تغذیه_تکمیلی #افزایش_وزن_کودک #غذای_سالم #ندا_کلکته_چی #غذای_کودک #بی_اشتهایی_کودک #افزایش_رشد_کودک #رشد_کودک
21 مهر 1399 17:26:01
40 بازدید
n.kalkatehchi
چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡 ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبهاي گفته ميشه كه توي جشن هالووين استفاده ميكنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايرانيها ازش استفاده مي كنيم. معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانههاش استفاده ميكنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده ميكنيم. معمولا كدو تنبل شيرينتر و خوش خوراكتره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻. هر جا صحبت از ميوهها و سبزيهاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار ميره. دانههاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربيهاي مفيد براي قلبه. ❣️ هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻. چه كنيم تا بچهها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗 راههاي بسيار سادهاي وجود داره كه ميتونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچهها استفاده كنيد😎. 1. كدو رو به تكههاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋 2. شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روشهای مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) 3. راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰 4. بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉 @cheftayebeh
25 دی 1398 05:50:37
37 بازدید
ندا کلکته چی
0
3
❇️ مخاطب این پست: والدین تمام کودکان صفر تا ۱۸ سال ❌ این پست جایزه نداره. اما ازتون میخوام برای تمام کسانی که بچه دارن بفرستید یا اونها رو زیر این پست تگ کنید. 🙏🏻 چون بسیار بسیار مطلب مهمیه. ✅ این اطلاعات بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری مراقبت کودک تدوین شده. عددهایی که میبینید برای کودکیه که سالمه. یعنی مثلا کودک رو هفت ماهگی بردیم برای بررسی و مشکلی نداشت مراقبت بعدی نه ماهگیه. ⚠️ اما اگر یا اختلال رشدی یا یک بیماری داشته باشه، توی هشت ماهگی دوباره باید مراجعه کنه تا وضعیتش بررسی بشه. ورق بزنید و تمام اسلایدها رو بادقت بخونید. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 چقدر از این عددها اطلاع داشتید؟ آیا کوچولتون رو سر وقت میبرید معاینه؟ 👶🏻👧🏻👶🏻👧🏻👶🏻👧🏻👶🏻👧🏻👶🏻👧🏻👶🏻 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم با روشهای ساده اختلال بدغذایی کودک رو برطرف کنم. #رشد_قدی #رشد_کودک #رشد_وزنی #کودک #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #مشاور_تغذیه_کودک #مشاوره_آنلاین #تغذیه_کودکان #کودک_سالم #تغذیه_شیرخوار #تغذیه_نوزاد