n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بالای هشت ماه که دنبال یه غذای مقوی هستند. 😋 🥣🍴🥣🍴🥣🍴🥣🍴🥣🍴🥣🍴 . . . ای کسانی که همش میپرسید تو غذا جی بریزم قوتش زیاد بشه؟ . . این ترکیب کره یکی از اون خوبای روزگاره 😋😍 . . اونقدر خوشمزه بود که نگو. . میتونید توی غذا بریزید. یا فرنی. .. یا همین جوری با نون و شیره بخورید. اگر میخواید عسل بزنید باید تا یک سالگی صبر کنید. . . این کارو با آجیل های دیگه هم میتونید انجام بدید و نتیجه همونه. . این آموزش رو برای دوستاتون بفرستید و اونو سیو کنید. چون دفعه بعد کار داریم باهاش 😋😉 . . به نظرتون آموزش بعدیمون چیه؟ 😉 . 😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 . . من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم. میتونید برای اطلاع از شرایط مشاوره از طریق لینکی که توی بیو گذاشتم توی واتسپ پیام بدید. . . #غذای_مقوی #کودک #تغذیه #کره #کره_آجیل #کره_تخمه_آفتابگردان #کره_بادام_زمینی #کره_بادام #کره_فندق #نوتلا #نوتلا_خانگی
24 آذر 1399 19:27:59
130 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در مورد دوز قطره آهن سوال داشتند. ❌ هشدار. این پست برای تشخیص و درمان نیست و صرفا اعداد مورد نیاز برای کودکی که کم خونی نداره مطرح شده. بچه هایی که کم خونن، نیاز به درمان دارن مقدارها کاملا فرق داره و پزشک تعیین میکنه. توی این پست جمع وجور و کامل توضیح دادم که تا هجده سالگی بچه ها چقدر آهن لازم دارن. فقط کافیه به مقدار روی هر قطره دقت کنید. ❌ بالای دوسال واقعا دیگه نیازی به قطره آهن نیست. مگه اینکه کمخونی وجود داشته باشه. تو پست های بعدی در مورد مقدار ویتامین دی و آ و هم میگم اگر در مورد مقدار آهن هنوز ابهام دارید بپرسید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما در خصوص نیازهای کودک راهنمایی میکنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #ویتامین #مولتی_ویتامین #آهن #ویتامین_دی #ویتامین_آ #قطره_آهن #شربت_آهن #مکمل_آهن #آهن_لیپوزوفر #آهن_لیپوزومال #رشدمو #رشد_کودک #رشد_قد
04 دی 1400 19:57:34
98 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههایی که غذا رو ساعتها توی دهنشون نگه میدارن! ———/////———/////———/////———/////——— ⁉️ این سوال خیلی از من پرسیده میشه: چرا بچهام دهنش رو قفل میکنه و اجازه نمیده غذا بدم یا لقمه قبلی رو ده دقیقه توی دهنش نگه میداره! 👶🏻 این کار به چند دلیل اتفاق می افته: 1. ممکنه به دلیل مشکلات فیزیولوژیک مثل ریفلاکس یا مشکل بلع باشه ۲ ممکنه کودک تجربه بد قبلی مثل پریدن غذا در گلو، یا بالا آورن یا خاطره یک طعم تند مثل شوری یا ترشی یا تلخی و... داره ۳ ممکنه اونقدر به هوای نخوردن غذا، بچه ها غذای پوره شده و میکس شده خوردن که هنوز قدرت جویدن پیدا نکردن ۴. و مهترین عامل مربوط به واکنش کودک در برابر اصرار والدینه! همون طور که تو سری والدین هوشمند توی این پیج داره مطرح می شه بچه ها در برابر اصرار، التماس، تهدید و فشارها موقع غذا خوردن واکنش های مختلفی نشون می دن که ریشه جلب توجه و لجبازی داره. نگه داشتن غذا توی دهن هم یکی از راه هایی که بچه ها از خودشون نشون می دن تا غذا نخورن.😶🤐 توی این جور مواقع هیچ مکمل و شربت اشتهایی جواب نمی ده یا اگر بده موقته. 💊 قبل از هر مداخله بهتره کودک توسط گفتاردرمان و متخصص ویزیت بشه تا مشکلی وجود نداشته باشه (که در اغلب موارد مشکلی وجود نداره و علت یه چیز دیگه است!) راه حل چیه؟ به ترتیب: ✅ اول صبوری ✅ دوم صبوری ✅ سوم صبوری در قدم بعدی باید اول حساسیت رو کم کنید. اگر بچه غذا خورد تشویقش کنید. و اگر نخورد بی اعتنایی کنید. فراموش نکنید غذایی که بچهها دفعه اول ازش استقبال نمیکنن حداقل ده بار باید تکرار بشه. و سعی کنید زمان غذا خوردن رو به لحظات جذاب، لذت بخش و آرامش بخش تبدیل کنید. من ندا کلکته مچی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
18 خرداد 1399 04:46:10
55 بازدید
n.kalkatehchi
. . چند نمونه از تزئینات ساده غذا برای جذاب کردن غذای کودک. #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #ندا_کلکته_چی
07 دی 1398 17:04:17
125 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در خصوص شروع تغذیه تکمیلی دغدغه دارند. بالاخره تونستیم مطالب به روز رو در خصوص تغذیه تکمیلی جمع بندی و در قالب یک کارگاه ارائه کنم. توی این کارگاه چه چیزهایی مطرح میشه؟ 🔅 غذای کمکی رو از کی شروع کنیم؟ 🔅 غذای کمکی رو با چی شروع کنیم؟ 🔅 چه چیزهایی به بچهها بدیم که نیازشون تامین بشه و خوب رشد کنن؟ 🔅 بافت مناسب غذا برای هر سن چیه؟ 🔅 چطور از بدغذا شدن بچهها پیشگیری کنیم؟ 🔅 تعداد وعده شیر و غذای برای هر ماه چقدره؟ 🔅 روش نگهداری غذای کمکی چیه؟ 👥 ظرفیت: در این کارگاه میتونیم فقط میزبان ده نفر باشیم. 🌸🙏🏻 📆 زمان: یکشنبه. ۲۶ دی ماه ⏰ ساعت: ۱۷۳۰-۱۹:۳۰ 💎 هزینه کارگاه: ۱۲۰ تومان کارگاه در فضای اسکای روم برگزار میشه. برای ثبت نام میتونید از طریق دایرکت اقدام کنید. 🙏🏻 هر سوالی در خصوص این کارگاه دارید بپرسید. #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای__سالم_کودک #تغذیه_تکمیلی #تغذیه #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #رشد_کودک #رشد_قد
23 دی 1400 16:36:10
31 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مادرا ———/////———/////———/////———/////——— اگر هر روز از یک صبحانه تکراری استفاده کنیم بعد از یک مدت خسته می شیم و دلمون رو می زنه. چه برسه به بچه ها با ذائقه متغییرشون! ⭕️ صبحانه حداقل باید ۳ گروه غذایی داشته باشه تا نیاز کودک تامین بشه. چند تا نمونه تو کپشن نوشتم. عکس نمونه ها رو ورق بزنید و ببینید. 1️⃣ فرنی 🍧 فرنی به تنهایی میان وعده خوبیه. اما می شه با اضافه کردن مغزهای آسیاب شده (گردو، بادام، پسته و...)، کره یا روغن ایع و شیره انگور چگالی مواد مغذی شو بیشتر کنیم. 2️⃣ اسنک 🥪 اسنک فقط مال نهار و شام نیست. با اضافه کردن آیتم های صبحانه مثل کره، مربا، عسل، پنیر... روی نون تست یه صبحانه جذاب و عالی تولید می شه. هم می شه نون تست رو همینجوری استفاده کرد و مواد رو بین دو تا نون گذاشت و هم می شه اون رو داخل میکر برشته کرد. به نظر من هر دو تاش جذااابه 😍🥰 3️⃣ رول نان و پنیر به جای اینکه نون رو بذاریم توی سفره و پنیر رو کنارش، یه کم خلاقیت به خرج بدیم و قیافه نون و پنیر رو تغییر بدیم. یه کم سرچ کنید اونقدر ایده هست برای این کار. منم سعی می کنم چند تا آموزشش رو بذارم. 🌯 4️⃣ شکلات صبحانه خانگی 🍫 با شکلات صبحانه آماده موافق نیستم. به دلیل وجود پالم، نگه دارنده و... اما به راحتی می تونیم اونو توی خونه درست کنیم و با خیال راحت به بچه ها بدیم. هم ارزش غذایی بالایی داره و هم خوشمزه است. 5️⃣ ماست میوه ای 🥣 یه کم شاید مزه اش غریب باشه . اما اگر بتونیم به تدریج جا بندازیمش ذائقه تغییر می کنه و بچه ها عاشقش می شن. برای این کار نیاز به ماست همزده شیرین و میوه های شیرین داریم. به خصوص اگر از میوه های مورد علاقه بچه ها یا میوه یخ زده استفاده کنیم. اگه بهش مغز دانه هم اضافه کنیم که امرژیش خیلی بیشتر میشه. 6️⃣ کره آجیل 🥜🌰 اگه آسیاب قوی داشته باشید میشه تو خونه به راحتی کره بادوم زمینی، کره بادوم، کره پسته، کره کنجد (یا همون ارده) درست کنیم. اینجوری خیالمون راحته و یه محصول خالص خالص داریم. برای شیرین کردنش هم از عسل و شیره انگور هم می تونیم استفاده کنیم که دیگه بمب انرژیه. ========== من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک واتساپ پیام بدید 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #صبحانه#صبحانه_سالم #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته
25 خرداد 1399 17:29:16
153 بازدید
ندا کلکته چی
2
12
. ❇️ مخاطب این پست : کسانی که در مورد انواع شیر سوال دارن. . . توی این پست طبقهبندی انواع شیر از نظر مدت زمان نگهداری رو براتون گذاشتم. در پست های آینده بیشتر پر مورد شیر صحبت خواهیم کرد. . . این پست رو برای کسایی که در مورد انواع شیر سوال دارند بفرست. شما کدوم شیر رو بیشتر دوست دارید؟ . . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کودک #شیر_استریل #شیر_پاستوریزه #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #شیر_محلی_پرچرب #لبنیات_سنتی #تغذیه_تکمیلی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی