n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ
08 دی 1400 17:30:17
108 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که تو صندلی غذا بند نمیشن 😭 👼🏻 اگر موقع غذا دادن روش درست رو ندونیم، فرقی نداره تو صندلی غذا باشه یا سر سفره، بچهها مقاومت میکنن و یک لحظه بند نمیشن. ✅ ورق بزنید و چند تا از دلایل این قضیه رو با راه حلش ببینید. اگر شما هم تجربه موفقی داشتید تو این زمینه برام بنویسید. ______________________________ . من ندذ کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم برای هر مشکل به شما یه راهکار بدم 😎 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #صندلی_غذا #صندلی_کودک #کریر_نوزاد #صندلی_نوزاد #صندلی_غذای_کودک
28 بهمن 1399 11:56:26
62 بازدید
n.kalkatehchi
. . میان وعده مناسب کودکان. قسمت اول. . وقتی از میان وعده مناسب برای کودکان حرف میزنیم منظورمان چیست؟ آیا میان وعده میتواند برای کودکان مناسب باشد؟ اول به این سوال جواب بدهیم که چرا باید میان وعده خورد؟ همان طور که میدانید کودکان ذات بازیگوش و کم حوصله ای دارند. به همین دلیل در سینین پیش از دبستان بیشتر از چند دقیقه نمیتوانند پای سفره بنشینند و تقریبا سیر نشده بلند میشوند. مورد دیگر اینکه حجم معده کودکان بسیار کم است و با چند قاشق سیر میشوند. به همین دلیل ممکن است همه نیازهای آنها تامین نشود. پس استفاده از میان وعده توصیه میشود. بهتر است برای کودکان از دو تا چهار میان وعده کوچک استفاده شود. میوه ها یکی از بهترین میان وعده ها برای کودکان به حساب می آیند. اما توجه داشته باشید استفاده از میوه قبل از وعده اصلی به خصوص نهار توصیه نمیشود. به ویژه در مورد میوه هایی که بچه ها بیشتر دوست دارند و مقدار بیشتری از آن در هر وعده مصرف میکنند. مانند موز. بهتر است در استفاده از میوه ها تنوع رنگی رعایت شود. میوه هایی که زیاد استقبال نمی شود را در کنار میوه های مورد علاقه آنها قرار بدهید. تزئین نیز یکی از مهم ترین اصول میوه خوری است! . میخواهم خاطره ای از کودکی خودم تعریف کنم. من در بچگی سیب دوست نداشتم. بابا که عاشق میوه خوردن بود به جای اینکه سیب را چهار قاچ کند، گرد گرد میبرید. بعد وسط آن را با چاقو در می آورد و آن را شبیه به دونات می برید. سیب همان سیب بود. اما برای من طعم شیرین ترین دونات های دنیا را داشت. و من از آن به بعد عاشق سیب شدم. 🍎🍏😊 #آموزش_تغذیه_کودکان #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #میان_وعده #میان_وعده_مناسب_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب
09 دی 1398 18:35:39
83 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمند باشن😎 ———/////———/////———/////——— چهارمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ دقت کردید بچهها بدون اینکه چیزی بگن عین ضبط صوت همه چی رو نگه میدارن تو خودشون یهو سر به زنگاه یه حرفی رو تحویل میدن بهمون !؟ 😂 یعنی خودمونم میمونیم کی این بچهها این چیزا رو از ما یاد گرفتن که نفهمیدیم 🙃 حالا این موضوع چه ربطی داره به بدغذایی؟ ورق بزنید و ببینید 😎 قسمت بعد: تربیت سر سفره ممنوع! #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
13 خرداد 1399 15:21:45
43 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— پانزدهمین و آخرین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ تهدید یکی از رایجترین ابزارهای تربیت بچههاست که والدین استفاده میکنن!! اگه این کارو نکنی دفعه بعد خبری از فلان چیز نیست...!! اگه به بابات نگفتم! دفعه آخرت باشه این کارو میکنی. وگرنه..!! ⭕️ این ابزار نه تنها توی اصول تربیتی تاثیر نداره و بعد از یه مدت برشاش رو از دست میده، بلکه توی غذا خوردن هم دقیقا نتیجه معکوس داره. بریم ببینیم چرا و چطوری این اتفاق میافته. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
11 تیر 1399 17:08:33
28 بازدید
n.kalkatehchi
چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡 ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبهاي گفته ميشه كه توي جشن هالووين استفاده ميكنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايرانيها ازش استفاده مي كنيم. معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانههاش استفاده ميكنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده ميكنيم. معمولا كدو تنبل شيرينتر و خوش خوراكتره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻. هر جا صحبت از ميوهها و سبزيهاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار ميره. دانههاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربيهاي مفيد براي قلبه. ❣️ هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻. چه كنيم تا بچهها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗 راههاي بسيار سادهاي وجود داره كه ميتونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچهها استفاده كنيد😎. 1. كدو رو به تكههاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋 2. شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روشهای مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) 3. راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰 4. بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉 @cheftayebeh
25 دی 1398 05:50:37
37 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
مقابله با بدغذایی بچه ها - قسمت ۱۲
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— دوازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ بچهها از رفتارهای ما یاد میگیرن نه از حرفهای ما! ✅این جمله طلایی رو خیلی دوست دارم و سعی میکنم توی رفتار درمانی بچههای بدغذا زیاد استفاده کنم ازش. 👫وقتی مادر و پدری مستاصل میان پیشم و میگن هر کاری میکنیم بچهمون صبحانه و گوشت و شیر نمیخوره اول میپرسم: خودتون اینها رو میخورید❓ از همه گروههای غذایی تو سفره استفاده میکنید❓ چیزی رو از بشقابتون جدا نمیکنید❓ وقتی چیزی رو دوست ندارید بلند بیانش نمیکنید❓ اگر جواب همه اینا نه باشه میگم: 🚫 توی همه این موارد کودک با خودش فکر میکنه که اگر این چیزها خوب بود اول خودشون استفاده میکردن. ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: غذا رو تزئین کن 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید به واتس اپ پیام بدید 09124243577 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی