n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر کودکان بالای نه ماه (با تست حساسیت و بدون نمک و فلفل) و بزرگسالان ۹۹+ 😋 دستور تهیه این #اسنک ساده تو اسلایدها هست. این پست ساده سه تا نکته مهم داره : 1️⃣ به همین سادگی میشه مواد غذایی مختلف رو در قالب اسنک برای #کودک جذاب کرد. 😋 2️⃣ به همین سادگی با دو تا قلم مواد توی یخچال میشه یه بشقاب ساده با #تزئین_غذا ی ساده درست کرد و صدبرابر اونو جذاب کرد🤗 3️⃣ به همین سادگی و بدون ابزار خاص میشه با وسایل دم دست چیزی درست کرد که وسیلهاش رو نداریم ☺️ . . به نظرتون با چه چیزای دیگهای میشه اسنک درست کرد؟ . 🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی دارم به سادهترین روش غذای جذاب رو آموزش بدم بهتون. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #اسنک #اسنک_مرغ #غذای_سالم #غذای_کودک #غذای_فوری #غذای_خانگی #مشاور_تغذیه #مشاور_تغذیه_کودک #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #تغذیه_کودک #اسفناج #اسنک_اسفناج
14 دی 1399 18:26:11
100 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— یازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ وقتی به بچهها مسئولیتی میدیم و مشارکتشون رو تو اون کار زیاد میکنیم، ناخودآگاه حس ارزشمندی و عزت نفس میدیم بهشون. این مشارکت از همون سالهای اول زندگی میتونه اتفاق بیفته. از هر زمانی که حس کنیم بچهها میتونن یه کاری رو انجام بدن. حتا اگر اون رو به صورت مرتب و درست انجام ندن. (که قطعا همینجوریه و باید تمرین کنن تا مهارتشون با افزایش سن بیشتر بشه). ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: الگوی خوبی باش من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی #عزت_نفس #احساس_مسئولیت
28 خرداد 1399 17:27:40
31 بازدید
n.kalkatehchi
خوب و اما بریم سراغ شیر که بحثش این روزها خیلی داغه. 😎🥛 من نمی خوام در مورد آفلاتوکسین شیر صحبت کنم. چون اساتید به اندازه کافی در این زمینه صحبت کردند. ☺️ به طور کلی می خوام شیرهای استریل، پاستوریزه و سنتی رو با هم مقایسه کنم که در نهایت بتونید تصمیم بگیرید. شیر سنتی، شیریه که به صورت خام در لبنیاتی ها به فروش می رسه و هیچگونه فرایند حرارتی روش صورت نگرفته. شیر استریل، شیری هست که به مدت ۲ تا ۵ ثانیه در کارخونه در درجه حرارت ۱۳۵ الی ۱۵۰ درجه سانتی گراد داغ و بلافاصله سرد و در پاکت های مقوایی یا پلاستیکی چند لایه تحت شرایط استریل بسته بندی می شه. به دلیل دمای بالا تمام باکتری های مفید و غیر مفید و عوامل بیماری زا در اون از بین می ره. پس تا ۶ ماه قبل از باز شدن قابل نگهداریه. دلیل خراب نشدنش دقیقا همین مورده و بر خلاف تصور عموم هیچ نگهدارنده ای توی اون به کار نمی ره. 🧃 (شما عکس شیر روی پاکت تصور کنید😅) اما شیر پاستوریزه به مدت ۱۵ ثانیه در ۷۲ درجه حرارت داده می شه و فقط عوامل بیماری زا مثل تب مالت و... در اون از بین می ره. پس مدت کوتاه تری قابل نگهداریه و بلافاصله باید مصرف بشه. این شیرها معمولا در بطری های پلاستیکی یا کیسه بسته بندی می شن. 🥛 نکته ای که وجود داره اینه که قبل از تحویل شیر به کارخونه تمام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی روش انجام می شه و اگر مورد نامطلوبی در اون وجود داشته باشه به دامدار برگشت داده می شه. اما در روش سنتی هیچ نظارتی بر این موارد وجود نداره و اگر قرار باشه وایتکس، آفلاتوکسین یا پالمی وجود داشته باشه احتمال وجودش در شیر باز بیشتره و هیج سازمان نظارتی نمیتونه اون رو کنترل کنه. تنها کسانی که از مغازه ها بازدید میکنن، بازرسین تعزیرات یا بهداشت محیط هستند که قطعا کارشون چک کردن وایتکس، آفلاتوکسین یا پالم شیر نیست!! 👀 بوی وایتکس با اولین حرارت دادن مشخص می شه و به دلیل خاصیت خورنده بودنش تمام دستگاه های کارخونه رو از بین می بره. پس هیچ کارخونه ای این ریسک رو نخواهد کرد که قبل یا بعد از فرایند تولید به اون وایتکس اضافه کنه. 🤦🏻♀️ پالم هم یک نوع چربیه که نه تنها در لبنیات پرچرب بلکه در مواد غذایی مختلفی وجود داره که روزانه داریم ازش استفاده می کنیم. مثل شکلات صبحانه، 🍫بستنی، 🍨شیرینی، 🧁کیک تولد، 🎂محصولات بسته بندی مثل کیک 🍰 یا تنقلات شیرین 🍬🍩 همه و همه حاوی پالم هستند. پس شیر تنها متهم ردیف اول به حساب نمیاد! 🙅🏻♂️ و آخرین نکته در مورد میکروب زدایی در خانه. بقیه در کامنت #شیر #شیر_پاستوریزه #آفلاتوکسین #پالم #شیر_باز #شیر_استیل
05 بهمن 1398 18:14:00
519 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: کسانی که دوست دارن در مورد شیر ماجان بیشتر بدونن. ☺️🥛 . . هرآنچه فکر میکردم در مورد این شیر مفیده توی این پست نوشتم. لطفا ورق بزنید و ببینید. . اگر بخوام جمع بندی کنم میگم: اگر به هر دلیلی نمیتونید شیر ماجان رو تهیه کنید عذاب وجدان نگیرید. شیرهای غنی شده یکی از گزینههای خوب برای تامین مواد مغذی هستند. اما از راه های دیگه هم میتونیم برای کوچولوها این مواد رو تامین کرد. . اگر تجربه استفاده از این شیر رو دارید برامون بنویسید. 🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه هستم و شما در آنالیز و شکافتن جزئیات مواد غذایی راهنمایی میکنم 👩🏻💻 . . #شیر_ماجان #ماجان #ماجان_کاله #شیر_ماجان_کاله #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_استریل #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #لبنیات_کاله #کلسیم #کلسیم_طبیعی #کلسیم_بدن #ویتامین_دی #ویتامین_دی3 #سلامت_استخوان
25 اردیبهشت 1401 16:16:40
145 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا. ———/////———/////———/////——— بریم سراغ سومین قدم از بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامانا و باباهایی که از غذا نخوردن بچههاشون نگرانن ممکنه خیلی راهها رو امتحان کنن. یکی از اونها اصرار و التماسه برای غذا خوردن.🤷🏻 بریم ببینیم چه اتفاقی میافته وقتی از این راه وارد میشیم؟ 👀 قسمت بعد: چغولی ممنوع! #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #غذای_مناسب
11 خرداد 1399 15:16:08
82 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچهها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال میرسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع میکنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما میکشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت میشه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچهها میگن picky eater یعنی بچههای انتخابگر. یعنی میگردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا میکنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر میشه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنشهای صحیحی نشون نمیدن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سالها ادامه پیدا میکنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی
06 خرداد 1399 14:41:34
759 بازدید
ندا کلکته چی
0
3
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچه هایی که جلوی تلویزیون غذا میخورن. 📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿 - بچه جون. بسه. اون گوشی رو بذار کنار بیا غذاتو بخور. - همش سرت تو گوشیه. ول کن. تلویزیونو خاموش کن بیا سر غذا. اصلا نفهمیدی چی خوردی ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ این مکالمه خیلی آشناست. خیلی زود یه روزی میرسه که پدر و مادرا میفتن تو این چالش و هرکاری بکنن بچه ها گوشی رو موقع غذا خوردن کنار نمیذارن. اما فراموش نکنیم. بچهها خودشون بلد نیستن جلوی تلویزیون و با کارتون غذا بخورن. این ماییم که بهشون یاد میدیم. وقتی مسئولیت این کارو بپذیریم بهتر میتونیم باهاش کنارربیایم و تلاش بکنیم که اصلاحش کنیم. ❌ یادمون باشه تغییر عادت همیشه زمان بر و با مقاومت همراهه. ولی ما نباید کوتاه بیایم و قاطع اما مهربون پیش بریم تا کم کم از سرشون بیفته. . . شما هم از این چالشها دارید با بچهها ؟ 😁 . 📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم مسیر درست رو نشونتون بدم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #کودک_سالم #سلامت_کودک #لاغری_کودک #چاقی_کودکان #رژیم_کاهش_وزن #مشاوره_آنلای #برنامه_غذایی #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی