پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇‍♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضی‌ها بعد از 14 سالگی تازه می‌خواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرف‌شنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامه‌های مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز می‌شود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچه‌ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» می‌گذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سال‌ها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحت‌طلبی و بی‌مبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزی‌های بی‌جا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختی‌ها‌ در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظم‌پذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری

18 دی 1399 11:14:12

7 بازدید

bashgahemadaran

#قوانین گروه *باشگاه مادران تاریخ* ۱- عضویت فقط مخصوص خانم ها در عضو کردن از لیست مخاطبین خود دقت کنید. ۲- *از بازارسال (فوروارد) مطالب از گروه و کانال های دیگر بپرهیزید.* خصوصا پیام های تربیت فرزند؛ مگر پیام هایی که در راستای اهداف گروه (فرزند‌آوری، فرزند بیشتر) هست، یا در جواب سوال خاص یکی از اعضای گروه ۳- به علت لزوم ترک عادت دیر خوابیدن و اهتمام به خواب به موقع😴 و اینکه آخرشب زمان رسیدگی به فرزندان و همسر محترم☺️ هست، گروه از ساعت *۱۱* شب الی *۵:۳۰* صبح *تعطیل* می باشد. جمعه‌ها نیز زمان مخصوص رسیدگی به خانواده و امور دینی و عبادی است. از فضای مجازی به درآییم و غرق حقیقت شویم 😊 لذا *جمعه‌ها نیز گروه تعطیل میباشد* از ارسال پیام در این زمان خودداری کنید. ۴- از جواب دادن به پیام ها قبل از خواندن جواب سایرین بپرهیزید. چون ممکن است مطلب موردنظر شما بیان شده باشد ۵- لطفاً از چت های دو نفره، *ارسال پیام های حاوی تعارفات و محاورات (ممنون، خواهش میکنم، ببخشید، چه جالب...) یا شکلک و برچسب* بپرهیزید حجم بالای پیام ها باعث گریز بعضی از اعضای محترم گروه خواهدشد. اگر با مطلبی حس همدلی و موافقت دارید، لطفاً به جای ارسال پیام متنی (موافقم، احسنت، درسته، خیلی عالی و..) *از گزینه‌ی پسند (❤️) استفاده کنید* ۶- به *برنامه‌ی روزانه‌ی گروه* توجه کنید. برای نظم بیشتر گروه، مجاز نیستیم هر مطلبی را در هر زمان دلخواه ارسال کنیم. ۷- کپی و ارسال مطالب گروه خصوصاً مطالب پزشکی یا مباحث مربوط به جمعیت و فرزند‌آوری که در انتهای آنها نام و لینک گروه ذکر شده، اگر *با لینک یا نام گروه* باشد، مزید امتنان است ۸- سؤال‌های متفرقه و غیرمرتبط با موضوع گروه را (خصوصاً وقتی خیلی نچسب، وسط بحث گروهی می‌آیند😐) با هشتگ #سؤال یا #اضطرار و حتتتما با *درج عبارت #پاسخ_در_خصوصی* پرسیده و بعد از گرفتن پاسخ در خصوصی، *سؤال را از گروه پاک کنید.* علاوه بر این اگر فکرمیکنید سؤال و جواب‌های داده شده برای اعضای گروه مفید است، لطفاً جمع‌بندی پاسخ‌ها را طی یک پیام واحد با هشتگ مناسب به گروه ارائه کنید. ۹- اگر در پایان بحث های گروهی، کسی از دوستان عزیز، *مطالب را جمع‌بندی* کند، دعای خیر عده‌ی کثیری پشت سرش خواهدبود. پیشاپیش خداوند خیرتان دهاد😊 #قوانین_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:28:36

1 بازدید

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

bashgahemadaran

#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦‍♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩‍👧‍👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار

16 تیر 1399 00:59:18

39 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله .... دیابت بارداری مشکل انجام ندادن یا دیر انجام دادن غربال‌گری دیابت بارداری، عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام دیابت و در نتیجه، عوارض دیابت بر روی مادر و جنین هست. اما اگر دیر شده باز هم میتونید انجام بدید هرچند زمان استانداردش (برای کشف زودهنگام و جلوگیری از عوارض) هفته 24-28 بارداری است. ✅ افرادی که دارای ریسک فاکتور (چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت در بارداری قبلی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و...)هستند باید غربال‌گری رو زودتر انجام بدهند ✅ عوارض مادری دیابت: زایمان زودرس عوارض عفونی فشارخون افزایش مایع دور جنین و.... ✅ عوارض جنینی دیابت: اختلال رشد جنین مرده زایی اختلالات ساختمانی اختلالات متابولیک (افت قند، افت کلسیم، زردی) ✅ عوارض درازمدت: چاقی دوران کودکی نقایص عصبی و روان پزشکی ابتلا به دیابت در بزرگسالی گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #دیابت_بارداري #دیابت_و_بارداری #غربالگری_دیابت

12 آذر 1399 07:58:14

543 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

به بهانه این ویدئو طنز کوتاه با بچه‌ها سر گفت و‌گو رو‌ باز کنید. مثلاً: اسرائیل چیه تو این سرزمين چه کار میکنه به ما چه اصلا چرا با ما دشمنه آمریکا چرا دشمنی میکنه این وسط آمریکا و اسرائیل چه ارتباطی با هم دارن تهش چی میشه پیروزی مال کیه و.... فرزندان ما، آینده ما هستند؛ باید حقایق رو بدونن. با توجه به سن و‌ فهم، باهاشون حرف بزنیم. حب ایجاد کنیم، بغض ایجاد کنیم؛ حب و بغض برای خدا. @hejrat_kon #گفت_و_گو #تربیت #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #آینده_روشن_است #پیروزی #فتح #اسرائیل_رفتنی_است #تولی #تبری #حب #بغض #لله پی‌نوشت: مادرها مایه‌ انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ اوّل به وسیله‌ مادرها منتقل میشوند. بیانات ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

به بهانه این ویدئو طنز کوتاه با بچه‌ها سر گفت و‌گو رو‌ باز کنید. مثلاً: اسرائیل چیه تو این سرزمين چه کار میکنه به ما چه اصلا چرا با ما دشمنه آمریکا چرا دشمنی میکنه این وسط آمریکا و اسرائیل چه ارتباطی با هم دارن تهش چی میشه پیروزی مال کیه و.... فرزندان ما، آینده ما هستند؛ باید حقایق رو بدونن. با توجه به سن و‌ فهم، باهاشون حرف بزنیم. حب ایجاد کنیم، بغض ایجاد کنیم؛ حب و بغض برای خدا. @hejrat_kon #گفت_و_گو #تربیت #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #آینده_روشن_است #پیروزی #فتح #اسرائیل_رفتنی_است #تولی #تبری #حب #بغض #لله پی‌نوشت: مادرها مایه‌ انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ اوّل به وسیله‌ مادرها منتقل میشوند. بیانات ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن