bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
به بهانه این ویدئو طنز کوتاه با بچهها سر گفت وگو رو باز کنید. مثلاً: اسرائیل چیه تو این سرزمين چه کار میکنه به ما چه اصلا چرا با ما دشمنه آمریکا چرا دشمنی میکنه این وسط آمریکا و اسرائیل چه ارتباطی با هم دارن تهش چی میشه پیروزی مال کیه و.... فرزندان ما، آینده ما هستند؛ باید حقایق رو بدونن. با توجه به سن و فهم، باهاشون حرف بزنیم. حب ایجاد کنیم، بغض ایجاد کنیم؛ حب و بغض برای خدا. @hejrat_kon #گفت_و_گو #تربیت #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #آینده_روشن_است #پیروزی #فتح #اسرائیل_رفتنی_است #تولی #تبری #حب #بغض #لله پینوشت: مادرها مایه انتقال عناصر هویّت ملّیاند؛ هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه اوّل به وسیله مادرها منتقل میشوند. بیانات ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
30 خرداد 1404 10:40:11
8 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمیفهمی چی میشه از بس بیتجربهای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختیهایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری
17 آذر 1400 18:41:29
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانوادهای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچهها حتی همجنسها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچهها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچهها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانیتر میشود و بچهها صبورتر میشوند. 🔅 بچههایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبودهاند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقتها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچهها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی
24 بهمن 1399 08:49:38
44 بازدید
bashgahemadaran
خبر دارید امروز باشگاه مادران تاریخی ها برنامشون چی بوده؟؟؟🤔🤔 خب زرنگ ترها رفتن و برنامه یکشنبه رو نگاه کردن👏👏👏👏 درسته امروز #بحث_گروهی داشتیم.. اما اگر گفتید موضوع بحث امروز چی بوده؟😊😊 برنامه امروز هم به درد #پویش_ایران_دخت ی ها میخوره هم بقیه...🙂🙂 موضوع گفت و گوی امروز ما روز دختره ✅نظرتون راجع به روز دختر چیه ✅دختر منظور چه نقشی از یک زن هست؟ ✅چه برنامه ای برای روز دختر دارید برای دخترهای خودتون یا اقوام ✅یا برای خودتون به عنوان دختر خانواده تون ✅چه فاکتورهایی رو در این بزرگداشت مدنظر قرار میدید ✅و دوست دارید به دخترتون چه پیامی منتقل کنید؟ ✅چه برنامه ای برای پسرهای خونه دارید؟ اونها باید چه چیزی راجع به روز دختر و دخترانگی ها بدونن؟؟ ✅برنامه ای دارید که مردان خونه رو سهیم کنید در این بزرگداشت؟؟ خلاصه که یک بحث دخترانه محور تو گروه داریم😍😍😍 #باشگاه_مادران_تاریخ #روز_دختر #پویش_ایران_دخت #نقش_دختران #جایگاه_دختران #ایده #انگیزه
01 تیر 1399 12:42:11
1 بازدید
bashgahemadaran
یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅♀️🙅♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی
03 دی 1400 09:31:34
7 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر
01 شهریور 1399 07:28:50
18 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
راهنمای گفت و گو با کودکان درباره جنگ
این راهنمای گفت و گو با کودکان درباره جنگ هست. میشه ازش استفاده کرد؛ با مختصات فرهنگی و ایدئولوژیک خودمون. سن #کودک هم در نوع مواجهه ما مؤثره. در سنین پایین باید کودکان دور نگه داشته بشن از تشویش، اما وقتی میدونیم که بچهمون متوجه امور دنیا هست، بهتره باهاش گفت و گوهای سازنده داشته باشم به جای پنهان کردن و غافل نگه داشتن. @hejrat_kon