bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.. دوشنبه های طبیبانه #وزن_گیری_باردار #بارداری ✴ وزن گیری ایده آل طی بارداری تک قلو براساس BMI(شاخص توده ی بدنی) قبل از بارداری بصورت زیر است: 1️⃣ باردار با BMIکمتر از 19.8باید در سه ماه اول 2/3 کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن گیری داشته باشد. 2️⃣ باردار با BMI =19.8_26 باید در سه ماه اول 1.6کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.45کیلوگرم وزن اضافه کند. 3️⃣ باردار با BMIبیشتر از 26 در سه ماه اول حدود 1کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.3 کیلوگرم باید وزن بگیرد. ✅ نکته:این اعداد و ارقام براساس آخرین ورژن رفرنس مامایی هست. ⚠️ یادآوری:BMI=وزن/قد به توان 2 ☑ اما توجه بفرمایید گاهی در عمل دیده میشه که بخاطر ویارها و مشکلات گوارشی طی سه ماه اول بارداری افزایش وزن قابل توجهی نداریم چه بسا کاهش وزن هم داریم. مهم اینه که انحراف شدید از معیار نرمال وجود نداشته باشه و این کاهش وزن جبران بشه. 🚫 هر #کاهش_وزن طی بارداری مهمه و باید #حجم_مایع_آمنیوتیک بررسی بشه. ⛔ هر #افزایش_وزن خارج از محدوده ی نرمال هم مهمه و باید از نظر #حجم_مایع_ آمنیوتیک و #دیابت_بارداری بررسی بشه. 📛 #کمی_وزن_گیری هم میتونه با #IUGR ( عقب افتادگی رشد داخل رحمی جنین ) یاLBW (تولد با وزن کم) همراه باشه. ✔ هرجایی از ویزیت های مکرر بارداری پزشک متخصص زنان با توجه به مکمل هایی که برای شما تجویز کرده تشخیص میده که چه توصیه یا داروهایی رو به رژیم شما اضافه و کم کنه. ⚠️ نکته:لطفا حین بارداری تصمیم به گرفتن رژیم چاقی یا لاغری نگیرید مگر به توصیه ی پزشک معالج. ⚠️ تاکید:در بارداری هیچ توصیه ی غیر علمی را امتحان نفرمایید. ❤ با امید به بارداریهای سالم و جان افزا برای همه ی بانوان میهنم. باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #دوشنبه_های_باشگاه #بارداری #افزایش_وزن #رژیم_بارداری
17 آبان 1399 18:03:24
584 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد.. نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو
16 فروردین 1400 18:20:42
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفهی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیبهای روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...
27 شهریور 1400 06:16:10
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .... دیابت بارداری مشکل انجام ندادن یا دیر انجام دادن غربالگری دیابت بارداری، عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام دیابت و در نتیجه، عوارض دیابت بر روی مادر و جنین هست. اما اگر دیر شده باز هم میتونید انجام بدید هرچند زمان استانداردش (برای کشف زودهنگام و جلوگیری از عوارض) هفته 24-28 بارداری است. ✅ افرادی که دارای ریسک فاکتور (چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت در بارداری قبلی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و...)هستند باید غربالگری رو زودتر انجام بدهند ✅ عوارض مادری دیابت: زایمان زودرس عوارض عفونی فشارخون افزایش مایع دور جنین و.... ✅ عوارض جنینی دیابت: اختلال رشد جنین مرده زایی اختلالات ساختمانی اختلالات متابولیک (افت قند، افت کلسیم، زردی) ✅ عوارض درازمدت: چاقی دوران کودکی نقایص عصبی و روان پزشکی ابتلا به دیابت در بزرگسالی گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #دیابت_بارداري #دیابت_و_بارداری #غربالگری_دیابت
12 آذر 1399 07:58:14
543 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨🦰👩🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچهها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجرهها و تراسها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدانها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی
01 دی 1399 15:18:31
9 بازدید
bashgahemadaran
سیناتراپی (مخفف نضج ایمن و سطحی القایی) ابداع یکی از متخصصین طب سنتی دانشگاه تهران به نام آقای #دکتر_علیزاده هست. این روش درمانی، براساس بهبود توزیع بافتی مواد و دفع بدانباشت های بدن کار میکنه و تونسته کارایی خودش رو در انواع بیماریها نشون بده نوع سیناتراپی برای هر فرد با توجه به #معاینه_بالینی متفاوت هست اما سیناتراپی مخصوص اطفال یک مدل هست و قابل اجرا برای همهی کودکان سینا۳ (مخصوص اطفال) در موارد زیر کاربرد داره: #رفلاکس_شیرخواران #کولیک #توقف_رشد #بی_اشتهایی #اختلالات_خواب #عفونت_های_مکرر #تقویت_سیستم_ایمنی #بی حالی و #خستگی #بداخلاقی و #پرخاشگری و #بی_حوصلگی بی فایده بودن مکمل ها روزهای بعد از #واکسن و موارد خاص تر #سینا۳ رو چطور انجام بدم؟ هر روز 2-3 مرتبه هر مرتبه 20-40 حرکت به این شکل: هر دست و هر پا رو با #روغن_بابونه از بالای اندام به پایین اندام مثل حالت دوشیدن #ماساژ میدیم این کار قبل غذا باید باشه و با شکم پر نباشه زیر ملافه انجام بشه بهتر است علاوه بر این، هر کودک رو میشه برای معاینه و بررسی دقیق و دریافت پرهیزات و توصیه ها نزد متخصص طب سنتی برد. مکمل های غذایی فراموش نشه. آهن و ویتامین دی نقش مهمی در رشد ذهنی و جسمی کودک داره. تحرک کافی برای سلامت کودکان الزامی است. #سیناتراپی #دکترعلیزاده #رشدکودک #اشتهاکودک #ماساژاطفال #بدانباشت گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه
30 تیر 1399 16:09:09
52 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩👧👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار