bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
#خلاصه_نکات_بحث #همکاری_پدر چگونه زمینه های ارتباط پدر خانواده و فرزندان را فراهم کنیم؟؟ 💟اوایل خیلی بر نحوه چگونه وقت گذراندن پدر و بچه ها سخت گیر نباشیم مهم برقراری ارتباط و شکل گیری انس و محبت بینشون هست. 💟هر چقدر که بچه ها بزرگتر می شوند هر چند وقت یکبار نیاز به توجه و وقت گذراندن تنها با پدر را دارند که به راحتی می توان از زمان های موجود در طول هفته استفاده کرد. برای مثال از تعطیلات، از خرید رفتن ها،حتی کوهنوردی با بچه ها.. 💟گاهی حتی میتوان شرایط صحبت تلفنی با پدر را برای بچه ها فراهم کرد.. 💟از برنامه استقبال و بدرقه از پدر هنگام رفتن به محل کار در راستای تقویت ارتباط بچه ها با پدر میتوان حسابی بهره برد . 💟خیلی وقت ها به جای سوق دادن پدر به سمت بچه ها میتوانیم بچه ها را به سمت پدر سوق بدهیم؛ برای مثال سپردن وظیفه یک لیوان آب یا شربت برای پدر بردن، جفت کردن کفشهای پدر، حتی بعضی روان شناسها شستن جورابها توسط بچه ها را وظیفه جالبی برای بچه ها می دانند که علاوه بر فراهم کردن ارتباط بهتر به نگاه احترام امیز بچه ها به پدر هم کمک میکند. 💟مادر میتواند از قبل لیستی از بازی ها خصوصا بازی های هیجانی را فراهم کند تا در موقعیت مناسب پدر با دست پر به استقبال ارتباط با فرزندان برود. 💟بیان تاثیرات مثبت بازی با پدر به بچه ها با لحن شیرین و جذاب از طرف مادر هم بسیار کمک کننده هست؛برای مثال بچه ها وقتی با شما بازی میکنند انگار جون میگیرن، چقدر پر انرژی و شاد میشن، چقدر حس خوبی دارن.. 💟اگر پدر بتواند کمی بعد از ورود به منزل بازی های حرکتی با بچه ها انجام بدهد از عطش نیاز بچه ها به پدر و مدام پیگیر پدر شدن کم می کند. #شنبه_های_باشگاه #ارتباط_پدر_با_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت #باشگاه_مادران_تاریخ
14 تیر 1399 17:08:42
44 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. آیا در خانواده های پر فرزند همیشه لزوما با همکاری پدر روبه رو هستیم؟ قطعا خیر، ولی چه کنیم تا این شرایط را مدیریت کنیم؟ ❇️اولین گام این است که اگر مادرِ پسری هستیم، به گونه ای او را تربیت کنیم که در انجام کارهای منزل احساس وظیفه داشته باشد. ❇️در شرایط آرامش با همسر صحبت، و طرح نیاز کنیم. ❇️خواسته هایمان را دقیق و با جزئیات مطرح کنیم توقع ذهن خوانی از همسر نداشته باشیم. ✳ باطن زندگی و همراهی همسرمون در خونه رو با همراهی همسر بقیه در مهمانی ها یا در کلامشون مقایسه نکنیم.. ✳ تصور و ذهنیت اشتباه و ایده آل سازی از شرایط نسازیم. ✳ به همسرمان بگوییم که چقدر کمک های کوچکش در زندگی، در روحیه ما موثر هست و حس فرسودگی کار خونه رو از بین میبرد. ⁉️نظر شما چیه؟ برامون بنویسید. #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #خانواده_پرفرزند #همکاری_پدر #باشگاه_مادران_تاریخ
19 تیر 1399 10:48:52
3 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- سلام به مادرهای پرانرژی و بانشاط باشگاه مادران تاریخ! 😍 قرار ورزش کردنمون رو که یادتون هست؟ در پست قبلی باشگاه ورزشی مون؟ نرمشهای امروز به ویژه برای از بین بردن چربیهای پهلو مناسبند. اما در کل، نرمشهای استاندارد و مناسب برای اکثر افراد هستند. 🧘تمامی نرمش های امروز در بارداری (معمولی و بدون ریسک فاکتور) مجاز هستند. 🎯 برای انجام دادنشون اگر دمبل نداریداز دو بطری آب معدنی کوچک (پر) استفاده کنید؛ یا بگردید و از تو اسباب بازی بچهها بالاخره یه چیزی برا این کار جور کنید😅 نرمش های گرم کردن رو ما تو کانال ورزشی مون در "بله" میذاریم. الان و اینجا فقط چند نرمش تخصصی برای چربیهای پهلو رو میذاریم. به مرور نرمشهای گرم کردن هم در صفحه قرار میگیره🌸 اگر در مورد هرکدوم از تصاویر سؤال دارید در نظرات بپرسید. 💡نکات مهم کلی: - حرکات رو آرام و بدون سرعت انجام بدید. - داشتن تنفس مناسب (دم و بازدم عمیق و شمرده) از مهم ترین نکات حین ورزش ه که اگر نباشه گویی اصلاً هدف ورزش محقق نمیشه. - در تمام مدت ورزش سعی کنید به طور متناوب عضلات کف لگن رو منقبض کنید و چند ثانیه نگه دارید. - در مدت ورزش صورتتون خندان و بدون گرفتگی و اخم باشه😊 - سرد کردن و گرم کردن قبل و بعد حرکات فراموش نشه. خیلی با هم حرف و کار داریم ها😊 با ما همراه باشید در هفتههای آینده 🌱 . . #ورزش #سلامت #مادرسالم #مادر_سالم_خانواده_سالم #نرمش #آب_کردن_پهلو #باشگاهمادرانتاریخ #باشگاه_ورزشی #باشگاه_مادران_تاریخ #باشگاه_ورزشی_مادرانه
30 دی 1399 08:18:34
11 بازدید
bashgahemadaran
اینم یه کلیپ دیگه از بقیه فیلم های ارسالی شرکت کننده های #پویش_ایران_دخت #روزتون_مبارک #روز_دختر_مبارک #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #من_برکت_خونمونم
03 تیر 1399 09:22:36
2 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچهها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروههای مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمیدهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سیسی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سیسی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سیسی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دورهی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال
03 آذر 1399 12:19:12
41 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
1
مراقبت از چشم ها
*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعتهای مداوم چشم دوختن به گوشی و تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و گذار بی اندازه بین کانالها و گروهها... 💌 حداقل این چند کار رو برای مهربانی با چشمهامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تنآرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدینیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع