پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله رکورد پایین ترین «نرخ رشد جمعیت» در تاریخ #ایران . سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو #رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. mehrnews.com/xRQrL #جمعیت #نرخ_رشد_جمعیت #چهارشنبه_های_باشگاه #مباحث_فرزنداوری #باشگاه_مادران_تاریخ

05 تیر 1399 07:11:40

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃‍♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان

20 اسفند 1399 11:47:59

52 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار می‌دهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن‌ یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول می‌کشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب

12 اردیبهشت 1400 15:32:39

39 بازدید

bashgahemadaran

#خلاصه_نکات بحث #دعوای_بچه_ها 💟بی توجهی به دعوای بچه ها در بیشتر مواقع 😊 💟گذاشتن قانون در رابطه با استفاده از وسایل مثل اینکه در صورت دعوا بر سر یک وسیله مشترک ؛ اون وسیله جمع میشه🤦‍♀️ 💟پذیرش این موضوع که دعوا متعلق به همه بچه ها هست و یک امر طبیعی و لازمه ی دوره رشد بچه ها هست .👶👶 💟در دعوا سعی کنیم از هیچ کدام از بچه ها جانب داری نکنیم و همه اونها رو مخاطب قرار بدهیم.👩‍👧‍👦 💟سعی کنیم در دعوای بین بچه ها با بیانات تلقینی حس محبت و احترام بین هر دو رو تقویت کنیم.👫 💟 درباره بچه های زیر دوسال با صرف توجهاتی میشه بیشتر طرف بزرگتر رو بیگیریم بدون دعوا کردن بچه کوچیکتر (مثلا تو مو کشیدن : الهی بمیرم مامان چقدر دردت اومد وای چند تا از موهات هم کنده شده دیروز موهای منم کَند خیلی درد داشت ) همین مطلب باعث میشه حتی اگه بازیشون رو خراب میکنه دعواش نکنن حواسش رو پرت کنن یا از مادر کمک بگیرن 👌 💟پسر ها هرگز نباید بیکار باشن وگر نه برای سرگرمی دعوا راه میاندازن 😁 💟بنا بر سن بچه ها صحبت کردن و راضی کردن همدیگر را به جای دعوا کردن بهشون آموزش بدیم. بگید برامون شما چطور با دعوای بچه ها برخورد میکنید؟؟ #شنبه_های_باشگاه #دعوای_بچه_ها #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_کتاب #کتاب_خواهران_و_برادران_به_دور_از_حسادت_و_با_ارامش #کتاب_خواهر_برادر_های_سازگار

16 تیر 1399 00:59:18

39 بازدید

bashgahemadaran

سیناتراپی (مخفف نضج ایمن و سطحی القایی) ابداع یکی از متخصصین طب سنتی دانشگاه تهران به نام آقای #دکتر_علیزاده‌ هست. این روش درمانی، براساس بهبود توزیع بافتی مواد و دفع بدانباشت های بدن کار میکنه و تونسته کارایی خودش رو در انواع بیماری‌ها نشون بده نوع سیناتراپی برای هر فرد با توجه به #معاینه_بالینی متفاوت هست اما سیناتراپی مخصوص اطفال یک مدل هست و قابل اجرا برای همه‌ی کودکان سینا۳ (مخصوص اطفال) در موارد زیر کاربرد داره: #رفلاکس_شیرخواران #کولیک #توقف_رشد #بی_اشتهایی #اختلالات_خواب #عفونت_های_مکرر #تقویت_سیستم_ایمنی #بی حالی و #خستگی #بداخلاقی و #پرخاشگری و #بی_حوصلگی بی فایده بودن مکمل ها روزهای بعد از #واکسن و موارد خاص تر #سینا۳ رو چطور انجام بدم؟ هر روز 2-3 مرتبه هر مرتبه 20-40 حرکت به این شکل: هر دست و هر پا رو با #روغن_بابونه از بالای اندام به پایین اندام مثل حالت دوشیدن #ماساژ میدیم این کار قبل غذا باید باشه و با شکم پر نباشه زیر ملافه انجام بشه بهتر است علاوه بر این، هر کودک رو میشه برای معاینه و بررسی دقیق و دریافت پرهیزات و توصیه ها نزد متخصص طب سنتی برد. مکمل های غذایی فراموش نشه. آهن و ویتامین دی نقش مهمی در رشد ذهنی و جسمی کودک داره. تحرک کافی برای سلامت کودکان الزامی است. #سیناتراپی #دکترعلیزاده #رشدکودک #اشتهاکودک #ماساژاطفال #بدانباشت گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه

30 تیر 1399 16:09:09

52 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

17 بهمن 1399 19:00:02

352 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

مراقبت از چشم ها

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن