پست های مشابه

بارداریگرام

بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین می‌ره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمی‌ذاره ولی گرفتن کرونا ولی می‌تونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام

12 شهریور 1400 08:28:18

149 بازدید

بارداریگرام

خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری

21 آذر 1399 12:10:19

729 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوه‌ای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوق‌العاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانه‌تون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمی‌تونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک

06 تیر 1401 04:40:07

1558 بازدید

بارداریگرام

آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند.    آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید    وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر).    هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه.    اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید.    اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود می‌کنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن:    قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است.    آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.

14 دی 1399 10:34:09

59 بازدید

بارداریگرام

نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین

22 فروردین 1400 06:04:07

608 بازدید

بارداریگرام

شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمی‌تونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_‌شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام

08 دی 1399 09:57:00

215 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️ به نام و یاد خدا فعالیت این پیج رو شروع میکنیم😃😊 خب اول یه توضیح راجع به این پیج بدم؛ موضع اصلی این پیج رو سلامت باروری و بارداری میچرخه و شامل سه دسته پست میشه: دسته اول پست های مربوط به بارداری، جنین و مادر باردار دسته دوم مربوط به زایمان و هرچی که قراره تو زایمان اتفاق بیافته میشه که هم شامل زایمان طبیعیه هم سزارین دسته سوم هم مربوط به اتفاقات و مراقبت های پس از زایمان هستش، هم مراقبت مادر هم نوزاد 😍 مخاطب این پست ها همه میتونن باشن، خصوصا آقایونی که میخوام یار و یاور همسرشون تو مسیر پر پیج و خم بارداری و زایمان و پس از زایمان باشن🥰🤗 #بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #مراقبت_های_بارداری #بارداریگرام . . . . راستی پیج دوم که راجع به سلامت و بیماری های زنان هست رو هم از دست ندید 👌 . . . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

0

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️ به نام و یاد خدا فعالیت این پیج رو شروع میکنیم😃😊 خب اول یه توضیح راجع به این پیج بدم؛ موضع اصلی این پیج رو سلامت باروری و بارداری میچرخه و شامل سه دسته پست میشه: دسته اول پست های مربوط به بارداری، جنین و مادر باردار دسته دوم مربوط به زایمان و هرچی که قراره تو زایمان اتفاق بیافته میشه که هم شامل زایمان طبیعیه هم سزارین دسته سوم هم مربوط به اتفاقات و مراقبت های پس از زایمان هستش، هم مراقبت مادر هم نوزاد 😍 مخاطب این پست ها همه میتونن باشن، خصوصا آقایونی که میخوام یار و یاور همسرشون تو مسیر پر پیج و خم بارداری و زایمان و پس از زایمان باشن🥰🤗 #بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #مراقبت_های_بارداری #بارداریگرام . . . . راستی پیج دوم که راجع به سلامت و بیماری های زنان هست رو هم از دست ندید 👌 . . . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن