بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوقالعاده به شما کمک میکنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ☑️ کمتر شدن کمر درد ☑️ آماده شدن دهانه رحم ☑️ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ☑️ منحرف کردن ذهن از درد ☑️ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball
10 فروردین 1400 10:28:40
479 بازدید
بارداریگرام
#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان
15 شهریور 1400 07:35:39
158 بازدید
بارداریگرام
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram
07 فروردین 1400 11:59:39
123 بازدید
بارداریگرام
خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه
06 شهریور 1400 08:36:22
486 بازدید
بارداریگرام
تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش میکنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همونطور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram
01 فروردین 1400 09:51:55
94 بازدید
بارداریگرام
تحریک نوک پستان ممکن است به القای زایمان کمک کند ، مشروط بر اینکه هیچ عارضه ای در دوران بارداری وجود نداشته باشد. اکسی توسین با ایجاد انقباضات رحمی نقش مهمی در شروع زایمان دارد. تحریک نوک پستان ها باعث آزاد شدن این هورمون و تقویت انقباضات برای کمک به حرکت کودک در کانال تولد می شود. در اینجا برخی شواهد نشان می دهد که تحریک نوک سینه موثر واقع می شود ، اما فقط در بارداری های کم خطر. در یک آزمایش کنترل شده تصادفی در یک بیمارستان دولتی در ترکیه (2015) ، مراحل تحریک زایمان با تحریک نوک سینه کوتاه تر بود. متوسط مدت زایمان 3.8 ساعت (مرحله اول) ، 16 دقیقه (مرحله دوم) و 5 دقیقه (مرحله سوم) پس از تحریک نوک سینه بود که در مقایسه با میانگین گروه کنترل به ترتیب 6.8 ساعت ، 27 دقیقه و 6 دقیقه کمتر بود. همچنین ، این روش از زایمان واژینال پشتیبانی می کند. تحریک نوک پستان چگونه عمل می کند؟ تحریک نوک پستان از شیردهی تقلید می کند و باعث می شود سلول های حسی نوک پستان مغز را برای ترشح اکسی توسین تحریک کنند. مالیدن نوک پستان ها باعث آزاد شدن اکسی توسین می شود که با ایجاد انقباضات رحمی ، زایمان را شروع می کند. ⁉️چگونه تحریک نوک پستان را انجام دهیم؟ توجه داشته باشید که تحریک نوک پستان فقط برای بارداری های طبیعی ، تمام مدت و کم خطر بی خطر است. همچنین فقط درصورتی که متخصص زنان و زایمان آن را برای شما بی خطر بداند باید انجام شود. ✅ روش های انجام: ممکن است با انگشتان خود نوک سینه ها را تحریک کنید یا از پمپ پستان استفاده کنید. یا اینکه همسر شما یا یک کودک در حال شیر دادن می تواند با مکیدن نوک سینه ها از طریق دهان تحریک کند. آرئول را ماساژ دهید: نوک سینه ها را بگیرید ، بیشتر روی آرئولا (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) در بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار بگیرید و ناحیه را به آرامی ماساژ دهید. نوک سینه ها از انتهای عصب تشکیل شده و باعث ترشح هورمون می شوند. این کار را با سینه دیگری تکرار کنید: قبل از شروع با سینه دیگر ، دو تا چهار دقیقه صبر کنید. 15 دقیقه را به تحریک یکی اختصاص دهید و سپس به دیگری بروید. تحریک را به مدت یک ساعت ادامه دهید و آن را روزی سه بار تکرار کنید. ✅با احتیاط انجام دهید: هدف شروع زایمان است ، اما عجله در انقباضات اصلی نیست. در صورت انقباض ، از ماساژ دادن خودداری کنید و منتظر بمانید تا متوقف شود. اگر نوک پستان شما زخم یا حساس شد ، از روغن نارگیل ، شیر مادر یا کره طبیعی استفاده کنید تا ناراحتی شما تسکین یابد. . . . #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان #زایمان_طبیعی
15 اسفند 1399 09:15:39
333 بازدید
نعیمه انصاری
2
2
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.