بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش میکنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همونطور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram
01 فروردین 1400 09:51:55
94 بازدید
بارداریگرام
#تهوع_استفراغ_بارداری ⬅️ بلاخره بارداری هست و حالت تهوع و استفراغش... خیلی ها اصلا معیار و مشلاکشون رو حالت تهوعشون قرار میدن و فک میکن اگه نداشته باشن حتما یه جای کار میلنگه!!!!! ⚠️ خیر! ✔️ شما هم میتونید باردار باشید هم هیچ حالت تهوعی نداشته باشید، یا اینکه کم باشه. ⬅️ فیزولوژی بدن هر کس و پاسخ بدن هر کس به بارداری یه جوره حتی ممکنه میزان این حالات تو یک نفر در طول دو تا بارداریش فرق داشته باشه! ✅ همیشه به باردارها میگم، هیچ دوتا بارداری و هیچ دوتا زایمانی مثل هم نیست حتی برای یک نفر! 🔰 راهکارهایی که گفتم توی کم کردن حالت تهوع و یا از بین بردنش خیلی میتونه بهتون کمک کنه، اگر همه اینها رو طی چند روز امتحان کردید و اصلا بهتر نشدید حتما به پزشکتون اطلاع بدید. ⬅️ خط اول درمان ویتامین ب6 هست و اگر جواب نداد دمیترون، که البته از عوارض شایع دمیترون یبوست هست پس بدون مشورت با پزشکتون استفاده نکنید. . . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #دمیترون #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
19 مرداد 1399 09:36:36
126 بازدید
بارداریگرام
چه عواملی باعث سردرد در دوران بارداری می شوند؟ ✅ سردرد می تواند در هر زمان از بارداری رخ دهد. آنها معمولاً در سه ماهه اول و سوم رخ می دهند. به محض ورود به سه ماهه اول بارداری، تغییرات فوری در بدن رخ می دهد، مثل افزایش حجم خون و تغییرات هورمونی. هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون در بالاترین سطح خود برای کمک به شما در طول بارداری هستند. این تغییرات در هورمون ها و حجم خون باعث سردردهای مکرر می شود. به غیر از این ، عوامل دیگری به صورت ترکیبی یا مستقل وجود دارد که می تواند سردرد شما را تشدید کند. ✅ عواملی مانند: - عادتهای خواب نامنظم - قند خون پایین - کمبود آب بدن - عوامل استرس زا در سبک زندگی - ترک کافئین دوره های مکرر سردرد در سه ماهه سوم به دلیل رشد شکم و وضعیت بد بدن ایجاد می شود. وزن اضافی و کششی که ایجاد می کند نیز شرایط را بیشتر تقویت می کند. در بعضی مواقع ، سردردهای مداوم می تواند نشانه ای از بیماری به نام پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری باشد که به دلیل فشار خون بالا مربوط به بارداری ایجاد می شود. ⁉️ چگونه می توانم از آنها اجتناب کنم؟ ✅ با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی ، می توان سردردهای بارداری را از بین برد. این تغییراتی مثل: - اجتناب از استرس - ممکن است خیلی واضح به نظر برسد اما دستیابی به آن خیلی آسان نیست ، اما قطعاً ارزشش را دارد. - فعالیت بدنی و ورزش را در خود بگنجانید - اما اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از چنین رژیم تمرینی ، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. - از عوامل تحریک کننده سردرد - به ویژه مواردی که سابقه میگرن دارند ، خودداری کنید. بنابراین ، شکلات ها ، الکل ، بادام زمینی ، گوشت های نگهداری شده را کنار بگذارید. - در ساعات منظم غذا بخورید - ممکن است حفظ برنامه منظم غذا خوردن آسان نباشد برای رسیدن به این هدف از اعضای خانواده کمک بگیرید. - به میزان کافی بخوابید - زود بخوابید ، زود بلند شوید! این فرمول حتی در دوران بارداری نیز خوب است. درمان: 🛑 چه زمان به پزشک مراجعه کنید؟ هنگامی که هیچ یک از راه کارهای خانگی موثر نیستند و مایل به مصرف دارو هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. اگر سردردهای مداوم باعث تورم دست و صورت غیرطبیعی ، تاری دید ، افزایش وزن غیرطبیعی یا ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم شود ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. بارداری مطمئناً سفر آسانی نیست. با این حال ، هوشیار بودن و آگاهی از وضعیت خود ، قطعاً شما را از هرگونه عارضه غیرمنتظره ای که ممکن است بوجود آید ، دور می کند. #بارداری_بارداریگرام
29 اسفند 1399 09:56:56
817 بازدید
بارداریگرام
شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار: بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند. ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار: نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که: دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد. مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود. اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود. اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد. ✅ علامت مکیدن مؤثر: مکیدنها، آهسته، عمیق و گاه با مکث میباشد. میتوانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونههای شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمیشود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها میکند و راضی به نظر میرسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم
12 تیر 1400 15:38:05
288 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram سلام بچه ها، امیدوارم حالتون خوب خوب باشه ❤️ امروز میخوام راجع به یکی از بزرگترین دغدغههای یک خانم باردار که قصد زایمان طبیعی داره، یعنی « درد زایمان » براتون حرف بزنم. 📚 حرفامم مث همیشه موثق هست و از #آپ_تو_دیت میارم براتون پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 ☑️ قبل از هر چیز تمام این داستان های وحشتناکی رو که راجع به زایمان شنیدید، بندازید دور و فقط و فقط گوش کنید ببینید من یا پزشکتون یا ماماتون چی میگیم! اول اینکه هر کاری قلق خودش رو داره و شما باید برای اینکه یک کارو خوب انجام بدید، قبلش آموزش ببینید! مثلا فرض کنید یه نفر بدون اینکه رانندگی بلد باشه و فقط یه چیزایی شنیده باشه، ماشین رو برداره و بره تو یه جاده شلوغ! چه اتفاقی میافته؟! تازه اگه بلایی سر خودش نیاره، میاد و برای شما از تجربیات بدش میگه و تازه میگه که چقدر بقیه ماشینا بد بودن، چقدر رانندگی استرس زاست و چقدر ضربه خورده! زایمان هم یه کمی همینجوریه دیگه! شما باید حتما قبلش آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید و آمادگی داشته باشید. ☑️ زمانی که شما نسبت به یه قضیه آگاهی داشته باشید، مسلما تسلطتون نسبت به اون قضیه بیشتر میشه و ترستون هم میریزه! چون ترس ناشی از عدم آگاهیه. پس هر جا دیدید آموزش و اطلاعات کاربردی و اصولی و علمی به شما داده میشه حتما ازش استفاده کنید. ☑️ مواردی که من آوردم هیچ کدوم گفته خودم تنها نیست و همه تو کتاب رفرنس اومده یعنی روش تحقیق شده، کار شده و نتیجه ش رو واقعا دیدن! هرچند که خود من هم بارها و بارها دیدم چقدر مادرانی که این موارد رو رعایت کردن زایمان بهتری داشتن و کمتر اذیت شدن. ☑️ و در نهایت یادتون باشه، هیچ کس نمیخواد شمارو گول بزنه و بگه زایمان هیچ دردی نداره! زایمان درد داره ولی با رعایت یه سری موارد، که بهتون یاد میدم، میتونید مقدار قابل توجهی از درد رو کاهش بدید و خاطره خوبی برای خودتون بسازید 😊👌 @bardarigram #زایمان_طبیعی #کاهش_درد_زایمان #کاهش_درد #زایمان_خوب #زایمان #تنفس #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_در_آب #زایمان_آسان #زایمان_بدون_درد #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #زایمان_فیزیولوژیک
17 آذر 1400 06:24:17
755 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب تا اونجا رسیدیم که شما آزمایشات خودتون و سونوگرافی تشکیل قلب رو انجام دادید، قرص اسیدفولیک هم که دارید میخورید. هفته ۱۱ هفته ای هست که شما زمان غربالگری نوبت اولتون شروع میشه، تا ۱۳ هفته و ۶ روز هم فرصت دارید انجام بدید، یه آزمایش خون داره و یه سونوگرافی ... هفته ۱۲ هم رحم دیگه از لگن اومده بیرون، و کم کم صدای قلبش رو با این دستگاههای سونیکید میشه شنید. کم کم انتظار میره تا پایان این مدت تهوع و استفراغتون کمتر بشه و میل به غذا خوردنتون بیشتر میشه. تو این دوران با توجه به موقعیت دهانه رحم و جفتتون که تو سونو مشخص میشه میتونید نزدیکی داشته باشید. حتما قبلش از پزشک یا ماماتون بپرسید. . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
19 فروردین 1399 08:28:39
346 بازدید
نعیمه انصاری
2
2
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.