پست های مشابه

بارداریگرام

تو این پست راجع به عفونت ساده مثانه که جز شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری توی بارداری هست براتون صحبت کردم. خوبه بدونید که در دوران بارداری چون بدن دچار یه سری تغییرات میشه، امکان اینکه شما دچار این عفونت بشید زیاده، و دوباره به دلیل اینکه لوله های دستگاه ادراری متسع شدن، امکان صعود میکروب ها به بالاتر و سرایت عفونت به کلیه هم وجود داره! پس جدی گرفتن این قضیه جز واجبات مراقبت های دوران بارداری محسوب میشه. به همین منظور شما حتی اگر علائم هم نداشته باشید، دو بار در طول بارداری از این نظر چک میشید، یک بار توی چک آپ اولیه، بار دوم هم ۲۴ تا ۲۸ هفتگی که همراه با آزمایش قند انجام میشه. ☑️ نکته فوق العاده مهم قبل از انجام آزمایش ادرار اینه که شما اول خودتون رو با آب تمیز بشورید، بذارید کمی از ادرارتون بره و ادرار وسط رو بریزید توی ظرف نمونه! اینجوری یک نمونه صحیح به آزمایشگاه تحویل میدید و به درستی آزمایش انجام میگیره. سوالاتتون راجع به عفونت بارداری رو توی کامنت ها بپرسید حتما پاسخگو هستم. . . . . #عفونت #عفونت_ادراری #عفونت_ادرار_در_بارداری #زایمان_زودرس #عفونت_مثانه #سوزش_ادرار #مراقبت_های_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #آنتیبیوتیک

05 تیر 1400 08:57:58

834 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه‌ که گفتن رو شیر می‌شینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته

22 آذر 1400 06:25:46

99 بازدید

بارداریگرام

👪 #so_cute😍

07 فروردین 1399 18:54:17

23 بازدید

بارداریگرام

این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر می‌کنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی می‌نویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمی‌دم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery

03 فروردین 1400 07:36:21

395 بازدید

بارداریگرام

یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین کارایی که توی بارداری میشه انجام داد، بستن ساک بچه ست😍 توصیه میکنم از ۲۸ هفتگی برید #سیسمونی و وسایل نوزاد رو بخرید و از ۳۴ هفتگی ساک رو ببینید. ساک بچه رو خیلی پر نکنید و فقط وسایل ضروری رو ببرید. یادتون باشه نوزاد رو توی بیمارستان نمیشورن و بعد از دنیا اومدن فقط خشک میکنن و لباسشو میپوشونن پس ممکنه به پوست بچه خون، #ورنیکس یا بتادین چسبیده باشه و لباسش کثیف بشه، بنابراین توصیه میکنم اون لباسی که بیشتر از همه دوسش دارید رو ندین چون ممکنه خراب بشه😃 تو بیمارستان #دستمال_مرطوب خیلی لازمتون میشه بنابراین یک بسته کامل دست نخورده ببرید. فقط حواستون باشه مخصوص نوزاد باشه و بدون رنگ و بوی زننده باشه. قرار نیست توی بیمارستان شما به چه با شیشه شیر بدید ولی برای احتیاط حتما #شیشه_شیر ببرید چون ممکنه به هر دلیل چند ساعتی از بچه دور باشید، شیر دوش هم بهتون کمک می‌کنه. راجع به قنداق کردن، #قنداق پیچ کردن منسوخ شده ولی بهتره شما توی #بیمارستان چیزی به عنوان قنداق داشته باشید و دور بچه بپیچید، بدون اینکه با چیزی ببندید، صرفا بخاطر اینکه ممکنه گرفتن نوزاد تازه به دنیا اومده براتون سخت باشه. با این کار تسلطتون بیشتر میشه. راجع به لباس، خب مشخصه با توجه به آب و هوای منطقه خودتون باید انتخاب کنید مثلا اگر قراره تولد تو فصل سرد باشه جوراب و کلاه پشمی اگر تو فصل گرم باشه #جوراب و کلاه نخی بردارید. ولی جوراب و کلاه هیچ وقت حذف نکنید، چون بچه دمای بدنش رو از سر و پاش از دست میده. #کلاه هم سعی کنید بندی باشه چون گردن و گوش هارو هم میپوشونه و به راحتی در نمیاد. #پوشک سایز نوزاد رو هم یک بسته کامل با خودتون ببرید. یک #ملحفه هم برای پوشاندن نوزاد وقتی توی تخته لازمتون میشه، چون سر تخت ها باز هستن و ممکنه پشه ای چیزی بشینه رو نوزاد، ولی اینقدر نازک باشه که زیرش رو بتونید ببینید. . . . . #نوزاد #ساک_نوزاد #زایمان_بارداریگرام

28 فروردین 1400 05:18:30

895 بازدید

بارداریگرام

توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوق‌العاده به شما کمک می‌کنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ⁦☑️⁩ کمتر شدن کمر درد ⁦☑️⁩ آماده شدن دهانه رحم ⁦☑️⁩ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ⁦☑️⁩ منحرف کردن ذهن از درد ⁦☑️⁩ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball

10 فروردین 1400 10:28:40

479 بازدید

نعیمه انصاری

1

24

چگونه بهترین زایمان رو داشته باشیم؟!

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

26 آبان 1404 21:07:44

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟

هدیه خدا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

24

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟ هدیه خدا

26 آبان 1404 21:07:44

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن