بارداریگرام
دنبال کننده
161
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی
28 تیر 1399 08:08:49
68 بازدید
بارداریگرام
فولیکول های مو در زمان تولد به تعداد مشخصی تعیین می شوند. فولیکول ها در اصل کیسه هایی هستند که ریشه مو را در بر گرفته اند. تعداد فولیکول های موجود در سر ما ، جدا از تعیین ماهیت مو - بافت ، تراکم و یا اینکه فر است ، موج دار یا صاف است ، بر تعداد موهایی که در طول زندگی رشد می کنیم تأثیر می گذارد. تعداد فولیکول های مو با ژن ها ارتباط دارد. ژن ها تعداد فولیکول های مو را تعیین می کنند و بنابراین تعداد آنها قابل تغییر نیست. نوزاد با موهای نامرئی متولد می شوند که به موهای ولوس معروف است. موی ولوس رنگدانه کمی دارد و ریز و کوتاه است. بین ماههای سوم و هفتم پس از تولد تغییر می کند. در دومین سال تولد ، تمام موهای ولوس با موهای ضخیم ، بالغ در کودک جای می گیرد. بنابراین ، به نظر می رسد بعد از اصلاح موهای کودک ، رشد موهای نوزاد شما بهتر نخواهد شد. عواملی که بر روی قطر و رشد موهای کودک شما تأثیر می گذارند ، تنها تحت تأثیر فولیکول های موجود در پوست سر قرار دارند. با این حال ، نمی توانید انکار کنید که موهای کودک شما به عواملی مانند تغذیه مناسب بستگی دارد. بنابراین کودک شما ژن و تغذیه مناسبی دارد، آیا باید اصلاً آنها را تراشید؟ نه دلیل معتبر دیگر برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن تراشیدن سر این است که پوست سر نوزادان لطیف است و بنابراین می تواند آسیب پذیر باشد. حفظ بهداشت پوست سر و مو نیز برای تقویت موهای سالم ضروری است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر ، شستن پوست سر کودک به طور منظم ایده آل است. . . . . #مو #موی_سر #پرپشت_شدن_مو #تراشیدن_مو #نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
16 اسفند 1399 05:49:35
46 بازدید
بارداریگرام
شیردهی کاری هست که واقعا نیاز به آموزش صحیح داره خصوصا برای خانم های شکم اول. ✔️ اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدید انجام خود کار شیردهی و در واقع مکیدن سینه توسط نوزاده، اگر هم نوزاد تون به هر دلیلی با شما نیست حتما این کار رو خودتون با دست یا شیر دوش باید انجام بدید، خصوصا این امر توی 24 ساعت اول خیلی مهمه، ممکنه احساس کنید به اون اندازه که باید و شاید شیر ندارید، ولی هیچ جای نگرانی نیست. شما کار صحیح رو انجام بدید. ✔️ دومین کار مهم تغذیه مناسب و خواب کافیه، نیازی نیست حتما فقط چیزهایی که گفتم رو بخورید، فقط حواستون باشه اینها تو رژیم غذاییتون باشه و فراموش نکنید ✔️ اگر لبنیات رو نمیتونید به هر دلیل استفاده کنید، کلسیم دی روزانه فراموش نشه. میتونید مولتی ویتامین هم بخورید البته سعی کنید بیشتر از سه ماه نخورید و حواستون به افزایش وزن باشه. قرص آهن و ویتامین دی 1000 رو هم باید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه بدید. ✔️ داروهای گیاهی که گفتم رو میتونید روزانه اندازه یک فنجون دم نوش رو بخورید ولی حواستون باشه اگر استفاده مکرر دارید، بیشتر از دو هفته پشت سرهم استفاده نکنید. ✔️ داروهای شیر افزا به صورت قطره، پودر و قرص موجود هستن که معمولا قطره ها مورد استفاده قرار می گیرن. قبل از استفاده از هر کدوم از محصولات دارویی حتما بروشورش رو مطالعه کنید و اگر به محصولات گیاهی حساسیت دارید از استفاده از این شیرافزاها خودداری کنید. قطره ها معمولا اینجوری استفاده میشه که باید 20 تا 30 قطره رو توی یک فنجون آب سرد همراه با کمی قند بعد از هر وعده غذایی میل کنید. ممکنه یه مقدار قند خونتون رو پایین بیاره، بخاطر همین توصیه میشه با قند استفاده بشه. دوستان لطف کنید پست هارو لایک کنید و کامنت بذارید تا اینستاگرام به افراد بیشتری نشونشون بده🌹 . . . . . #شیرافزا #شیردهی #افزایش_شیر #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #داروگیاهی #طب_سنتی #رازیانه #شوید #ریحان #زیره #بابونه #شنبلیله #قطره_شیرافزا #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_های_پس_از_زایمان #بارداریگرام
08 دی 1399 09:57:00
214 بازدید
بارداریگرام
توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوقالعاده به شما کمک میکنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ☑️ کمتر شدن کمر درد ☑️ آماده شدن دهانه رحم ☑️ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ☑️ منحرف کردن ذهن از درد ☑️ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball
10 فروردین 1400 10:28:40
471 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب یکی از مشکلات خانم های باردار خصوصا تو سه ماهه آخر اینه که تفاوت درد های کاذب که به براکستون هیکس معروف هستن و درد های حقیقی رو متوجه نمیشن. خصوصا تو خانم های شکم اول این موضوع خیلی رایج هست. دردهای کاذب دردهایی هستن که تاثیر چندانی تو روند پیشبرنده زایمان و باز شدن دهانه رحم یا پاره شدن کیسه آب ندارن، و برعکسش دردهای حقیقی باعث نرم و نازک و باز شدن دهانه رحم میشن. دردهای کاذب با استراحت کردن، مسکن خوردن، یه دوش آب گرم گرفتن و آروم شدن بدن از بین میرن ولی دردهای حقیقی به مسکن های ساده جواب نمیدن و با دوش آب گرم منظم تر و موثر تر میشن. نکته مهم مخصوص خانم های سزارین قبلی و خانم های زیر ۳۶ هفته، اگر احساس کردید دردهای زایمانی دارید و ویژگی هایی که ذکر کردم رو داشت خودتون رو به اورژانس مامایی بیمارستان برای بررسی وضعیتتون برسونید. . . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . #دردهای_زایمانی #درهای_کاذب_زایمان #زایمان #زایمان_بارداریگرام
08 فروردین 1399 12:17:19
622 بازدید
بارداریگرام
بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک میکنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش
08 فروردین 1400 09:35:27
763 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...