پست های مشابه

بارداریگرام

همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین می‌ره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان

31 فروردین 1400 07:17:38

366 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک می‌کنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram

07 فروردین 1400 11:59:39

123 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه‌ که گفتن رو شیر می‌شینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته

22 آذر 1400 06:25:46

99 بازدید

بارداریگرام

راجع به کارهایی که تو بارداری نباید انجام بدید خیلی میشه صحبت کرد. توی این پست من چنتا از مهم ترین هاشون رو آوردم. دقت کنید این موارد، مواردی هست که در یک بارداری نرمال روتین ممنوع هستن. ممکنه بارداری های های ریسک تر موارد بیشتر و شدید تری رو رعایت کنن، که راجع به اونها هم پست میذارم به زودی.... لطفا پست های پیج رو لایک کنید و نظراتتون رو بنویسید، تا افراد بیشتری با پیج آشنا بشن🌹 سوالاتتون رو کامنت کنید، حتما میخونم❤️🌷 . . . . #بارداری #بارداریگرام #کارهای_ممنوع_در_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_روتین_بارداری #مامایی #مطب_مامایی

09 آذر 1399 14:39:53

548 بازدید

بارداریگرام

تحریک نوک پستان ممکن است به القای زایمان کمک کند ، مشروط بر اینکه هیچ عارضه ای در دوران بارداری وجود نداشته باشد. اکسی توسین با ایجاد انقباضات رحمی نقش مهمی در شروع زایمان دارد. تحریک نوک پستان ها باعث آزاد شدن این هورمون و تقویت انقباضات برای کمک به حرکت کودک در کانال تولد می شود. در اینجا برخی شواهد نشان می دهد که تحریک نوک سینه موثر واقع می شود ، اما فقط در بارداری های کم خطر. در یک آزمایش کنترل شده تصادفی در یک بیمارستان دولتی در ترکیه (2015) ، مراحل تحریک زایمان با تحریک نوک سینه کوتاه تر بود. متوسط ​​مدت زایمان 3.8 ساعت (مرحله اول) ، 16 دقیقه (مرحله دوم) و 5 دقیقه (مرحله سوم) پس از تحریک نوک سینه بود که در مقایسه با میانگین گروه کنترل به ترتیب 6.8 ساعت ، 27 دقیقه و 6 دقیقه کمتر بود. همچنین ، این روش از زایمان واژینال پشتیبانی می کند. تحریک نوک پستان چگونه عمل می کند؟ تحریک نوک پستان از شیردهی تقلید می کند و باعث می شود سلول های حسی نوک پستان مغز را برای ترشح اکسی توسین تحریک کنند. مالیدن نوک پستان ها باعث آزاد شدن اکسی توسین می شود که با ایجاد انقباضات رحمی ، زایمان را شروع می کند. ⁉️چگونه تحریک نوک پستان را انجام دهیم؟ توجه داشته باشید که تحریک نوک پستان فقط برای بارداری های طبیعی ، تمام مدت و کم خطر بی خطر است. همچنین فقط درصورتی که متخصص زنان و زایمان آن را برای شما بی خطر بداند باید انجام شود. ✅ روش های انجام: ممکن است با انگشتان خود نوک سینه ها را تحریک کنید یا از پمپ پستان استفاده کنید. یا اینکه همسر شما یا یک کودک در حال شیر دادن می تواند با مکیدن نوک سینه ها از طریق دهان تحریک کند. آرئول را ماساژ دهید: نوک سینه ها را بگیرید ، بیشتر روی آرئولا (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) در بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار بگیرید و ناحیه را به آرامی ماساژ دهید. نوک سینه ها از انتهای عصب تشکیل شده و باعث ترشح هورمون می شوند. این کار را با سینه دیگری تکرار کنید: قبل از شروع با سینه دیگر ، دو تا چهار دقیقه صبر کنید. 15 دقیقه را به تحریک یکی اختصاص دهید و سپس به دیگری بروید. تحریک را به مدت یک ساعت ادامه دهید و آن را روزی سه بار تکرار کنید. ✅با احتیاط انجام دهید: هدف شروع زایمان است ، اما عجله در انقباضات اصلی نیست. در صورت انقباض ، از ماساژ دادن خودداری کنید و منتظر بمانید تا متوقف شود. اگر نوک پستان شما زخم یا حساس شد ، از روغن نارگیل ، شیر مادر یا کره طبیعی استفاده کنید تا ناراحتی شما تسکین یابد. . . . #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان #زایمان_طبیعی

15 اسفند 1399 09:15:39

333 بازدید

نعیمه انصاری

0

6

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

6

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن