پست های مشابه

بارداریگرام

سلام دوستای گلم مامانهای عزیزم 🌹 یکی از مواردی که معمولا زیاد تو اورژانس مامایی مشاهده میشه، افتادن هست! خب توی بارداری به دلیل برآمده شدن شکم و افزایش قوس کمر، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کنه و حفظ تعادل برای خانم باردار سخت میشه! تا حدی که حتی ممکنه با یکی تغییر جهت نامناسب نتونه تعادل خودش رو حفظ کنه و بیافته. همینطور افت فشار خون و ترشح بعضی از هورمون ها این وضعیت رو تشدید هم میکنن! خب در این شرایط که احتمال افتادن زیاد هست، باید خیلی مراقب خودتون باشید. ✅ موارد زیر رو حتما رعایت کنید: - به آرامی تغییر وضعیت بدید - کفش های مناسب بپوشید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بدون پاشنه هستن و کفی صاف دارن جدا خودداری کنید - اگر در وضعیتی هستید که احتمال میدید نمی‌تونید تعادل خودتون رو کنترل کنید، حتما قبل از تغییر وضعیت از اطرافیان کمک بخواید - در هنگام بلند شدن از یک تکیه گاه محکم و ثابت کمک بگیرید - در زمان بالا پایین رفتن از پله ها حتما از نرده ها استفاده کنید - زمانی که دیگه شکمتون برآمده شده و حفظ تعادل براتون سخت شده، بار سنگین بلند نکنید - در زمان پیاده روی حتما جلوی پاتون رو نگاه کنید - از پیاده روی روی سطح شیبدار و چاله چوله دار جدا خودداری کنید ⁉️ اما اگر افتادیم چه زمان باید نگران بشیم؟! ✅ همون طور که توی پست اشاره کردم، در هر سه ماهه ریسک خطر فرق میکنه، و بیشترین ریسک هم برای سه ماهه سوم هست، پس باید خیلی مواظب باشید، علائم خطر مربوط به هر یه ماهه رو بخونید و هر زمان که خدایی نکرده هر کدوم رو داشتید سریعا به پزشکتون یا اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. وقتی مراجعه کردید، در ابتدا خودتون از لحاظ آسیب احتمالی چک میشید، بعد از اینکه خیال پزشک از بابت خودتون راحت بشه، می‌ره سراغ چک جنین. چک جنین هم با توجه به علایم و سن بارداری می‌تونه شامل یک یا چند موارد زیر باشه: - چک صدای قلب جنین - نوار قلب جنین - سونوگرافی اگر همه اینها خوب بود پس جای نگرانی نیست. مواظب خودتون باشید، مواردی که گفتم رو حتما رعایت کنید تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد🌹 لایک و کامنت یادتون نره ❤️ . . . #افتادن_در_بارداری #جنین #سونوگرافی #مراقبت_دوران_بارداری #چک_ضربان_قلب_جنین #تعادل #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامایی #متخصص_زنان #سن_بارداری #pregnancy #prenatalcare #fetus #fallinginpregnancy #trimester #mideife #midwifery

02 فروردین 1400 09:45:11

974 بازدید

بارداریگرام

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

29 فروردین 1400 07:44:05

580 بازدید

بارداریگرام

آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام

02 اردیبهشت 1400 12:58:01

104 بازدید

بارداریگرام

توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوق‌العاده به شما کمک می‌کنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ⁦☑️⁩ کمتر شدن کمر درد ⁦☑️⁩ آماده شدن دهانه رحم ⁦☑️⁩ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ⁦☑️⁩ منحرف کردن ذهن از درد ⁦☑️⁩ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball

10 فروردین 1400 10:28:40

479 بازدید

بارداریگرام

سلام بچه ها امروز راجع به یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها برای زایمان طبیعی پست گذاشتم، حتما با دقت چندین بار ببینید و برای کسایی که فک میکنین بهش احتیاج دارن بفرستید ☺️😍 خوبه بدونید که ما با ماساژ دادن و تقویت خاصیت ارتجاعی بافت، قدرت کشش بافت رو بیشتر میکنیم باعث میشه که مقاومت بیشتری در مقابل نیروی وارده داشته باشه. ☑️ خب حالا یکی از راه هایی که باعث میشه ما این خاصیت ارتجاعی رو تقویت کنیم ماساژ دادن هست. برای زایمان طبیعی ماساژ ناحیه پرینه با روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون از هفته ۳۴ یا ۳۶ تا آخر بارداری خیلی بهتون کمک می‌کنه. ☑️ پرینه هم در واقع همون فاصله بین ورودی واژن تا سوراخ مقعد هست. راستی بچه ها انواع ماساژ رو هم تو پست قبلی «چگونه بدون بخیه زایمان طبیعی داشته باشیم» توی پیج توضیح دادم، برای یادآوری حتما دوباره اون پست رو ببینید. موفق باشید ♥️🌹 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بدون_بخیه #پرینه #بخیه #اپیزیاتومی #ترمیم #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان #ماما #ماماخصوصی_ماماهمراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_خوب #زایمان_آسان #زایمان_در_آب

08 تیر 1400 05:27:56

546 بازدید

بارداریگرام

یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه می‌کنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده می‌کردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان

15 خرداد 1400 18:26:36

175 بازدید

نعیمه انصاری

0

2

ترشحات واژن پس از زایمان

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

2

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن