بارداریگرام
دنبال کننده
161
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
سلام بچه ها امروز راجع به یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها برای زایمان طبیعی پست گذاشتم، حتما با دقت چندین بار ببینید و برای کسایی که فک میکنین بهش احتیاج دارن بفرستید ☺️😍 خوبه بدونید که ما با ماساژ دادن و تقویت خاصیت ارتجاعی بافت، قدرت کشش بافت رو بیشتر میکنیم باعث میشه که مقاومت بیشتری در مقابل نیروی وارده داشته باشه. ☑️ خب حالا یکی از راه هایی که باعث میشه ما این خاصیت ارتجاعی رو تقویت کنیم ماساژ دادن هست. برای زایمان طبیعی ماساژ ناحیه پرینه با روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون از هفته ۳۴ یا ۳۶ تا آخر بارداری خیلی بهتون کمک میکنه. ☑️ پرینه هم در واقع همون فاصله بین ورودی واژن تا سوراخ مقعد هست. راستی بچه ها انواع ماساژ رو هم تو پست قبلی «چگونه بدون بخیه زایمان طبیعی داشته باشیم» توی پیج توضیح دادم، برای یادآوری حتما دوباره اون پست رو ببینید. موفق باشید ♥️🌹 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بدون_بخیه #پرینه #بخیه #اپیزیاتومی #ترمیم #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان #ماما #ماماخصوصی_ماماهمراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_خوب #زایمان_آسان #زایمان_در_آب
08 تیر 1400 05:27:56
537 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی
13 فروردین 1399 10:59:33
450 بازدید
بارداریگرام
الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare
30 فروردین 1399 08:14:36
220 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام
08 فروردین 1399 04:57:23
413 بازدید
بارداریگرام
اگه تجربه زایمان رو داشتید احتمالا می دونید که توی بیمارستان حتما بهتون تاکید میشه بعد از زایمان طبیعی یا خروج سوند سزارین، از شما خواستن که حتما بتونید ادرار کنید و بعد از مطمئن شدن از این قضیه شمارو مرخص میکنن! خب دوستان این قضیه اینقدر مهمه که حتی باید تو پرونده بیمار هم ذکر بشه😃 خب این مسأله چندتا دلیل داره: اول اینکه مطمئن بشن دستگاه ادراری شما در طی زایمان چه طبیعی چه سزارین دچار آسیب نشده باشه دوم اینکه شما دچار مسمومیت با آب نشده باشین! یعنی اینکه کلیه شما بتونه ادرار تولید کنه. (مسمومیت با آب در اثر داروهایی که در حین زایمان و بعد از اون استفاده میشه ممکنه اتفاق بیافته ولی احتمالش خییییییییلی کمه) نکته دیگه اینکه به صورت طبیعی اولین ادرار بعد از زایمان شما به احتمال زیاد همراه با سوزش خواهد بود و این یک وضعیت فیزیولوژیک بدن محسوب میشه و جای نگرانی نیست اما اگر این سوزش و درد هنگام ادرار همچنان باقی موند باید حتما پیگیری بشه. سوالی اگر دارید زیر همین پست بپرسید. ☑️ این پست رو از کتاب cmmd و تجربه خودم براتون نوشتم و با خیال راحت استناد کنید. . . . . . . #ادرار #سوزش_ادرار #احتباس_ادراری #سونداژ #سوند #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مراقبت_پس_از_زایمان
09 خرداد 1400 07:06:56
452 بازدید
بارداریگرام
آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام
02 اردیبهشت 1400 12:58:01
104 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
سونو غربالگری مرحله اول
خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحلهی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمیدونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta