بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم
07 فروردین 1399 12:52:36
29 بازدید
بارداریگرام
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی
28 تیر 1399 08:08:49
68 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ یکی از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه سیستم درمانی کشور ما داره نبود امکانات کافی برای محیا کردن مکان خصوصی برای هر زائویی که به بیمارستان مراجعه میکنه هست، یه محیط آرومی که امکان حضور یک نفر همراه زائو رو به عنوان پشتیبان عاطفی وجود داشته باشه. به عنوان یک ماما بارها احساس ناراحتی کردم برای خانمی که تو دردناک ترین حالتش تنها وارد یک محیط نا آشنا میشه و ترس رو از تو چشماشون خوندم، اونجاست که سعی میکنم بهشون نزدیک بشم و اطمینان خاطر بدم که تنها نیستن و من به عنوان حمایتگر عاطفی و سلامت حضور دارم. ولی من ماما هرچقدرم خودم رو به زائو نزدیک کنم باز جای یک نفر مثل همسر، خواهر یا مادر خالیه. بخاطر همین بهتون پیشنهاد میکنم از قبل از زایمان به این موضوع فک کنید و مکانی رو برای زایمان انتخاب کنید که به ایده آل هاتون نزدیک باشه. هرچند میدونم عزیزانی که تو شهر های کوچیک زندگی میکنن متاسفانه انتخاب های زیادی ندارن...
07 فروردین 1399 13:02:00
23 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤱🏻👩🏻⚕️ . . . در طول روز سه دسته پست گذاشته میشه، دسته اول راجع به بارداری، پست دوم اختصاص به زایمان داره و پست سوم برای جریانات پس از زایمان😊 . . . #بارداریگرام #بارداری #مراقبت_های_بارداری #زایمان_طبیعی #زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان . . . . پیج دوم😊👌 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 13:33:44
15 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram سلام بچه ها، امیدوارم حالتون خوب خوب باشه ❤️ امروز میخوام راجع به یکی از بزرگترین دغدغههای یک خانم باردار که قصد زایمان طبیعی داره، یعنی « درد زایمان » براتون حرف بزنم. 📚 حرفامم مث همیشه موثق هست و از #آپ_تو_دیت میارم براتون پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 ☑️ قبل از هر چیز تمام این داستان های وحشتناکی رو که راجع به زایمان شنیدید، بندازید دور و فقط و فقط گوش کنید ببینید من یا پزشکتون یا ماماتون چی میگیم! اول اینکه هر کاری قلق خودش رو داره و شما باید برای اینکه یک کارو خوب انجام بدید، قبلش آموزش ببینید! مثلا فرض کنید یه نفر بدون اینکه رانندگی بلد باشه و فقط یه چیزایی شنیده باشه، ماشین رو برداره و بره تو یه جاده شلوغ! چه اتفاقی میافته؟! تازه اگه بلایی سر خودش نیاره، میاد و برای شما از تجربیات بدش میگه و تازه میگه که چقدر بقیه ماشینا بد بودن، چقدر رانندگی استرس زاست و چقدر ضربه خورده! زایمان هم یه کمی همینجوریه دیگه! شما باید حتما قبلش آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید و آمادگی داشته باشید. ☑️ زمانی که شما نسبت به یه قضیه آگاهی داشته باشید، مسلما تسلطتون نسبت به اون قضیه بیشتر میشه و ترستون هم میریزه! چون ترس ناشی از عدم آگاهیه. پس هر جا دیدید آموزش و اطلاعات کاربردی و اصولی و علمی به شما داده میشه حتما ازش استفاده کنید. ☑️ مواردی که من آوردم هیچ کدوم گفته خودم تنها نیست و همه تو کتاب رفرنس اومده یعنی روش تحقیق شده، کار شده و نتیجه ش رو واقعا دیدن! هرچند که خود من هم بارها و بارها دیدم چقدر مادرانی که این موارد رو رعایت کردن زایمان بهتری داشتن و کمتر اذیت شدن. ☑️ و در نهایت یادتون باشه، هیچ کس نمیخواد شمارو گول بزنه و بگه زایمان هیچ دردی نداره! زایمان درد داره ولی با رعایت یه سری موارد، که بهتون یاد میدم، میتونید مقدار قابل توجهی از درد رو کاهش بدید و خاطره خوبی برای خودتون بسازید 😊👌 @bardarigram #زایمان_طبیعی #کاهش_درد_زایمان #کاهش_درد #زایمان_خوب #زایمان #تنفس #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_در_آب #زایمان_آسان #زایمان_بدون_درد #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #زایمان_فیزیولوژیک
17 آذر 1400 06:24:17
755 بازدید
بارداریگرام
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram
07 فروردین 1400 11:59:39
123 بازدید
نعیمه انصاری
1
4
وضعیت شما در سه ماهه اول بارداری
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی