بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
🔹دوختن دهانه رحم در زنان باردار یکی از عمل های جراحی که در برخی زنان باردار انجام می شود، #سرکلاژ (cerclage) یا دوختن دهانه رحم می باشد، زیرا این زنان به علت داشتن مشکلاتی در ناحیه دهانه رحم، قادر به نگه داشتن جنین خود نیستند و ممکن است با افزایش وزن جنین، دهانه رحم آنها باز شود و دچار زایمان زودرس شود. 🔹سرکلاژ در بعضی زنان، دهانه رحم توانایی تحمل فشار ناشی از بزرگ شدن جنین و کیسه آب و جفت را ندارد و ممکن است خود به خود باز شود و زایمان زودرس انجام گیرد و یا سقط جنین اتفاق بیفتد. 🔹سرکلاژ چیست؟ در زنانی که دچار نارسایی دهانه رحم هستند، قسمت انتهایی رحم آنها که به واژن ختم می شود، با استفاده از بخیه دوخته می شود تا با بسته شدن دهانه رحم، از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود. هنگامی که رشد نوزاد کامل شد، حدودا در هفته 37 بارداری، این بخیه ها کشیده می شوند و معمولا تا قبل از تولد نوزاد از بین می روند. اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دهانه رحم زن بارداری در معرض خطر بازشدن است، باید این عمل را انجام داد. معمولا این عمل با توجه به طول دهانه رحم در سونوگرافی 12 هفته انجام می شود. و اگر خانم بارداری طولی دهانه رحم کمتر از 2.5 سانتی متر داشته باشد کاندید انجام این عمل می باشد. در بعضی بیماران نارسایی دهانه رحم تا 18 هفتگی خودش را نشان نمی دهند و بعد از آن ممکن است نیاز به این عمل باشد. عمل به صورت بی هوشی انجام می شود و بیمار در همان روز قابل ترخیص از بیمارستان است. اگر در بارداری قبلی سرکلاژ داشته اید دلیلی برای انجام دوباره سرکلاژ در بارداری بعدی نمی شود و بستگی به طول دهانه رحم در بارداری بعدی دارد. . . . #سرکلاژ #نارسایی_دهانه_رحم #زایمان_زودرس #سقط #بستن_دهانه_رحم #دوختن_دهانه_رحم #سرویکس #نارسایی_سرویکس . @moshavere.zanan.va.mamaei
02 دی 1399 09:45:50
520 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram سلام بچه ها، امیدوارم حالتون خوب خوب باشه ❤️ امروز میخوام راجع به یکی از بزرگترین دغدغههای یک خانم باردار که قصد زایمان طبیعی داره، یعنی « درد زایمان » براتون حرف بزنم. 📚 حرفامم مث همیشه موثق هست و از #آپ_تو_دیت میارم براتون پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 ☑️ قبل از هر چیز تمام این داستان های وحشتناکی رو که راجع به زایمان شنیدید، بندازید دور و فقط و فقط گوش کنید ببینید من یا پزشکتون یا ماماتون چی میگیم! اول اینکه هر کاری قلق خودش رو داره و شما باید برای اینکه یک کارو خوب انجام بدید، قبلش آموزش ببینید! مثلا فرض کنید یه نفر بدون اینکه رانندگی بلد باشه و فقط یه چیزایی شنیده باشه، ماشین رو برداره و بره تو یه جاده شلوغ! چه اتفاقی میافته؟! تازه اگه بلایی سر خودش نیاره، میاد و برای شما از تجربیات بدش میگه و تازه میگه که چقدر بقیه ماشینا بد بودن، چقدر رانندگی استرس زاست و چقدر ضربه خورده! زایمان هم یه کمی همینجوریه دیگه! شما باید حتما قبلش آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید و آمادگی داشته باشید. ☑️ زمانی که شما نسبت به یه قضیه آگاهی داشته باشید، مسلما تسلطتون نسبت به اون قضیه بیشتر میشه و ترستون هم میریزه! چون ترس ناشی از عدم آگاهیه. پس هر جا دیدید آموزش و اطلاعات کاربردی و اصولی و علمی به شما داده میشه حتما ازش استفاده کنید. ☑️ مواردی که من آوردم هیچ کدوم گفته خودم تنها نیست و همه تو کتاب رفرنس اومده یعنی روش تحقیق شده، کار شده و نتیجه ش رو واقعا دیدن! هرچند که خود من هم بارها و بارها دیدم چقدر مادرانی که این موارد رو رعایت کردن زایمان بهتری داشتن و کمتر اذیت شدن. ☑️ و در نهایت یادتون باشه، هیچ کس نمیخواد شمارو گول بزنه و بگه زایمان هیچ دردی نداره! زایمان درد داره ولی با رعایت یه سری موارد، که بهتون یاد میدم، میتونید مقدار قابل توجهی از درد رو کاهش بدید و خاطره خوبی برای خودتون بسازید 😊👌 @bardarigram #زایمان_طبیعی #کاهش_درد_زایمان #کاهش_درد #زایمان_خوب #زایمان #تنفس #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_در_آب #زایمان_آسان #زایمان_بدون_درد #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #زایمان_فیزیولوژیک
17 آذر 1400 06:24:17
755 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع میکنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare
06 اردیبهشت 1399 15:22:17
214 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی
12 فروردین 1399 16:50:25
204 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول میکشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق میافته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه
06 آذر 1400 10:03:49
716 بازدید
نعیمه انصاری
0
6
سونوگرافی آخر بارداری
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام