بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare
30 فروردین 1399 08:14:36
223 بازدید
بارداریگرام
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان
15 خرداد 1400 18:26:36
175 بازدید
بارداریگرام
فولیکول های مو در زمان تولد به تعداد مشخصی تعیین می شوند. فولیکول ها در اصل کیسه هایی هستند که ریشه مو را در بر گرفته اند. تعداد فولیکول های موجود در سر ما ، جدا از تعیین ماهیت مو - بافت ، تراکم و یا اینکه فر است ، موج دار یا صاف است ، بر تعداد موهایی که در طول زندگی رشد می کنیم تأثیر می گذارد. تعداد فولیکول های مو با ژن ها ارتباط دارد. ژن ها تعداد فولیکول های مو را تعیین می کنند و بنابراین تعداد آنها قابل تغییر نیست. نوزاد با موهای نامرئی متولد می شوند که به موهای ولوس معروف است. موی ولوس رنگدانه کمی دارد و ریز و کوتاه است. بین ماههای سوم و هفتم پس از تولد تغییر می کند. در دومین سال تولد ، تمام موهای ولوس با موهای ضخیم ، بالغ در کودک جای می گیرد. بنابراین ، به نظر می رسد بعد از اصلاح موهای کودک ، رشد موهای نوزاد شما بهتر نخواهد شد. عواملی که بر روی قطر و رشد موهای کودک شما تأثیر می گذارند ، تنها تحت تأثیر فولیکول های موجود در پوست سر قرار دارند. با این حال ، نمی توانید انکار کنید که موهای کودک شما به عواملی مانند تغذیه مناسب بستگی دارد. بنابراین کودک شما ژن و تغذیه مناسبی دارد، آیا باید اصلاً آنها را تراشید؟ نه دلیل معتبر دیگر برای جلوگیری یا به تأخیر انداختن تراشیدن سر این است که پوست سر نوزادان لطیف است و بنابراین می تواند آسیب پذیر باشد. حفظ بهداشت پوست سر و مو نیز برای تقویت موهای سالم ضروری است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر ، شستن پوست سر کودک به طور منظم ایده آل است. . . . . #مو #موی_سر #پرپشت_شدن_مو #تراشیدن_مو #نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
16 اسفند 1399 05:49:35
46 بازدید
بارداریگرام
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم
24 اسفند 1399 06:04:52
495 بازدید
بارداریگرام
دوران پس از زایمان هم مثل دوران زایمان تغییرات طبیعی خاص خودش رو داره! بیشتر این تغییرات هم در راستای آماده کردن بدن برای شیردهی و بازگشت بدن به حالت قبل از بارداری هستند! حداقل باید شش ماه به خودتون فرصت بدید تا به شکل قبل از بارداری برسید. تغییرات از فرق سر تا نوک پا همچنان در جریانه ولی در حالت برگشت به تنظیمات کارخانه!😃 یه سری چیزا همون اول به حالت قبل برمیگردن مثلاً حجم مایعات در جریان بدن که در طول دوران بارداری افزایش پیدا کرده بود، بعد از زایمان شروع میکنه به برگشت، و طولی نمیکشه که به حالت قبل برمیگرده، به همین خاطر شما ممکنه بعد از زایمان چه طبیعی چه سزارین احساس سوزش ادرار کنید که اشکالی نداره، ولی اگر بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگار شد حتما با پزشکتون مشورت کنید. از حمام کردن غافل نشید، خودم اون زمان که تو بیمارستان زایمان میگرفتم، مادرا رو از تخت زایمان که پایین میاوردم بهشون کمک میکردم که بلافاصله یه دوش بگیرن و خودشون رو تمییز بشورن، هم سرحال میشدن هم تمییز و هم من مطمئن میشدم حالشون خوبه☺️ بچه ها، هیچ چیزی مثل ورزش های پس از زایمان به شما کمک نمیکنه که بدن و عضلاتتون به حالت قبل از بارداری برگردن، همینطور بهتون کمک میکنه افتادگی و شل شدن عضلات کف لگن هم سراغتون نیاد، حتما حتما براتون یه پست جداگونه میذارم و ورزش هارو توضیح میدم👌 راجع به بقیه موارد هم هر سوالی داشتید تو کامنت ها بپرسید من درخدمتتون هستم♥️ . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #ورزش #تغذیه #بهداشت #بهداشت_جنسی #بهداشت_پس_از_زایمان #زایمان_طبیعی #یبوست #نزدیکی_پس_از_زایمان #تغییرات_پس_از_زایمان #زایمان #بارداریگرام #باردار #حاملگی #ماما #ماماهمراه #postpartum #midwifery #midwife #bardarigram
06 فروردین 1400 13:58:58
338 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب تا اونجا رسیدیم که شما آزمایشات خودتون و سونوگرافی تشکیل قلب رو انجام دادید، قرص اسیدفولیک هم که دارید میخورید. هفته ۱۱ هفته ای هست که شما زمان غربالگری نوبت اولتون شروع میشه، تا ۱۳ هفته و ۶ روز هم فرصت دارید انجام بدید، یه آزمایش خون داره و یه سونوگرافی ... هفته ۱۲ هم رحم دیگه از لگن اومده بیرون، و کم کم صدای قلبش رو با این دستگاههای سونیکید میشه شنید. کم کم انتظار میره تا پایان این مدت تهوع و استفراغتون کمتر بشه و میل به غذا خوردنتون بیشتر میشه. تو این دوران با توجه به موقعیت دهانه رحم و جفتتون که تو سونو مشخص میشه میتونید نزدیکی داشته باشید. حتما قبلش از پزشک یا ماماتون بپرسید. . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
19 فروردین 1399 08:28:39
346 بازدید
نعیمه انصاری
3
25
بستن ساک بیمارستان مخصوص نوزاد
یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین کارایی که توی بارداری میشه انجام داد، بستن ساک بچه ست😍 توصیه میکنم از ۲۸ هفتگی برید #سیسمونی و وسایل نوزاد رو بخرید و از ۳۴ هفتگی ساک رو ببینید. ساک بچه رو خیلی پر نکنید و فقط وسایل ضروری رو ببرید. یادتون باشه نوزاد رو توی بیمارستان نمیشورن و بعد از دنیا اومدن فقط خشک میکنن و لباسشو میپوشونن پس ممکنه به پوست بچه خون، #ورنیکس یا بتادین چسبیده باشه و لباسش کثیف بشه، بنابراین توصیه میکنم اون لباسی که بیشتر از همه دوسش دارید رو ندین چون ممکنه خراب بشه😃 تو بیمارستان #دستمال_مرطوب خیلی لازمتون میشه بنابراین یک بسته کامل دست نخورده ببرید. فقط حواستون باشه مخصوص نوزاد باشه و بدون رنگ و بوی زننده باشه. قرار نیست توی بیمارستان شما به چه با شیشه شیر بدید ولی برای احتیاط حتما #شیشه_شیر ببرید چون ممکنه به هر دلیل چند ساعتی از بچه دور باشید، شیر دوش هم بهتون کمک میکنه. راجع به قنداق کردن، #قنداق پیچ کردن منسوخ شده ولی بهتره شما توی #بیمارستان چیزی به عنوان قنداق داشته باشید و دور بچه بپیچید، بدون اینکه با چیزی ببندید، صرفا بخاطر اینکه ممکنه گرفتن نوزاد تازه به دنیا اومده براتون سخت باشه. با این کار تسلطتون بیشتر میشه. راجع به لباس، خب مشخصه با توجه به آب و هوای منطقه خودتون باید انتخاب کنید مثلا اگر قراره تولد تو فصل سرد باشه جوراب و کلاه پشمی اگر تو فصل گرم باشه #جوراب و کلاه نخی بردارید. ولی جوراب و کلاه هیچ وقت حذف نکنید، چون بچه دمای بدنش رو از سر و پاش از دست میده. #کلاه هم سعی کنید بندی باشه چون گردن و گوش هارو هم میپوشونه و به راحتی در نمیاد. #پوشک سایز نوزاد رو هم یک بسته کامل با خودتون ببرید. یک #ملحفه هم برای پوشاندن نوزاد وقتی توی تخته لازمتون میشه، چون سر تخت ها باز هستن و ممکنه پشه ای چیزی بشینه رو نوزاد، ولی اینقدر نازک باشه که زیرش رو بتونید ببینید. . . . . #نوزاد #ساک_نوزاد #زایمان_بارداریگرام