بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
از جمله عوارض و شکایات شایع در بارداری خصوصا #سه_ماهه_اول، #یبوست هست که چندین دلیل در به وجود اومدن اون نقش دارند. ⬅️ دلایل: 1️⃣ خود بارداری: در بارداری سطح هورمون #پروژسترون که اصطلاحا هورمون حفظ بارداری هم بهش گفته میشه، بالا میره و این هورمون اثرش روی ماهیچه های صاف بدن اینه که باعث کاهش تحرک اون ها بشه، ماهیچه های روده در بخاطر تاثیری که از هورمون بارداری میگیرن کند میشن و یبوست به صورت طبیعی ایجاد میشه. 2️⃣ استفاده از داروها: خیلی از خانم های تو سه ماهه اول دچار حالت تهوع و استفراغ میشن که مجبور به استفاده از دارو میشن بنابراین ممکنه روزی چندبار #دمیترون یا همون #اندانسترون براشون تجویز بشه، از عوارض این دارو اینه که به شدت فرد رو دچار یبوست میکنه. و یا حین استفاده از #مکمل ها فرد دچار یبوست میشه. نکته ی مهم اینه که دارویی که براتون تجویز شده رو سر از خود و بدون مشورت با درمانگرتون قطع و یا جایگزین نکنید. 3️⃣ عادات غلط غذایی و نخوردن #مایعات کافی: ممکنه شما به دلیل تهوعی که دارید بعضی غذاهارو کنار بذارید و یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. سعی کنید هیچ موقع مصرف میوه و #سبزیجات رو قطع نکنید و سالاد کاهو به همراه #روغن_زیتون رو به یاد داشته باشید و آب رو تا جایی که میتونید بنوشید. 4️⃣ سابقه یبوست یا هموروئید: بعضی افراد هم از قبل این مشکلات رو داشتن و بارداری به شدت اون اضافه میکنه. 🔰 شاید راهکارهایی که توی پست براتون توضیح دادم ساده به نظر بیاد ولی باور کنید در طول چند روز استفاده فوق العاده #موثر واقع میشن. فقط انتظار نداشته باشید با یک بار عمل کردن به این توصیه ها تمام مشکلات یبوستتون حل بشه. صبر داشته باشید. . . . . #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #عوارض_بارداری #یبوست_باراری #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان #مطب #مراقبت_های_دوران_بارداری #پریناتولوژی #midwife #midwifery #pregnancy #constipation
21 مرداد 1399 06:37:40
758 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.
06 فروردین 1399 15:30:02
154 بازدید
بارداریگرام
یکی از تغییرات خوشایند یا ناخوشایند بدن در بارداری برای خانم ها تغییر زیاد سایز سینه ست! این تغییرات یه مقدار یهویی و با سرعت زیادی هستن یعنی ممکنه شب بخوابید و صبح بیدار بشید و احساس سنگینی و درد تو سینه ها داشته باشید. این تغییرات طبیعی هستن و جای نگرانی ندارن و برای بهتر شدن این موارد رو رعایت کنید: - سوتین سفت ببندید - سینه هارو دست کاری نکنید - کمپرس سرد استفاده کنید - با مشورت پزشک مسکن بخورید یک نکته مهم اینکه توی بارداری سعی کنید حدالامکان از کمپرس گرم استفاده نکنید! ⁉️ در چه مواردی نگران بشیم؟ اگر متورم، قرمز و همراه با تب بود بهتره بیشتر پیگیری بشه و حتما معاینه بشید . . . . این مطلب بر اساس کتاب cmmd بارداری و زایمان براتون نوشتم. با خیال راحت استناد کنید و نگران نباشید. . . . . . #تغییرات_سینه_در_بارداری #تغییرات_سینه #افزایش_حجم_سینه #تغییر_رنگ_نوک_سینه #تغییرات_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_های_بارداری
11 خرداد 1400 16:48:00
783 بازدید
بارداریگرام
نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین
22 فروردین 1400 06:04:07
608 بازدید
بارداریگرام
💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ، مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد ميكند، به طور مطلوبي كاهش ميدهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب
07 دی 1399 05:13:14
102 بازدید
بارداریگرام
😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل
09 مرداد 1399 11:02:07
53 بازدید
نعیمه انصاری
0
6
ادرار کردن پس از زایمان
اگه تجربه زایمان رو داشتید احتمالا می دونید که توی بیمارستان حتما بهتون تاکید میشه بعد از زایمان طبیعی یا خروج سوند سزارین، از شما خواستن که حتما بتونید ادرار کنید و بعد از مطمئن شدن از این قضیه شمارو مرخص میکنن! خب دوستان این قضیه اینقدر مهمه که حتی باید تو پرونده بیمار هم ذکر بشه😃 خب این مسأله چندتا دلیل داره: اول اینکه مطمئن بشن دستگاه ادراری شما در طی زایمان چه طبیعی چه سزارین دچار آسیب نشده باشه دوم اینکه شما دچار مسمومیت با آب نشده باشین! یعنی اینکه کلیه شما بتونه ادرار تولید کنه. (مسمومیت با آب در اثر داروهایی که در حین زایمان و بعد از اون استفاده میشه ممکنه اتفاق بیافته ولی احتمالش خییییییییلی کمه) نکته دیگه اینکه به صورت طبیعی اولین ادرار بعد از زایمان شما به احتمال زیاد همراه با سوزش خواهد بود و این یک وضعیت فیزیولوژیک بدن محسوب میشه و جای نگرانی نیست اما اگر این سوزش و درد هنگام ادرار همچنان باقی موند باید حتما پیگیری بشه. سوالی اگر دارید زیر همین پست بپرسید. ☑️ این پست رو از کتاب cmmd و تجربه خودم براتون نوشتم و با خیال راحت استناد کنید. . . . . . . #ادرار #سوزش_ادرار #احتباس_ادراری #سونداژ #سوند #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مراقبت_پس_از_زایمان