mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شبتون بخير✋🏻 اين پست هم واسه اون دسته از مامانايي كه ميگفتن ميخوايم ي دونه قطره به بچه بديم كه همه چي هم داشته 🤩😍 ⁉️اين قطره ها رو بهتره ٢-١ساعت بعد غذا يا شير به كوچولوتون بديد. ✅زيتوكيد جز اين قطره ها نيست اما چون خيلي از مامانا به اشتباه وبا فرض اينكه آهن هم داره به كوچولوشون ميدم گفتم تو اين گروه بزارم و بگم كه كنار زيتوكيد حتما بايد آهن هم بديد😇 ⬆️⬇️در پست های قبلی هم قطره های مولتی ویتامین وآهن روهممعرفی کردم حتما ببینید👌🏻 ❌نکته:البته احتمال سیاه شدن دندان ها با این قطره ها بیشتر از قطره های معرفی شده در پست قبل هست پس بهتره حتما مراقبت های بعد از قطره(هایلایت دهان و دندان) روانجامبدید. 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #قطره_آهن #قطره_مولتي_ويتامين #كودك_سالم #غذاي_كودك
18 اسفند 1399 17:46:53
49 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي غذاي و صبحانه خوشمزه و راحت داريم🥰 ممنون كه ازم حمايت مي كنيد❤️ شيربرنج(+٦) برنج ايراني:١قاشق غذاخوري شيرپرچرب:١استكان شكر:به دلخواه(زیریکسال ممنوع) برنج رو از٦-٧ساعت قبل با يك ليوان آب خيس كنيد سپس با همون آب بزاريد جوش بياد و زيرش رو كم كنيد و در قابلمه رو نيمه بزاريد تا سر نره بعد از٣٠-٤٠دقيقه كه برنج نرم شد و آبش بخار شد شير رو اضافه كنيد و بزاريد٣٠دقيقه با شعله كم و در باز جا بيفته چند بار هم بزنيد تا ته نگيره اگه دوست داشتيد ميتونيد كمي شكر بريزيد(بعد از۱۲ ماهگي)تا شيرين بشه(خیلی توصیه نمیشه)😍شيربرنج مقوي و خوشمزه شما آماده ست. ميتونيد هر نوع مغزيجاتي كه دوست داريد بهش اضافه كنيد تا كوچولوتون ميل كنه🤓 يا در آخر بهش شيره بادام اضافه كنيد👌🏻 #شير_برنج #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_نوزاد #غذاي_خانگي #غذاي_خوشمزه @mama_jaann
04 آذر 1399 17:07:55
580 بازدید
mama_jaann
بهتر است قطره آ+د از ۱۰روزگی نوزاد به میزان ۲۵قطره شروع شده وتا پایان ۶ماهگی ادامه یابدو پس از آن مصرف مولتی ویتامین آغاز شود که باز به دستور قابل تغییر می باشد. در این پست از محصولاتی که در ایران راحت تر یافت می شود نام برده شده. شما برای کوچولو تون از چه مارکی استفاده می کنیدوبه مامانای دیگه توصیه می کنید؟؟🌹🌹
09 مهر 1399 06:10:02
66 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت 🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟ 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann @dr_zarifi #ضدآفتاب #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
22 فروردین 1400 16:34:53
55 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann
06 آبان 1399 11:26:59
593 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا ممنون كه هميشه ازم حمايت ميكنيد😍😘 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم واستون كه خيلي هيجان انگيز و خوشمزه ست🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ:نصف استكان كره:١٥گرم پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻نوش جان🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #فرني #كدوحلوايي #غذاي_خانگي #غذاي_بچه @mama_jaann
18 بهمن 1399 17:07:05
472 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0